همه چیز درباره اپلیکیشن Threads اینستاگرام؛ از شیوه ثبت نام تا موارد استفاده!

همه چیز درباره اپلیکیشن Threads اینستاگرام؛ از شیوه ثبت نام تا موارد استفاده!

Meta Threads یک برنامه جدید است که اساسا برای رقابت با توییتر و به عنوان جایگزینی برای آن عمل می‌کند. کاربران در Threads می‌توانند پست‌های متنی را به اشتراک بگذارند و افراد و سازمان‌هایی که برایشان مهم هستند دنبال کنند.

کد خبر : ۱۴۰۷۱۹
بازدید : ۳۸

«اینستاگرام تردز» (Instagram Threads)، جدیدترین اپلیکیشن شرکت متا، منتشر شد و با یک حساب کاربری اینستاگرام می‌توان به آن دسترسی داشت. این برنامه شباهت زیادی به رقیب خود، توییتر، دارد.

مارک زاکربرگ بعد از انتشار Threads گفته است در همان هفت ساعت اولیه انتشار این برنامه، ۱۰ میلیون نفر در Threads ثبت‌نام کرده‌اند. Threads به نوعی مهم‌ترین جایگزین توییتر است، زیرا بر پایه میلیارد‌ها کاربر فعلی اینستاگرام ساخته شده است.

حالا چه انتظاری باید از پاسخ متا به توییتر داشته باشیم؟

متا اوایل سال ۲۰۲۳ تایید کرد که «در حال کار روی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری و به‌روزرسانی‌های متنی است». این شرکت توضیح داد که تیمشان معتقد است «فرصتی برای یک فضای جداگانه‌ وجود دارد که در آن سازندگان و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌هایی درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.»

مشخص است که متا، شبکه اجتماعی توییتر را هدف قرار داده است و به دنبال استفاده از ظرفیت روبه‌افزایش کاربران ناراضی‌ای است که می‌خواهند بدون تصمیمات عجیب و غریب ایلان ماسک، تجربه‌ای شبیه به توییتر داشته باشند.

Threads رابط کاربری آشنایی دارد؛ درواقع متا می‌خواهد یک انتقال آرام را برای مهاجران توییتر و کاربران جدید رقم بزند. در Threads پایین هر پست گزینه‌های آشنایی می‌بینید: لایک، کامنت، ارسال مجدد و اشتراک‌گذاری. آلساندرو پالوزی، محقق اپلیکیشن، تصاویر Threads را در توییتر به اشتراک گذاشته و درباره آن نوشته است: «اینستاگرامی برای افکار شما».

Threads چیست و چگونه کار می‌کند؟

همه‌چیز درباره اپلیکیشن Threads | روش ثبت‌نام، تفاوت‌هایش با توییتر و

پلتفرم جدید شرکت متا این گونه تعریف شده است: «یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به اشتراک‌گذاری و به‌روزرسانی متن». Meta Threads یک برنامه جدید است که اساسا برای رقابت با توییتر و به عنوان جایگزینی برای آن عمل می‌کند. کاربران در Threads می‌توانند پست‌های متنی را به اشتراک بگذارند و افراد و سازمان‌هایی که برایشان مهم هستند دنبال کنند.

Threads به شما امکان می‌دهد فقط با استفاده از حساب اینستاگرام خود ثبت‌نام کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

۱. وارد حساب اینستاگرامتان شوید

۲. روی عکس پروفایلتان کلیک کنید

۳. در گوشه سمت چپ گزینه سه خط را لمس کنی و بعد از منویی که باز می‌شود Threads را انتخاب کنید.

۴. بعد از طی کردن مراحل بالا، تصویری شبیه این خواهید دید: 

همه‌چیز درباره اپلیکیشن Threads | روش ثبت‌نام، تفاوت‌هایش با توییتر و

نکته: اگر هنوز  Threads به منوی اینستاگرامتان برای نصب اضافه نشده می‌توانید خیلی راحت از گوگل‌پلی، اپ استور یا فروشگاه‌های دیگر (بازار و... ) آن را نصب کنید. بعد از نصب اپلیکیشن، Threads به صورت خودکار حساب اینستاگرام شما را شناسایی می‌کند.

تمام حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید به طور خودکار در Threads هم در دسترس هستند. شما می‌توانید پست‌هایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر ارسال کنید که شامل تصاویر، گیف‌ها و ویدیو‌های حداکثر پنج‌دقیقه‌ای می‌شود.

تا اینجا به نظر می‌رسد همه چیز بسیار شبیه توییتر است؛ محتوای کوتاه مبتنی بر متن، لایک‌ و پست‌ مجدد. شما می‌توانید مثل قابلیت Quote Tweets توییتر، توییت‌های کوت‌شده را در قالب یک گزینه جداگانه پیدا کنید.

آیا Threads درست مانند توییتر کار می کند؟

همه‌چیز درباره اپلیکیشن Threads اینستاگرام | روش ثبت‌نام، تفاوت‌هایش با توییتر و چیزهای دیگر

به نظر می‌رسد متا تمام تلاشش را می‌کند تا به ما بگوید Threads چیزی شبیه توییتر نیست: «Threads یک برنامه جدید است که بر متن و گفتگو متمرکز شده است. ما Threads را بر اساس آنچه اینستاگرام برای عکس و ویدیو انجام داده است، الگوبرداری کنیم.»

اما از بسیاری جهات، Threads دقیقاً مانند توییتر کار می‌کند. این شباهت در درجه اول مربوط به متن و پست‌های ۵۰۰ کاراکتری شماست که به «رشته‌ها» یا «توییت‌ها» معروف هستند. شما با استفاده از نماد @ در جلوی نام کاربری، افراد دیگر را در توییت‌ها منشن می‌کنید و می‌توانید به پست‌های شخص دیگری پاسخ دهید. همچنین می‌توانید با کلیک‌کردن روی یک دکمه، توییت‌های دیگران را ری‌توییت کنید.

پس فرق Threads  با توییتر چیست؟

در نگاه اول، هیچ چیز متفاوتی وجود ندارد، فقط شما کنترل بیشتری روی مخاطبانی دارید که پست‌های شما را می‌بینند.

برخلاف توییتر، Threads دارای هشتگ یا قسمت موضوعات پرطرفدار (ترندها) نیست. نکته دیگر این است که پس از پست‌کردن موضوعات، هیچ راهی برای ویرایش آن‌ها وجود ندارد.

چرا در فید من افرادی هستند که آن‌ها را دنبال نمی‌کنم؟

یکی از انتقادات اصلی از Threads در چند ساعت اولیه راه‌اندازی این است که کاربران ترکیبی از پست‌های کسانی که دنبال می‌کنند و پست‌های حساب‌های تصادفی را می‌بینند. متا گفته است است که این پست‌ها ترکیبی از حساب‌های دنبال‌شده و توصیه‌های الگوریتمی هستند. در حال حاضر هیچ راهی برای اینکه فقط بتوانید پست‌های کسانی را که دنبال می‌کنید ببینیدف وجود ندارد. متا هم هنوز نگفته است که آیا این گزینه در آینده ارائه خواهد شد یا خیر.

آیا می‌توانم پیام خصوصی بفرستم؟

در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال پیام مستقیم به سایر کاربران وجود ندارد. احتمالا این موضوع برای برخی خوشحال‌کننده باشد.

آیا می‌توانم حساب اینستاگرام خود را خصوصی و حساب Threads خود را عمومی نگه دارم؟

بله، اگر می‌خواهید اینستاگرام خود را شخصی‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را قفل کنید و Threads را عمومی کنید. هرچند اگر زیر ۱۶ سال هستید، حساب Threads، مانند اینستاگرام، به طور پیش‌فرض برایتان خصوصی است.

می‌توانید هرزمان که خواستید Threads را خصوصی کنید و همچنین انتخاب کنید چه کسی می‌تواند به پست‌های شما در Threads پاسخ دهد.

آیا مانند اینستاگرام در Threads هم تنظیمات «دوستان نزدیک» وجود خواهد داشت؟

در حال حاضر در Threads هیچ گزینه‌ای برای «دوستان نزدیک» وجود ندارد، اما اگر مخاطب کمتری را ترجیح می‌دهید، همیشه می‌توانید نمایه خود را به خصوصی تغییر دهید تا فقط کسانی که شما را دنبال می‌کنند تاپیک‌های شما را ببینند.

چگونه می‌توانم Threads را دانلود و نصب کنم؟

در حال حاضر فقط از طریق برنامه‌های iOS یا اندروید می‌توانید به Threads دسترسی داشته باشید. هنوز هیچ نسخه دسکتاپی وجود ندارد و متا هم هیچ چیزی درباره زمان انتشار این نسخه نگفته است.

آیا Threads تبلیغات خواهد داشت؟

متا اعلام کرده است که امسال از Threads کسب درآمد نخواهد کرد، اما در را برای تبلیغات آینده باز گذاشته است.

آیا استفاده از Threads رایگان خواهد بود؟

بله! Threads از اکانت اینستاگرام شما برای ورود استفاده می‌کند و همانطور که اینستاگرام رایگان است، Threads هم رایگان است! اما مطمئن نیستیم که متا قصد داشته باشد اشتراک‌های پولی را به سبک توییتر به این برنامه بیاورد، اما با دیدن اینکه چگونه این شرکت تلاش می‌کند از تصمیمات ضعیف شبکه اجتماعی ایلان ماسک به نفع خودش استفاده کند، به احتمال زیاد اشتراک پولی‌ای در Threads وجود نداشته باشد.

آیا می‌توانم یک نام کاربری متفاوت داشته باشم؟

در حال حاضر، متا به افراد اجازه می‌دهد فقط با استفاده از حساب اینستاگرام خود وارد Threads شوند و نام کاربری‌ای را که در آن حساب دارند برای Threads حفظ کنند. این برای حساب‌هایی که ممکن است نگران باشند کسی نام کاربری آن‌ها را بدزدد، خبر خوبی است.

آیا می‌توانم افراد را در شبکه‌های اجتماعی دیگر پیدا کنم؟

در حال حاضر نه، اما متا می‌خواهد این اپلیکیشن، مشابه رقبایی مانند Mastodon غیرمتمرکز باشد و به کاربران امکان انتقال حساب‌ها به پلتفرم‌های دیگر را بدهد.

این شرکت در تلاش است تا Threads را با ActivityPub سازگار کند که به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد با هم کار کنند. یعنی کاربران Threads می‌توانند حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود را به سایر برنامه‌های پشتیبانی‌شده ActivityPub منتقل کنند.

Threads چگونه محتوا را تعدیل می‌کند؟

در این زمینه همان محدودیت‌های اینستاگرام وجود دارد. یعنی Threads در مقایسه با توییتر درباره مواردی مانند برهنگی، سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود و برای سخنان نفرت‌انگیز قوانین محتوایی را اعمال می‌کند. توییتر از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را به دست گرفت، فاقد این محدودیت‌ها و قوانین بوده است.

چرا Threads در اتحادیه اروپا منتشر نشده است؟

منابع متا اشاره کرده‌اند که مقررات، دلیل تأخیر در انتشار این برنامه در اتحادیه اروپا بوده است. از طرف دیگر نگرانی‌هایی درباره اینکه آیا این برنامه با قوانین سخت‌گیرانه حفظ حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر، مطرح شده است.

حامیان حریم خصوصی می‌گویند میزان اطلاعات شخصی‌ای که Thread‌s می‌توانند جمع آوری کنند، دلیل دیگر این موضوع است؛ اطلاعاتی از جمله سلامتی، مالی، مخاطبین، تاریخچه مرور و جستجو، داده‌های مکان، خرید‌ها و «اطلاعات حساس».

منبع: شهرآرانیو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید