(ویدئو) لحظه باشکوه تیک آف آنتونوف 225 مریا؛ بزرگترین هواپیمای ترابری تاریخ

(ویدئو) لحظه باشکوه تیک آف آنتونوف 225 مریا؛ بزرگترین هواپیمای ترابری تاریخ

در این ویدئو لحظه تیک آف آنتونوف 225 مریا، بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان را مشاهده خواهید کرد. هواپیمایی که آخرین نسخه آن در جنگ اوکراین و روسیه از بین رفت.

کد خبر : ۱۴۰۲۰۹
بازدید : ۶۴۳۳۴

فرادید| آنتونوف 225 مریا  که به عنوان بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان شناخته می شد، توسط شرکت آنتونوف اوکراین ساخته شد و در سال 1988 به خدمت درآمد.

به گزارش فرادید، وزن خالص این هواپیما حدود 175 هزارکیلوگرم و طول آن حدود 84 متر بود. روزنامه‌ی واشنگتن پست در سال 2017 اعلام کرد که هواپیمای آنتونوف 225 مریا بعد از بیش از 25 سال از ساخت آن، هنوز هم بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان است.

این هواپیمای غول پیکر آخرین پرواز خود را در ۵ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده و در نهایت آخرین بار در فرودگاه هوستومل فرود آمد. در طی نبرد فرودگاه هوستومل ابتدا اعلام شد که این فرودگاه آسیبی ندیده‌است. اما پس سه روز ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد این هواپیما که در آشیانه مستقر بوده‌، در یک بمباران هوایی منهدم شده‌است.

در این ویدئو لحظه تیک آف آنتونوف 225 مریا، بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان را مشاهده خواهید کرد. هواپیمایی که آخرین نسخه آن در جنگ اوکراین و روسیه از بین رفت.

 

حجم ویدیو: ۱۱.۱۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۶ دانلود ویدیو
۲۷۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید