( عکس) روسیه می‌ترسد این سلاح به دست اوکراین بیافتد!

( عکس) روسیه می‌ترسد این سلاح به دست اوکراین بیافتد!

مزیت اصلی خودروی جنگی جدید که به طور قابل توجهی با مدل های قبلی خود تفاوت دارد، در گنجاندن یک برجک بدون سرنشین است که با قرارگیری خدمه در داخل یک کپسول زرهی محصور در بدنه تانک تکمیل می شود.

کد خبر : ۱۴۷۷۸۹
بازدید : ۲۹۲

در اقدامی استراتژیک برای جذب خریدار، روسیه اخیراً اعلام کرده‌است که توانایی‌های استثنایی تانک T-۱۴ آرماتا خود را در همایش بین‌المللی فنی-نظامی "army ۲۰۲۳" به نمایش خواهد گذاشت.

در ۹ می ۲۰۱۵، در جریان رژه روز پیروزی که در میدان سرخ تاریخی مسکو برگزار شد، تانک مبتنی بر پلت فرم T-۱۴ Armata که توسط سازنده دفاعی Uralvagonzavod ساخته شده بود، در معرض دید عموم قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۹، این تانک وارد مرحله توسعه حیاتی شد زیرا تحت یک سری آزمایش های اولیه دقیق قرار گرفت. این آزمایش‌ها در ارزیابی عملکرد، دوام و آمادگی تانک برای استقرار در آینده حیاتی بودند.

33

مزیت اصلی خودروی جنگی جدید که به طور قابل توجهی با مدل های قبلی خود تفاوت دارد، در گنجاندن یک برجک بدون سرنشین است که با قرارگیری خدمه در داخل یک کپسول زرهی محصور در بدنه تانک تکمیل می شود.

این پیکربندی، عملیات از راه دور تسلیحات را قادر می‌سازد، در نتیجه انعطاف‌پذیری خدمه را در سناریوهای جنگی به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در ماه آوریل، EurAsian Times گزارش داد که روسیه تانک های تی-۱۴ آرماتا را برای درگیری با مواضع اوکراینی مستقر کرده است. با این حال، این گزارش همچنین تصریح کرد که این تانک‌ها هنوز به طور مستقیم درگیر عملیات تهاجمی نبوده‌اند.

استفاده محدود از این تانک‌ها را می‌توان به این نگرانی نسبت داد که روسیه، با آگاهی از فناوری‌های حساس که احتمالاً در تانک نسل بعدی خود ادغام شده‌است، می‌خواهد در صورت درگیری مستقیم، از تصرف احتمالی آن توسط نیروهای اوکراینی جلوگیری کند. علاوه بر این، تعداد دقیق T-۱۴هایی که روسیه در اختیار دارد همچنان نامشخص است.

به نظر می‌رسد قسمت‌های بالایی این تانک‌های روسی به طور قابل توجهی در معرض حملات ضد زرهی از تسلیحاتی مانند Javelin یا موشک‌های ضد تانک NLAW هستند.

با این حال، T-۱۴ آرماتا از این جنبه رویکردی متمایز دارد. با برجک بدون سرنشین گزارش شده خود، طراحی این تانک می‌تواند به طور قابل توجهی بقای تانک را با از بین بردن نیاز سربازان به عملیات از یک موقعیت آسیب پذیر در بالای تانک افزایش دهد.

با این حال، تأخیرهای مداوم در آغاز تولید در مقیاس بزرگ این تانک، چالشی اساسی برای روسیه است. با این وجود، با نمایش اعلام شده در نمایشگاه تانک، مسکو ممکن است هدف استراتژیک خود را برای جذب مشتریان بالقوه‌ای که می توانند هزینه های تولید را به عهده بگیرند، اجرایی کند.

منبع: خبرآنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید