۵ اپلیکیشن که با توییتر در بازار رقابت می‌کنند

۵ اپلیکیشن که با توییتر در بازار رقابت می‌کنند

در میان جدی ترین رقبای توییتر، پنج اپلیکیشن وجود دارد که راه حل های متنوعی ارائه می‌دهند و هرکدام جذابیت های منحصر به فرد خود را دارند.

کد خبر : ۱۴۱۰۵۷
بازدید : ۵۰

با اعمال محدودیت های جدید در توییتر از سوی ایلان ماسک، کاربران این شبکه اجتماعی از سوی چندین پلتفرم محاصره شده‌اند؛ پلتفرم هایی که مشتاقند از نارضایتی کاربران این اپلیکیشن نهایت استفاده را ببرند و خیل عظیم کاربران آن را به خود جلب کنند. در میان جدی ترین رقبا، پنج اپلیکیشن وجود دارد که راه حل های متنوعی ارائه می‌دهند و هرکدام جذابیت های منحصر به فرد خود را دارند.

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

۵ جایگزین توییتر

این‌طور که پیداست هر روز به فهرست رقبای توییتر افزوده می‌شود. اما در این میان ۵ اپلیکیشن بیشتر از سایرین مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

Threads

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

در صدر این فهرست اپلیکیشن تِرِدز (Threads) متا قرار دارد؛ تازه‌واردی که از موفقیت و پایگاه کاربری عظیم اینستاگرام بهره می‌برد. Threads که پس از تصمیم بحث برانگیز اخیر توییتر راه اندای شد، رویکرد میکروبلاگینگ توییتر را با اعمال تغییراتی در اینستاگرام تقلید می‌کند. این اپلیکیشن نوپا در اولین روز راه اندازی خود بیش از ۳۰ میلیون کاربر به دست آورد و به تهدیدی برای سلطه توییتر در این عرصه تبدیل شده است.

Mastodon

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

پلتفرم غیرمتمرکز ماستودون (Mastodon) که از سال ۲۰۱۶ در حال اجراست، همچنان در حال به چالش کشیدن وضع موجود است. مدل متن‌باز این اپلیکیشن امکان کنترل کاربر بر داده ها و حریم خصوصی را فراهم می‌کند و جایگزینی برای انحصارات شبکه های اجتماعی اصلی ارائه می‌دهد. سال گذشته به دنبال به دست گرفتن کنترل توییتر توسط ایلان ماسک، ماستودون شاهد افزایش زیاد تعداد کاربران خود بود.

BlueSky

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

یکی دیگر از رقبای غیرمتمرکز توییتر، بلو اسکای (BlueSky) است که زاییده فکر جک دورسی، بنیانگذار توییتر است. بلو اسکای که تنها از طریق دعوتنامه قابلیت ایجاد حساب کاربری دارد، ۱.۲ میلیون کاربر بالقوه در لیست انتظار خود دارد که گواهی بر پتانسیل آن برای بر هم زدن چشم انداز شبکه های اجتماعی است. با اعمال محدودیت های جدید توییتر، این شبکه اجتماعی مورد هجوم کاربران قرار گرفت و کد دعوت آن در ایران به قیمت های میلیونی به فروش گذاشته شد.

Spill

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

اپلیکیشن اسپل (Spill) که توسط کارمندان سابق توییتر تاسیس شده نیز در این میان اوضاع را متزلزل کرده است. هدف این پلتفرم به جای تقلید از توییتر، گسترش جوامع متنوع است، اما شباهت‌های آن به توییتر به سختی قابل چشم‌پوشی است. اگرچه Spill هم هنوز تنها از طریق دعوتنامه قابل دسترسی است، اما به یکی از دانلودشده‌ترین برنامه ها در اپ استور تبدیل شده است.

Truth Social

با ۵ اپلیکیشن جایگزین توییتر آشنا شوید

در نهایت تروث سوشال (Truth Social) محصول گروه رسانه و فناوری دونالد ترامپ را می‌توان نام برد که خود را پایگاه آزادی بیان می‌داند. پس از اعمال محدودیت پست‌های روزانه در توییتر توسط ایلان ماسک، سرورهای Truth Social تحت تاثیر هجوم کاربرانی قرار گرفت که به دنبال تجربه فضایی بدون محدودیت در شبکه های اجتماعی بودند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید