۱۲ حقیقت که ابرقدرت های بدن زنان را ثابت می کند

۱۲ حقیقت که ابرقدرت های بدن زنان را ثابت می کند

زنان از قدرت چشایی بهتری برخوردارند. دلیلش این است که آن ها در مقایسه با مردان به طور متوسط پرزهای چشایی بیشتری بر روی زبان خود دارند.

کد خبر : ۱۵۷۸۹۳
بازدید : ۹۶

اگر به اندازه ی کافی درباره ی بدن زنان بدانید، متوجه می شوید که هر زنی را می توان یک «واندر وومن» (Wonder Woman / شخصیت سینمایی معروف) دانست.

درست که در دنیای واقعی زن ها توانایی های مافوق بشری ای مثل شخصیت «واندر وومن» ندارند، اما بدن آن ها از ویژگی های بخصوصی برخوردار است که حتی دانشمندان را شگفت زده کرده است.

۱- زنان پرزهای چشایی بیشتری نسبت به مردان دارند

45

زنان از قدرت چشایی بهتری برخوردارند. دلیلش این است که آن ها در مقایسه با مردان به طور متوسط پرزهای چشایی بیشتری بر روی زبان خود دارند.

۲- زنان از سلامت قلبی عروقی بهتری برخوردارند

زنان کمتر از مردان بیماری قلبی را تجربه می کنند. دلیلش این نیست که آن ها زندگی شاد و بی دردسری دارند، بلکه به این خاطر است که هورمون های پیش از یائسگی زنان از قلب شان در برابر بیماری محافطت می کند.

۳- زنان به طور متوسط جوان تر از مردان به نظر می رسند

46

زنان به طور متوسط ظاهر جوان تری در مقایسه با مردان دارند. دلیلش این است که پوست مردان ۲۵ درصد ضخیم تر از پوست زنان است و بیشتر مستعد نشان دادن چین و چروک و لکه های پیری است.

۴- زنان به طور متوسط بیشتر از مردان عمر می کنند

زنان عمر طولانی تری دارند، به طوری که حدود ۵ سال بیشتر از مردان عمر می کنند. دانشمندان معتقدند دلیل این امر این است که زنان در طول زندگی خود رفتارهای سالم تری در مقایسه با مردان دارند.

۵- ماهیچه های زنان استقامت بدنی آن ها را بیشتر می کند

مردان شاید از زنان قوی تر باشند اما ماهیچه های زنان هم ابرقدرت هایی دارد. آن ها مدت طولانی تری قوی باقی می مانند و سریع تر التیام می یابند، امری که به زنان این امکان را می دهد استقامت بدنی بسیار بیشتری داشته باشند.

۶- شکل مسیرهای عصبی در مغز زنان متفاوت است. به همین دلیل است که قدرت انجام همزمان چندین کار را دارند

47

در مغز مردان مسیرهای عصبی از جلو به عقب هستند و کمتر مسیری وجود دارد که دو نیمکره ی مغز را به هم پیوند دهد. اما در مغز زنان، مسیرهای عصبی بین نیمکره های چپ و راست مغز هستند. دانشمندان معتقدند همین امر است که باعث شده زنان در انجام همزمان چندین کار ماهر باشند.

۷- ترس زنان از عنکبوت امری اجدادی است

احتمال ترس از عنکبوت در زنان، ۴ برابر بیشتر از مردان است. بر اساس یک فرضیه، این امر یک مکانیزم تکاملی در زنان است تا فرزندان خود را از موجودات سمی در امان نگه دارند.

۸- زنان روزانه ۲ برابر بیشتر از مردان صحبت می کنند

زنان به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار کلمه صحبت می کنند، اما این میزان در مردان روزانه ۷ هزار کلمه است. دلیل آن Foxp2 است که به آن «پروتئین زبان» می گویند.

۹- زنان شنوایی بهتری دارند

زنان صداهای فرکانس بالا را بهتر از مردان می توانند تشخیص دهند و به طور کلی از قدرت شنوایی بهتری برخوردارند.

۱۰- زنان در درک تعامل اجتماعی بهترند

زنان در درک نشانه های غیر کلامی مانند تن صدا، تغییر در حالات صورت، جالت بدن و غیره، بهتر از مردان هستند.

۱۱- زنان با بالا رفتن سن بی پرواتر می شوند

زنان با بالا رفتن سن اغلب ماجراجوتر می شود و این احتمال وجود دارد که ریسک های بیشتری را در زندگی شان بپذیرند.

۱۲- مردمک چشم زنان بزرگ تر است

48

زنان در مقایسه با مردان مردمک چشم بزرگ تری دارند. شاید به همین دلیل است که مردان مجذوب چشمان آن ها می شوند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید