آروا تولید کننده ابزار و تجهیزات مورد نیاز جوشکاری در ایران

آروا تولید کننده ابزار و تجهیزات مورد نیاز جوشکاری در ایران

اسم این برند برگرفته از نام باستانی عقاب؛ یعنی آروا با شعار ابزار موفقیت است. کیفیت ابزار و تجهیزات ایمنی تولیدی درکارخانه آروا توسط مهندسین و متخصصین ایرانی و با تجهیزات مدرن ساخته می شوند که برای ساخت آن ها فرایندهایی انجام می شود تا محصول خروجی در ازمایشات و تست های کنترل و تضمین کیفیت سربلند باشد.

کد خبر : ۱۶۹۵۶۱
بازدید : ۸۶

جوشکاری یک فرایند است که برای اتصال مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا برقراری این اتصالات با استفاده از حرارت صورت می گیرد. روش های جوشکاری با توجه به نوع مواد بسیار متنوع است اما موضوع مهم این است که شما هر روش جوشکاری که انجام می دهید؛ داشتن لوازم ایمنی از جمله عینک جوشکاری، ماسک جوشکاری و دست کش و... اهمیت بالایی دارد.

حال فکر کنید یک نام ایرانی علاوه بر تولید انواع وسیعی ازاینورترهای جوشکاری، بسیاری از تجهیزات جوشکاری را نیز تولید می کند و تمام محصولات خود را گارانتی بلندمت می کند؛ بی شک خرید محصولات این شرکت می تواند یک انتخاب عالی باشد برای هر ایرانی باشد که به دنبال یک جنس با کیفیت و با قیمت مناسب است.

آروا؛ تولید کننده ابزار و تجهیزات جوشکاری

امیدوارم تا به الان توانسته باشید نام این برند را حدس زده باشید اما اگر نتوانسته اید باید بدانید اسم این برند برگرفته از نام باستانی عقاب؛ یعنی آروا با شعار ابزار موفقیت است. کیفیت ابزار و تجهیزات ایمنی تولیدی درکارخانه آروا توسط مهندسین و متخصصین ایرانی و با تجهیزات مدرن ساخته می شوند که برای ساخت آن ها فرایندهایی انجام می شود تا محصول خروجی در ازمایشات و تست های کنترل و تضمین کیفیت سربلند باشد.

مهم ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای جوشکاری

انواع اینورتر جوشکاری ساخت ایران

با توجه به نوع جوشکاری، تجهیزات متفاوتی مورد نیاز است اما اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز اینورترهای جوشکاری هستند که باید بسیار با کیفیت باشند. از جمله مشخصه های اینورترهای آروا موارد زیر هستند:

120

⦁    آمپر خروجی واقعی: آنچه که نمایشگر دیجیتال نشان می دهد همان آمپر خروجی واقعی دستگاه تا کیفیت جوش پایین نیاید.

⦁    ولوم CURRENT: وجود این ولوم به کاربر اجازه می دهد تا جریان خروجی را در محدوده های مختلف تنظیم کند.

⦁    دکمه VRD: جهت افزایش ایمنی در ارتفاعات جریان خروجی دستگاه را کاهش می دهد تا از برق گرفتگی جلوگیری شود

⦁    کلید تغییر جوشکاری TIG و MMA: برای انتخاب حالت های مختلف جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد

⦁    ولوم ARCFORCE: جهت تنظیم قوس جوش برای کارهای ظریف.

⦁    HOT START: برای شروع جوشکاری از کلید هات استارت استفاده می شود تا الکترود به قطعه کار نچسبد

⦁    ضد چسبندگی (Anti stick): جلوگیری از چسبیدن الکترود به قطعه کار.

⦁    تعداد فن ها: بسته به مدل، برای خنک کردن قطعات داخلی. یک یا دو فن در داخل دستگاه ها وجود دارد

⦁    تکنولوژی IGBT: نوع مدرن تری از ترانزیستور با کارایی بالاتر نسبت به MOSFET می باشد که باعث افزایش راندمان و وزن سبک دستگاه می شود.

⦁    موارد ایمنی: اینورترهای آروا دارای نشان استاندارد و درجه حفاظت  ip هستند.

بعد از دقت در انتخاب نوع وسیله جوشکاری نوبت به خرید لوازم ایمنی می رسد چون اگر از همان ابتدا لوازم ایمنی تهیه نکنید بعداز گذشت مدت کمی دیگر نمی توانید جوشکاری کنید  و سلامتی خود را از دست می دهید  ازجمله لوازم ایمنی مورد نیاز که از برند آروا می توانید تهیه کنید موارد زیر است :

کلاه ایمنی جوشکاری برای محافظت از سر و چشم ها

کلاه ایمنی جوشکاری یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی است که جوشکاران باید در طول فعالیت های جوشکاری استفاده کنند. این کلاه با قابلیت محافظت کامل از سر، صورت و گردن در برابر جرقه ها، آتش و اشعه قوس جوش طراحی شده است در برخی از مدل های آروا، رنگ لنز برای حفاظت بیشتر به طور خودکار تغییر می کند.

تولید انواع عینک ایمنی جوشکاری

عینک ایمنی جوشکاری برای محافظت از چشم ها در برابر تابشات قوسی و جرقه های جوش است. این عینک ها با لنزهای شماره 5 به بالا ساخته شده اند تا نور قوس جوش را به درستی فیلتر کنند و از آسیب به چشم ها جلوگیری کنند.

دستکش ایمنی:

در فعالیت های جوشکاری، دست ها به طور مستقیم در تماس با مواد گرم و جرقه ها قرار دارند، بنابراین استفاده از دستکش ایمنی ضروری است. دستکش ایمنی آروا با موادی ساخته شده اند که مقاومت بالایی در برابر حرارت و جرقه دارند.

اگر از تجهیزات ایمنی استفاده نکنیم چه می شود؟

بسیاری از افراد هستند بعد از خرید یک دستگاه جوش با کیفیت برای کاهش هزینه های خود تجهیزات ایمنی خریداری نمی کنند اما نمی دانند عدم خرید تجهیزات ایمنی عواقب بدتری به همراه دارد. تعدادی از این عواقب شامل موارد زیر است

عدم استفاده از تجهیزات جوشکاری و یا استفاده نادرست از آنها می تواند منجر به آسیب های جدی در کارگران و محیط های کاری شود. در زیر برخی از آسیب های ناشی از عدم استفاده یا استفاده نادرست از تجهیزات جوشکاری آورده شده است:

⦁    آسیب به چشم ها: جوشکاری ممکن است باعث تولید اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز شود که می تواند چشم ها را آسیب بزند.

⦁    آسیب به ریه و سیستم تنفسی: دود و گازهایی که در جوشکاری تولید می شوند، می توانند به راحتی تنفس شوند و منجر به بیماری های ریوی شوند، مانند برونشیت، آسم یا سایر بیماری های مزمن ریه.

⦁    آسیب به پوست: تماس مستقیم با آتش و اشعه های گرم جوشکاری می تواند به سوختگی ها و آسیب های پوستی منجر شود.

⦁    صدا و نویز: پروسه های جوشکاری ممکن است باعث تولید صدا و نویز بسیار بالا شود که می تواند به حفظ شنوایی کارگران آسیب بزند و در موارد شدید، منجر به افزایش فشار خون، اضطراب یا خستگی شود.

⦁    آسیب به سیستم گوارشی: تماس با مواد شیمیایی یا گرد و غبار تولید شده در جوشکاری می تواند باعث تحریک سیستم گوارشی شود؛ تهوع، استفراغ، درد شکم و مشکلات گوارشی دیگر شود

به طور کلی آروا برای حفظ سلامت شما انواع دستگاه جوش و لوازم ایمنی را با قیمت مناسب در بازار عرضه می کند و شما با مراجعه به نمایندگی فروش آروا در سراسر ایران می توانید آن ها را خریداری کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید