(ویدیو) این جنگنده روسی علیه روسیه به کار گرفته شد

(ویدیو) این جنگنده روسی علیه روسیه به کار گرفته شد

این جنگنده دارای دو نقش برتری هوایی و حمله زمینی است.

کد خبر : ۱۳۷۹۰۶
بازدید : ۱۳۶۳۳

پارسینه نوشت: میگ ۲۹ یکی از هواپیماهای جنگی پیشرفته در نیروی هوایی روسیه است که نماینده نسل چهارم جنگنده جت است. این هواپیما برای به دست آوردن نقش برتری هوایی در اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 80 طراحی شد.

میگ 29 با ترکیبی از کارایی بی‌نظیر در نبردهای هوایی چابک و حمله دشمن با موشک‌های میان‌برد و کوتاه برد، به اولین هواپیمای این کلاس در جهان تبدیل شده است.

در حین طراحی هواپیمای MiG-29 قابلیت های بسیار بالایی برای بهبود هواپیما در ساختار آن گذاشته شده است که امکان ایجاد تعدادی تغییرات را فراهم می کند.

این جنگنده دارای دو نقش برتری هوایی و حمله زمینی است. این جنگنده چند منظوره همچنین وظیفه حمله هسته ای تاکتیکی را بر عهده داشته است.

میگ ۲۹ احتمالاً شناخته شده ترین جت جنگنده در بین افسران ارتش است. این هواپیما که یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جهان است، دارای موتورهای توربوجت، نسبت وزن و قدرت مناسب، آیرودینامیک عالی و منظره ای فوق العاده از کابین خلبان است.

MiG-29 مجهز به دو موتور توربوفن RD-33 است. MiG-29 اولین هواپیمای جهان است که دارای ورودی هوای دو حالته است: در طول پرواز هوا به موتورها وارد می شود. در حین حرکت روی زمین، ورودی های هوا بسته شده و هوا از سطح بالایی بال عبور می کند.

 این ویژگی های فوق باعث می شود که هواپیما در یک نبرد هوایی حداکثر کارایی را داشته باشد.

جنگنده میگ ۲۹ قادر است اهداف زمینی را با استفاده از راکت در میدان دید منهدم کند. برای آماده سازی و آموزش خلبانان هواپیمای MiG-29، آموزش رزمی دو سرنشینه MiG-29UB توسعه یافته است.

این جنگنده از نظر اندازه و وظایف محول شده با جنگنده های F-16 و F/A-18 آمریکایی قابل مقایسه است و با تغییرات مختلف به جنگنده اصلی در نیروی هوایی روسیه تبدیل شده است که در حال حاضر در بیش از 25 کشور در سراسر جهان (مانند الجزایر، بنگلادش، بلاروس، بلغارستان، کوبا، آلمان، مجارستان، هند، ایران، قزاقستان، مالزی، کره شمالی، پرو، لهستان، رومانی، اسلواکی، سوریه، سودان، اوکراین، ازبکستان و برخی دیگر) در اکثر آنها به نوع اصلی جنگنده سبک خط مقدم نیروی هوایی ملی تبدیل شده است.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۴۳ فروند میگ-۲۹ در اختیار دارد. یک فروند میگ-۲۹ ایران در سال ۱۳۹۸ سقوط کرد.

جنگنده میگ ۲۹ با قدرت مانور خیره کننده خود، شهرت اتحاد جماهیر شوروی را به عنوان تولید کننده هواپیماهای جنگی توانا در جهان تثبیت کرده است.

همان طور که پیش تر گفته شد، اوکراین نیز از جنگنده میگ ۲۹ خریداری کرده است و در سال 2022 در جریان تهاجم روسیه به اوکراین، میگ ۲۹ های اوکراینی به طور گسترده به عنوان جنگنده برتری هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. برخی از آنها حتی به موشک های ضد رادار AGM-88 آمریکا مجهز شده بودند و با موفقیت برای انهدام سامانه های دفاع هوایی روسیه مورد استفاده قرار گرفتند.

مشخصات عمومی

طول: ۱۷/۳۷ متر

پهنای بال: ۱۱/۴ متر

ارتفاع: ۴/۷۳ متر

وزن خالی: ۱۱٫۰۰۰کیلوگرم

حجم ویدیو: ۱۰.۵۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۴ دانلود ویدیو
۱۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید