پهلوان پنبه هوایی آمریکا؛ عقاب ماهیگیر ۳ نظامی دیگر را به کام مرگ فرستاد

پهلوان پنبه هوایی آمریکا؛ عقاب ماهیگیر ۳ نظامی دیگر را به کام مرگ فرستاد
کد خبر : ۱۴۹۱۸۴
بازدید : ۳۱۴

پس از آنکه روز گذشته یک فروند هواپیمای Osprey V-22B در جزیره ملویل استرالیا سقوط کرد، بار دیگر توجه متخصصان و علاقه‌مندان به ویژگی‌ها و البته نقایص فنی این نوع از هواپیماها جلب شد.

در همه ارتش‌های دنیا، ظاهر هواپیماهای نظامی به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که نوعی قدرت و برتری را القا کند. این هواپیمای دوملخه هم با ظاهر شگفت انگیز خود، پس از رونمایی نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد. با این حال، همیشه در مورد ایرادها و نقایص فنی این نوع هواپیما بحث‌های مختلفی مطرح بوده است. این هواپیما که نام کامل آن «بل‌ بویینگ وی ۲۲بی‌آسپری» است نوعی هواپیمای عمود برخاست محسوب می‌شود که می‌تواند شبیه هلی‌کوپتر از زمین تیک‌آف و شبیه هواپیما روی یک خط افقی پرواز کند.

 حاشیه‌های پرتکرار

آمریکا برای ابراز قدرت سعی می‌کند، تجهیزات وحشت برانگیز خود را در کشورهای دیگر مستقر کند. وحشت انگیزی این تجهیزات از لحاظ ابعاد، شکل ظاهر و توان عملیاتی آنهاست.

شاید یکی از مهم‌ترین اعتراض‌ها به حضور هواپیمای V-۲۲Osprey به سال ۱۳۹۱در ژاپن برگردد.

تابستان سال گذشته اما فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا ۵۲ فروند هواپیمای V-۲۲Osprey خود را تا اطلاع ثانوی از عملیات خارج کرد. این اقدام به‌علت «موارد فزاینده حوادث» که مربوط به یک مشکل ناشناخته و بالقوه خطرناک در قطعه کلاچ این هواپیماها بوده است، صورت گرفت.

با این حال به کارگیری دوباره این هواپیما در مانور نظامی امروز در استرالیا آخرین حادثه این هواپیما را تاکنون رقم زده است.

این هواپیما که در سواحل داروین در استرالیا در جریان تمرینات نظامی سقوط کرد، حداقل ۲۰ تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده را حمل می‌کرد و اکنون عملیات جست‌وجو و نجات در استرالیا در حال انجام است.

پلیس استرالیا اعلام کرد ۲۳نظامی در این حادثه مجروح شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم است. اما ساعتی بعد، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های آمریکایی از کشته‌شدن ۳تفنگدار دریایی آمریکا در این حادثه خبر داد.

پهلوان پنبه هوایی آمریکا | عقاب ماهیگیر ۳ نظامی دیگر را به کام مرگ فرستاد

سوابق سوانح

بل بوئینگ V-22Osprey یک هواپیمای نظامی آمریکایی با سابقه سوانح متعدد است که بحث‌های زیادی در مورد ایمنی آن ایجاد شده است. این هواپیما به وسیله شرکت‌های بل هلی‌کوپتر بل و بویینگ هلی‌کوپتر توسعه یافته است.

V-22Osprey تاکنون ۱۳سانحه از دست دادن بدنه داشته است که در مجموع ۵۱کشته برجای گذاشته است. در طول آزمایش‌های سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶، طی ۴تصادف ۳۰نفر کشته شدند. از زمانی که به‌عنوان هواپیمای عملیاتی در سال ۲۰۰۷ وارد ارتش شد ۸ سانحه، ازجمله ۲تصادف در منطقه جنگی و چندین حادثه دیگر داشته که درمجموع ۲۱کشته به جا گذاشته است.

 ویژگی‌های فنی

V-۲۲Osprey به طول ۱۷.۵ متر و عرض ۲۵.۸ متر (به اضافه پروانه‌ها) یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی عملیاتی محسوب می‌شود. قطر پروانه این هواپیما چیزی حدود ۱۱.۶۰ متر است و مساحت بال آن به ۲۸ مترمربع می‌رسد.

وزن خالص این هواپیما یعنی زمانی که خالی از افراد و تجهیزات است بیش از ۱۵تن و زمانی که بارگیری می‌کند به حدود ۲۱هزا و ۵۰۰کیلوگرم می‌رسد. با این حال، V-22Osprey با وزن حداکثر ۲۷ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم می‌تواند از روی زمین تیک‌آف کند.

این هواپیما برای پرواز از ۲ موتور رولز رویس آلیسون T406/AE 110۷C-Liberty که هر کدام ۶۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند، بهره می‌برد.

پهلوان پنبه هوایی آمریکا | عقاب ماهیگیر ۳ نظامی دیگر را به کام مرگ فرستاد

ویژگی‌های عملیاتی

V-22Osprey دارای ۴ خدمه است. این خدمه شامل یک خلبان، یک کمک خلبان و ۲ مهندس پرواز هستند.

این هواپیما همچنین می‌تواند ۲۴ سرباز به‌صورت نشسته روی صندلی، ۳۲ سرباز نشسته روی کف یا ۹۰۷۰کیلوگرم بار داخلی یا حداکثر ۶۸۰۰ کیلوگرم بار خارجی را در خود جای دهد.

سقف پرواز سرویس این هواپیما ۷۶۲۰ متر و حداکثر نرخ صعود آن ۱۱.۸متر بر ثانیه است.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید