(ویدئو) با هوش مصنوعی دوچرخه‌سواری کنید

(ویدئو)  با هوش مصنوعی دوچرخه‌سواری کنید

به لطف یک جفت میکروفون بادگیر در صفحه نمایشگر ال سی دی یکپارچه ، سواران همچنین می‌توانند در حالی که سرشان را در خیابان های شهر می‌چرخانند با دوچرخه خود صحبت کنند.

کد خبر : ۱۴۰۰۹۲
بازدید : ۱۶۸۵

«اورتوپیا» (Urtopia)، از ChatGPT به عنوان کمک سوار «ای بایک» (ebike) استفاده خواهد کرد. ربات چت هوش مصنوعی می‌تواند در مسیریابی کمک کند یا پیشنهادهایی برای مکان‌های بازدید، کافه‌ها برای توقف و غیره ارائه دهد.

به گزارش نیو اطلس، دسترسی ChatGPT OpenAI فقط از نوامبر سال گذشته برای عموم آزاد شده است، با این حال به نظر می‌رسد چت‌بات هوش مصنوعی در حال حاضر در همه جا وجود دارد. در «یوروبایک» (Eurobike) (پلتفرم اصلی برای دوچرخه و دنیای متحرک آینده) هفته گذشته، کمپانی «اورتوپیای چین» (سازنده دوچرخه‌های برقی ۷ دنده‌ای) اولین برنامه خود را به عنوان کمک سوار «ای بایک» معرفی کرد.

«اورتوپیا»( Urtopia) در سال ۲۰۲۱ با «ای بایک» (ebike) با قاب کربنی خیره کننده که اساسا یک رایانه رده بالای نصب شده روی چرخ بود، به پلتفرم «سرمایه گذاری جمعی» «ایندیگوگو» (Indiegogo) نفوذ کرد. به لطف یک جفت میکروفون بادگیر در صفحه نمایشگر ال سی دی یکپارچه ، سواران همچنین می‌توانند در حالی که سرشان را در خیابان های شهر می‌چرخانند با دوچرخه خود صحبت کنند.

ببینید | با هوش مصنوعی دوچرخه‌سواری کنید | ChatGPT دوچرخه‌سواران را راهنمایی می‌کند

تعاملات صوتی در ابتدا، به مواردی مانند تغییر سطح کمک، سیگنال‌دهی، تنظیم صدای بلندگوی داخلی و ایمن‌سازی «ای بایک» ( ebike) محدود می‌شد. اما این فناوری  را یانه‌ای کنون به «اورتوپیا» اجازه می‌دهد تا ChatGPT را برای سواری همراه کند.

این شرکت به ما گفت: «سیستم کنترل ارتوپیا کاملا خود توسعه یافته و یکپارچه است. اورتوپیا به عنوان اولین دوچرخه ای که دارای فناوری تشخیص صدا است، می‌تواند از طریق فناوری تشخیص صدای پیشرفته خود با ChatGPT تعامل داشته باشد و یک تجربه دوچرخه واقعا هوشمند و پاسخگو ایجاد کند. این ادغام نوآورانه به «اورتوپیا» اجازه می دهد تا یک دوچرخه دارای ذهن باشد، این قابلیت و ویژگی «ای بایک» اورتوپیا را از سایرین متمایز می‌کند.

ویدیوی زیر نشان می‌دهد که سوارکار دوچرخه مجبور است دکمه فعال‌سازی روی فرمان را فشار دهد تا چت را آغاز کند، که نشان می‌دهد ChatGPT همیشه به گوش نمی‌رسد. این احتمالا می‌تواند موردخوبی برای دوچرخه سوار باشد که هر وقت نیاز داشت از این ربات چت هوش مصنوعی استفاده کند.

این ویژگی هنوز در دسترس سوارکاران قرار نگرفته است، دوچرخه ای که در«یوروبایک»( Eurobike) معرفی شد، نشان دهنده فناوری AIoT( (هوش مصنوعی اشیاء) روتوپیا بود و از حساب سازمانی ChatGPT خود شرکت استفاده کرد که نمی‌تواند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. اما به خوبی می‌تواند در آینده راه اندازی شود.

ChatGPT چه استفاده و کاربردی در دوچرخه‌ها دارد؟ مدل‌های «کربن وان» (Carbon One) و «کورد اورتوپیا»( Chord Urtopia) از ابتدا با ناوبری GPS و اتصال تلفن همراه همراه هستند، بنابراین ربات چت می‌تواند در مسیریابی کمک کند یا پیشنهادهایی برای مکان‌های بازدید، کافه‌ها برای توقف و غیره ارائه دهد. بلندگوی بلوتوث داخلی می‌تواند فهرست‌های پخش انتخابی و  تاریخچه‌های مکان‌های جالب یا به‌روزرسانی‌های آب و هوا را ارائه دهد. و اگر در حین بیرون رفتن، یک سوال مهم به ذهنتان خطور کرد، پاسخ فقط یک گپ سریع است.

در حال حاضر هیچ نشانه ای از زمان و یا حتی اینکه چنین ابزارهایی هوشمندی به دوچرخه‌های «اورتوپیا» اضافه می‌شوند وجود ندارد، اما با توجه به اوج گیری شگفت آور  ChatGPT، مطمئناً زمان زیادی نمی گذرد تا چت ربات‌های هوش مصنوعی در ماجراجویی‌های شهری ما را همراهی کنند. از این گذشته، مرسدس اخیراً اعلام کرد که قصد دارد ربات چت OpenAI را در دستیار صوتی MBUX خود ادغام کند.

منبع: همشهری آنلاین

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید