(عکس) این ها مسببین اصلی گرمای شدید هوا هستند

(عکس) این ها مسببین اصلی گرمای شدید هوا هستند

دمای سطح نقش مهمی در گرم شدن محیط اطراف دارد و همچنین در طول پدیده‌های گرمایی شدید خطری برای سلامتی ایجاد می‌کند.

کد خبر : ۱۴۵۰۰۱
بازدید : ۳۰۴

در سراسر اروپا، رکورد گرمای هوا در تابستان امسال شکسته شده است و انتظار می‌رود که امواج گرمای بزرگ در بیشتر نقاط جهان تا ماه اوت ادامه داشته باشد.

تنها کسری از ثانیه طول می‌کشد تا دچار یک سوختگی بسیار جدی شوید. دکتر کوین فاستر(Kevin Foster)، مدیر مرکز سوختگی آریزونا در فینیکس، می‌گوید: آسفالت و بتن زیر نور مستقیم خورشید اغلب می‌توانند در گرم‌ترین روزها به دمای ۸۲ درجه سانتیگراد برسند.

هواشناسان پیش‌بینی می‌کنند که موج گرمای دیگری این هفته در فونیکس وجود خواهد داشت. این پس از آن است که سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده اعلام کرد که این شهر در ماه ژوئیه به مدت ۳۰ روز متوالی تحت دمای بالای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بوده است.

در سراسر اروپا، رکورد دمای بالا در تابستان امسال شکسته شده است و انتظار می‌رود که امواج گرمای بزرگ در بیشتر نقاط جهان تا ماه اوت ادامه داشته باشد.

64

با توجه به دمای بالا در فونیکس، پزشکان بیماران زیادی را که بر اثر افتادن روی زمین یا لمس سطوحی که بسیار گرم‌تر از دمای ثبت شده هوا بودند، دچار سوختگی شده بودند، درمان کردند.

دمای سطح نقش مهمی در گرم شدن محیط اطراف دارد و همچنین در طول پدیده‌های گرمایی شدید خطری برای سلامتی ایجاد می‌کند.

در طول موج‌های گرما، مقدار قابل توجهی از انرژی خورشید توسط سطوحی که در معرض پرتوهای آن هستند جذب و منعکس می‌شود و این منجر به افزایش قابل توجه دمای آنها می‌شود.

این سطوح گرم سپس گرمای خود را به هوای اطراف منتقل می‌کنند و دمای کلی هوا را افزایش می‌دهند.

در حالی که برخی از سطوح نفوذپذیر و مرطوب، مانند چمن یا خاک، گرمای کمتری جذب می‌کنند، سایر مصالح ساختمانی مانند آسفالت یا بتن قادرند تا ۹۵ درصد انرژی خورشید را جذب کنند که سپس به جو اطراف بازتاب می‌شود.

منبع: ایسنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید