مقایسه پوکو X5 پرو با Poco F5 Pro

مقایسه پوکو X5 پرو با Poco F5 Pro

اگرچه پوکو در تولید محصولات دیجیتال به خوبی عمل کرده، اما هنوز هم افرادی هستند که در مورد این کمپانی اطلاعات کافی را ندارند.

کد خبر : ۱۴۱۷۵۷
بازدید : ۶۴۲۴

پوکو برندی است که به لطف گوشی‌های میان رده تولیدی خود برای هر فردی با هر بودجه‌ای مناسب است.

مدل‌های مختلفی از محصولات این برند در بازار است که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دو نمونه از آنها بپردازیم. پوکو X5 پرو و پوکو F5 پرو که با وجود طراحی و شباهت زیاد به هم اما از تفاوت‌های نیز برخوردارند. اگر شما هم قصد امتحان کردن یک گوشی از برندی نسبتا جدید و متفاوت را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی برند پوکو

اگرچه پوکو در تولید محصولات دیجیتال به خوبی عمل کرده، اما هنوز هم افرادی هستند که در مورد این کمپانی اطلاعات کافی را ندارند. پوکو با نام انگلیسی Poco شناخته می‌شود و در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد. او در ابتدا خود را به عنوان زیر مجموعه برند شیائومی معرفی کرد و اصلی‌ترین هدف آن تولید تلفن‌های هوشمند میان رده و متناسب با بودجه تمام کاربران بود. اما در سال 2021 پوکو از شیائومی جدا شد و فعالیت خود را به صورت مستقل ادامه داد. موبایل‌های تولید شده توسط این برند در دسته‌های مختلف و با حروف F، X، M و C مشخص می‌شوند و این اسامی بر اساس رده بندی کیفی آنهاست. پوکو امروز به عنوان یک برند جهانی به فعالیت خود ادامه داده و توانسته به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند.

مقایسه پوکو x5 پرو و پوکو F5 پرو

برای آنکه بتوانیم درک دقیق‌تری را از تفاوت‌های بین این دو مدل گوشی داشته باشیم، آنها را از مناظر مختلف مورد بررسی قرار دادیم:

مقایسه از نظر طراحی و جنس بدنه

اولین مقایسه بین این دو گوشی از نظر طراحی و جنس بدنه آنهاست. هر دوی این محصولات دارای جنس بدنه پلی کربنات هستند و صفحه نمایشی با محافظ Corning Gorilla Glass 5 هستند. اندازه X5 برابر با 76*162.9*7.9 میلی‌متر بوده، در حالیکه مدل F5، ابعاد 75.4*162.8*8.6 میلی‌متر دارد. همچنین وزن مدل اف 5 نیز بالاتر بوده و در حدود 205 گرم است، در حالیکه مدل ایکس 5 برابر با 181 گرم است.

همچنین در رنگ‌هایی که از این دو گوشی در بازار موجود است نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. پوکو F5 پرو دارای دو رنگ مشکی و سفید بوده و پوکو x5 پرو، رنگ‌های زرد، آبی و مشکی دارد.

مقایسه از نظر صفحه نمایش

در هر دوی آنها اندازه صفحه نمایش را 6.67 اینچ و از نوع AMOLED می‌بینیم. همچنین در هر دوی آن نرخ نوسازی 120 هرتز و نسبت کنتراست 5000000:1 است.

اما تفاوتی که در صفحه نمایش آنها وجود دارد، وضوح 1440 x 3200 (WQHD+) پوکو F5 پرو و در مقابل وضوح 1080 x 2400 (FHD+) در پوکو x5 پرو است. همچنین حداکثر روشنایی در مدل اف 5%  1000 cd/m2 (HBM) بوده و در مدل ایکس 5 برابر با 500 cd/m2 (Typ) است.

مقایسه از نظر سخت افزار و عملکرد

پوکو F5 پرو دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen1 (4 nm) به همراه رم 12-8 گیگابایت است. در حالیکه پردازنده در پوکو x5 پرو، Qualcomm Snapdragon 778G (SM7325) (6 nm) به همراه رم 6-8 گیگابایت است. پردازنده گوشی پوکو F5 پرو جزو 10 پردازنده برتر فعلی جهان است و اختلاف فاحشی با Poco X5 pro دارد. امتیاز اسنپدراگون 8 پلاس جن 1 در بنچمارک های معتبر تقریبا دو برابر اسنپدراگون 778G بوده است؛ پس اگر پردازنده برای شما مهم‌تر است، حتما F5 Pro را انتخاب کنید.

مقایسه از نظر کیفیت دوربین

مقایسه از نظر کیفیت دوربین

کیفیت دوربین نیز در این دو مدل با هم متفاوت است. در پوکو F5 پرو تنظیمات دوربین سه گانه را می‌توانیم ببینیم. دوربین اصلی آن برابر با 64 مگاپیکسل بوده و دو دوربین دیگر در کنار آن قرار گرفته که یکی اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیگری ماکرو و با کیفیت 2 مگاپیکسل است.  به جز این یک دوربین سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین در مدل اف 5 می‌توانیم قابلیت فیلمبرداری 4K و 8K را هم ببینیم.

پوکو x5 پرو، نیز با همان دوربین‌ سه گانه تولید شده و تنها تفاوت آن در کیفیت دوربین اصلی است که 108 مگاپیکسل عنوان شده و این از نظر کاربران فوق‌العاده است. در این مدل از گوشی پوکو خبری از فیلمبرداری 8K نیست و بالاترین کیفیت همان 4K خواهد بود. به نظر می‌آید با توجه به قیمت پرداختی دوربین پوکو x5 پرو بهتر عمل می‌کند.

مقایسه از نظر نحوه اتصال

در این دو مدل اتصال با روش‌های مختلف انجام می‌شود. در مدل پوکو F5 پرو، نسخه بلوتوث 5.3 وجود دارد، GPS، قابلیت قرار دادن دو سیم‌کارت، وای فای با نسخه 6 و همچنین قابلیت اتصال مادون قرمز نیز دیده می‌شود. حال آنکه در پوکو x5 پرو، بلوتوث از نسخه 5.2 است و درگاه‌های جک صدا، وای فای 6 و مادون قرمز را خواهیم داشت.

مقایسه از نظر باتری

هر دوی این گوشی‌های هوشمند دارای باتری‌ قدرتمندی هستند. پوکو F5 پرو، از باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است که از  شارژ سریع 67 واتی و شارژ بی‌سیم و همچنین شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر باتری POCO X5 Pro 5G دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بوده و تنها از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه از نظر سیستم عامل

پوکو برای این دو مدل گوشی خود، سیستم عامل‌های مختلفی را در نظر گرفته است. در مدل اف 5 این سیستم از نوع Android 13 Tiramisu و در مدل ایکس 5 از نوع Android 12 Snow Cone است.

پوکو x5 پرو یا پوکو F5 پرو؟ کدامیک برای خرید بهتر است؟

پوکو x5 پرو یا پوکو F5 پرو؟ کدامیک برای خرید بهتر است؟

POCO F5 Pro و POCO X5 Pro 5G دو گوشی هوشمند یکی قاتل پرچمدار و دیگری میانرده قدرتمند هستند که طراحی عالی و ویژگی‌های زیادی را با هر بودجه‌ای ارائه می‌دهند. اگر برایتان خرید گوشی با پردازنده قدرتمند در اولویت است، پوکو F5 پرو را اولویت قرار دهید و اگر یک میانرده تمام عیار با دوربین بهتر نیاز شما را ارضا می‌کند، هزینه کمتری انجام داده و Poco X5 Pro  را انتخاب کنید.

منبع: اکو ایران

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید