خوانندگان مرد وقتی زنان را در بین تماشاچیان می‌بینند بهتر آواز می خوانند!

خوانندگان مرد وقتی زنان را در بین تماشاچیان می‌بینند بهتر آواز می خوانند!

حتما می‌دانید که جیرجیرک‌ها و قورباغه‌ها سعی می‌کنند در تلاش برای جلب توجه هم‌نوعان ماده خود آواز بخوانند. اما حالا مشخص شده که این موضوع در مورد انسان‌ها هم صدق می‌کند.

کد خبر : ۱۶۲۰۱۸
بازدید : ۲۹۳

مطالعات نشان می‌دهد که خوانندگان مرد وقتی زنان را در بین تماشاچیان می‌بینند صدای خود را تقویت کرده و با کیفیت بهتری اجرا می‌کنند. همچنین مشخص شده که یک تکنیک سبک اپرایی بین زنان محبوبیت بیشتری دارد.

حتما می‌دانید که جیرجیرک‌ها و قورباغه‌ها سعی می‌کنند در تلاش برای جلب توجه هم‌نوعان ماده خود آواز بخوانند. اما حالا مشخص شده که این موضوع در مورد انسان‌ها هم صدق می‌کند.

اجراهای یک گروه هم‌سرایی پسران که زمانی توسط یوهان سباستین باخ در لایپزیگ آلمان اداره می‌شد، توسط کارشناسان دانشگاه آرهوس در دانمارک و همچنین موسساتی در استرالیا، ایتالیا و آلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

91

آنها دریافتند که پسرانی که از نظر فیزیکی بالغ‌ترند وقتی دختران آنها را تماشا می‌کردند با اشتیاق و انرژی بیشتری آواز می‌خواندند و این خلاف زمانی بود که تماشاگران فقط مرد بودند.

محققان گفتند که خوانندگان بزرگ‌تر گروه هم‌سرایان نحوه آواز خواندن خود را تغییر می‌دادند تا به کیفیت صدایشان جذابیت بیشتری بیفزایند، که مشابه رفتار قورباغه ها و جیرجیرک ها در زمان ابراز علاقه است.

92

این موجودات از تکنیکی به نام «پخش دسته‌جمعی» استفاده می‌کنند که شامل کار با یکدیگر برای هماهنگ کردن صدای جیرجیر و قورقور در یک همسرایی برای جذب ماده‌هاست.

به محض ورود ماده‌ها، نرها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا به عنوان «مطلوب‌ ترین و خواستنی‌ ترین» دیده شوند.

کارشناسانی که در مطالعه جدید مشارکت داشتند تصور می‌کنند که رویکرد آواز گروهی مشابهی ممکن است در انسان‌ها هم به عنوان راهی برای همکاری مردان برای جذب زنان تکامل یافته باشد.

93

این به معنای آواز خواندن با صدای بلندتر نیست؛ زیرا این کار باعث از بین رفتن هارمونی در گروه کُر می‌شود، و در عوض بیشتر به وضوح و شفافیت بیشتر مربوط است.

دکتر پیتر کلر، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: «نتیجه نهایی، صدایی با کیفیت درخشان است که باعث می‌شود تاثیر بیشتری داشته باشد.»

به گفته محققان همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد همکاری و رقابت می‌تواند در کنار یکدیگر وجود داشته باشد؛ به این صورت که گروهی از خوانندگان با هم برای جذب زنان کار می‌کنند و همچنین تلاش می‌کنند تا خود را برای همسر آینده جذاب‌تر نشان دهند.

آنها گفتند: «هم‌خوانی شکل انعطاف‌پذیری از رفتار ارتباطی اجتماعی است که امکان انسجام گروهی و رقابت با انگیزه جنسی را فراهم می‌کند.»

94

یافته‌های محققان همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا پاواروتی از چنان محبوبیتی در میان زنان برخوردار بوده است. زیرا به گفته آنها، ترکیب صداهای بم در گروه طیف آوایی فرکانس بالا که با نام فُرمَنت شناخته می‌شود، صدای فرد را جذاب‌تر می‌کند.

پیش‌تر نیز محققان ادعا کرده بودند که مردان با صدای بم در عشق خوش شانس تر و در رابطه جنسی موفق تر هستند. 

95

دکتر کلر توضیح می‌دهد که دلیل این موضوع این است که صداهای بم غالب، قدرتمند و جذاب تلقی می‌شوند و شنوایی انسان به‌طور ‌ویژه به فرکانس های محدوده فرمنت حساس است. بنابراین صداهای بم احتمالا از نظر یک شنونده زن بهترین‌اند.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید