(ویدئو) بزرگترین ساختمان اداری جهان با ۱۳۱ آسانسور رکورد پنتاگون را شکست

(ویدئو) بزرگترین ساختمان اداری جهان با ۱۳۱ آسانسور رکورد پنتاگون را شکست

مرکز «سورت دایمند بورس»- بورس الماس سورت- که تازگی افتتاح شده است، مقصد ۶۵ هزار متخصص الماس است که امکان می‌یابند در آن در رشته‌هایی مانند برش الماس و صیقل‌کاری فعالیت کنند.

کد خبر : ۱۴۳۸۵۹
بازدید : ۶۱۰

فرارو نوشت: نگاهی به داخل بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان بیندازید که درخشش زیادی به سورَت (در ایالت گجرات)، پایتخت الماس جهان، که ۹۰ درصد الماس‌های سیاه زمین در آن تراشیده می‌شود، افزوده است.

شهر سورت ساختمانی عظیم و رکودشکن را در خود جای داده است که صنعت بزرگ الماس بر آن تکیه کرده است. مرکز «سورت دایمند بورس» - بورس الماس سورت- که تازگی افتتاح شده است، مقصد ۶۵ هزار متخصص الماس است که امکان می‌یابند در آن در رشته‌هایی مانند برش الماس و صیقل‌کاری فعالیت کنند.

این مجموعه ۱۵ طبقه دارای ۳۵ هکتار مساحت است که پنتاگون را به عنوان بزرگترین ساختمان اداری جهان از رتبه اول خارج می‌کند. اما معماران می‌گویند که این بنا از روی ضرورت بوده است نه رقابت.

این ساختمان حیرت‌انگیز در شهر سورت هند دارای ۹ برج مستطیل شکل است که از طریق یک ستون مرکزی به هم متصل شده اند.

این مجموعه، که به‌علت همه‌گیری کرونا ساختنش با تاخیر مواجه شد، در ماه نوامبر پذیرای نخستین مهمانانش خواهد بود. انتظار می‌رود ناندرا مودی، نخست‌وزیر هند که متولد گجرات است، در اواخر سال جاری میلادی این مرکز را به‌طور رسمی افتتاح کند.

سرمایه صرف شده برای ایجاد این مرکز ۳۸۸ میلیون دلار بوده است. این بنا همچنین ۱۳۱ آسانسور، بیش از دو برابر آسانسور در برج خلیفه دبی - امکانات غذاخوری، خرده‌فروشی، سلامت و بهداشت، و محل برگزاری کنفرانس برای کارمندانش دارد.

جای تعجب نیست که ساختمان مملو از جواهرات دارای تدابیر امنیتی پیشرفته و همچنین بیش از ۴۰۰۰ دوربین مدار بسته خواهد بود.

تصاویر هوایی از سورت دایمند بورس نشان می‌دهد که محیط اطراف این ساختمان غول‌پیکر در حال حاضر بسیار کم‌ارتفاع است. اما، در صورتی که برنامه بازسازی بزرگ در این شهر ۷ میلیون نفری- که «شهر رویایی» نامیده می‌شود- به سرانجام برسد، این فضا تغییر خواهد کرد.

نارندرا مودی نخست وزیر که قرار است سورت دایمند بورس را افتتاح کند در توییتی از این پروژه بلندپروازانه تمجید کرد. او نوشت: سورت دایمند بورس پویایی و رشد صنعت الماس سورت را به نمایش می‌گذارد. این به عنوان مرکزی برای تجارت، نوآوری و همکاری عمل خواهد کرد و اقتصاد ما را بیشتر تقویت می‌کند و فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

به گفته ماهش گداوی، مدیرعامل این پروژه، تجارت در بورس الماس سورت کسب‌وکار هزاران نفر را که روزانه با قطار به بمبئی می‌روند نجات خواهد داد. او گفت: بعضی از مردم باید روزانه ۳ تا ۴ ساعت وقت برای رفت‌وآمد به محل کارشان صرف کنند و حالا مرکز تجاری سورت گزینه بهتری است.

15

16

17

18

19

20

21

22

 

حجم ویدیو: ۱۴.۱۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۹ دانلود ویدیو
۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید