(ویدئو) پیشرفته ترین جنگنده دنیا در خاورمیانه مستقر شد!

(ویدئو) پیشرفته ترین جنگنده دنیا در خاورمیانه مستقر شد!

مریکا قصد دارد شماری از جنگنده‌‌های پیشرفته اف-۲۲ آمریکا را در خاورمیانه مستقر کند.

کد خبر : ۱۳۷۷۸۳
بازدید : ۴۸۱۴

مقام‌های نظامی آمریکا، روسیه را متهم می‌کنند که قصد دارد ایالات متحده را به یک درگیری ناخواسته در آسمان سوریه بکشاند

نیروی هوایی ایالات متحده در واکنش به تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه و آنچه اقدام‌های «غیرحرفه‌ای»، «نا‌امن» و «مخاطره‌آمیز» خلبان‌های روسی خوانده می‌شود، شماری از جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ را در منطقه خاورمیانه مستقر کرد.

جنگنده‌های اف-۲۲ رپتور (F-22 Raptor) از‌جمله پیشرفته‌ترین، گران‌قیمت‌ترین و تواناترین هواپیماهای نظامی جهان محسوب می‌شوند. نیروی هوایی روسیه و آمریکا هر دو در برخی از مناطق خاورمیانه، از‌جمله در آسمان سوریه، به‌طور هم‌زمان حضور دارند.
خبر استقرار جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ در منطقه خاورمیانه، پس از آن منتشر شد که هفته گذشته شبکه خبری العربیه به‌ نقل از مقام‌های نظامی آمریکا نوشت: «نیروی هوایی روسیه مفاد توافق‌نامه‌ها و پروتکل‌های جاری برای جلوگیری از رویارویی‌های احتمالی در آسمان سوریه را نقض کرده‌اند.»

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا استقرار جنگنده‌های پیشرفته «اف-۲۲ رپتور»، نشانه تعهد ایالات متحده به همکاری‌های نظامی با متحدان خود برای حفظ ثبات و صلح پایدار در منطقه معرفی شده است.

از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲‌، تنش‌های نظامی میان آمریکا و سایر اعضای ناتو با نیروهای روسی افزایش یافته است.

علاوه بر منطقه خاورمیانه، طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از تنش‌های نظامی میان جنگنده‌های ارتش روسیه و هواپیماهای نظامی کشورهای عضو ناتو در برخی دیگر از مناطق جهان، از‌جمله بر فراز دریای بالتیک، منتشر شده است.

وزارت دفاع روسیه اوایل خردادماه جاری اعلام کرد یک جنگنده «سوخو ۲۷» نیروی هوایی این کشور دو بمب‌افکن راهبردی ارتش آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرده است. 

منبع: پارسینه

۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید