۷ ترفند کاربردی جهت افزایش سرعت دانلود بازی‌ها روی ایکس‌ باکس

۷ ترفند کاربردی جهت افزایش سرعت دانلود بازی‌ها روی ایکس‌ باکس

در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به ۷ ترفند برتری داشته باشیم که می‌توانند سبب بهبود سرعت اینترنت و دانلودتان شوند.

کد خبر : ۱۷۱۳۶۴
بازدید : ۲۱۸

مایکروسافت نسل نهم کنسول‌های ویدئویی را طوفانی شروع کرد. آن‌ها سعی داشتند تا با کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس؛ تعداد ایرادات و اشتباهاتی که در نسل هشتم داشتند را به خوبی برطرف کنند و حالا دست پر آمده بودند.

نسل نهم کنسول‌های ویدئویی با نماینده‌های دوست داشتنی سونی و مایکروسافت شروع شد و باید اعتراف کرد که تا به این‌جای کار؛ آن‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای دوست داشتنی عمل کرده‌اند. سخت‌افزاری کنسول‌ها در نسل نهم به مراتب بالاتر از سایر نسل‌هاست و همین موضوع سبب شده تا ما شاهد حضور بازی‌های بسیار باکیفیتی روی کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس و اس باشیم.

منتهی با این‌حال دانلود کردن یکسری از بازی‌ها و آپدیت‌ها می‌تواند واقعا سرسام‌آور باشد. بنابراین اگر جزو مالکین کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت هستید و یا تصمیم به خرید کنسول‌های XBOX Series S و XBOX Series X دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به ۷ ترفند برتری داشته باشیم که می‌توانند سبب بهبود سرعت اینترنت و دانلودتان شوند.

از اتصالات کابلی استفاده کنید

ایکس باکس

مایکروسافت با کنسول‌های نسل نهمی؛ فصل جدیدی را برای ایکس‌ باکس گیمرها شروع کرد. همچنین خوشبختانه شما می‌توانید به صورت وایرلس و یا به صورت کابلی؛ وای‌فایتان را به کنسول ایکس‌ باکس خود وصل کنید.

اما با این‌حال اگر به دنبال بیشترین سرعت اینترنت و اتصالی بدون قطعی هستید، باید از اتصالات کابلی برای وصل شدن به شبکه اینترنت استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست، زیرا اگر چندان با فضای فناوری آشنا نیستید، این موضوع کار بسیار ساده‌ای است.

برای اتصال کنسول ایکس باکس‌تان به اینترنت از طریق کابل؛ شما نیازمند یک کابل شبکه Lan هستید. پشت ایکس باکس شما چندین پورت تعبیه شده که یکی از آن‌ها مرتبط با پورت کابل Lan است. شما با اتصال یکی از کابل‌ها به ایکس‌ باکس و دیگری به وای‌فایتان؛ می‌توانید اتصال کابلی میان این ۲ دستگاه را ایجاد کنید که اینترنت به مراتب باکیفیت‌تری را به شما می‌دهند.

تمام بازی‌ها و برنامه‌های درحال اجرا را ببندید

ایکس باکس

نسل نهم کنسول‌ها شروع شد و مایکروسافت تغییرات زیادی در پوسته خودش ایجاد کرد. رابط کاربری و ظاهر بصری داشتبورد ایکس‌ باکس به طور کامل تغییر کرده بود و حالا به مراتب کاربردی‌تر از سایر نسخه‌ها بود.

این رابط کاربری؛ اگرچه به شما اجازه می‌داد تا چندین برنامه، بازی و نرم‌افزار را به صورت مولتی‌تسک و همزمان اجرا کنید، اما قدرت پردازشی ایکس‌ باکس و همچنین پهنای باند اینترنت شما را کند می‌کرد و سبب می‌شد تا در هنگام دانلود بازی‌ها، ایکس باکس گیمرها با مشکل رو به رو شوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم به دانلود بازی و برنامه‌ای دارید، در ابتدا تمامی بازی‌ها و برنامه‌های درحال اجرا را ببندید تا سرعت اینترنت شما به حداکثر خودش برسد. برای انجام این‌کار تنها کافیست که دکمه XBOX وسط دسته‌تان را فشار دهید، سپس تمام برنامه‌ها و بازی‌های درحال اجرا به نمایش درخواهند آمد و شما می‌توانید هرکدام را که دوست داشتید، ببندید!

بازی‌ها را در ساعات کم ترافیک دانلود کنید

ایکس باکس

بسیاری از شما احتمالا می‌دانید که یکسری از ساعات شبانه روز؛ افراد بیشتری از اینترنت استفاده می‌کنند و همین موضوع بر کیفیت و سرعت اینترنت منطقه شما تاثیر گذار است. بهتر است که همیشه به دنبال ساعات کم ترافیک باشید.

ساعاتی که افراد کمتری از اینترنت استفاده می‌کنند و اپراتورها اینترنت بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید که ساعات اوج مصرف اینترنت بسته به منطقه زندگی شما متفاوت است و باید حواستان به ترافیک اینترنتی باشد.

همچنین از طرفی؛ معمولا در ساعات اولیه صبح و اواخر شب، ترافیک اینترنتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و فرصت بسیار مناسبی برای دانلود بازی‌ها و آپدیت کردن آن‌هاست. اما با این‌حال اگر این زمان‌ها برایتان به درستی کار نکرد، باید به دنبال ساعات دیگری باشید.

از دانلود و آپدیت چندین بازی به صورت همزمان اجتناب کنید

ایکس باکس

اگر تاکنون چندین برنامه و بازی‌ها را به صورت همزمان دانلود و آپدیت می‌کردید، متاسفانه اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. هرچند که ایکس باکس از دانلود چندین برنامه و بازی پشتیبانی می‌کند، اما برخی از این دانلودها چندان ضروری نیستند و شما باید در ابتدا بازی‌هایی را دانلود کنید که از اولویت بیشتری برخورداند و حواستان باشد که از عدم دانلود چندین بازی و آپدیت چندین برنامه، مطمئن شوید.

برای بررسی این موضوع در هنگام دانلود بازی‌ها باید درست به قسمت My Games and Apps ایکس باکس‌تان بروید. سپس بر روی منوی Manage کلیک کنید تا بتوانید تمامی بازی‌ها و برنامه‌های درحال دانلود و آپدیت را بررسی کنید. همچنین در این قسمت اگر عنوانی را دوست نداشتید آپدیت و یا دانلود کنید، صرفا پروسه دانلود آن را متوقف کنید تا از ترافیک اینترنتی بکاهید.

وای‌فایتان را خاموش و روشن کنید

۷ ترفند کاربردی جهت افزایش سرعت دانلود بازی‌ها روی ایکس‌ باکس - ویجیاتو

اگر تمامی موارد پیشین را امتحان کرده‌اید و هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، شاید ریبوت کردن وای‌فایتان گزینه خوبی باشد. اگر اینترنت شما دچار افت سرعت و کیفیت شده، بهتر است که یک بار وی‌فایتان را خاموش و روشن کنید تا بتوانید آن را مجددا تنظیم کنید. همچنین جای نگرانی نیست، زیرا این روش؛ کاری به شدت ساده است.

درواقع راه‌اندازی دوباره شبکه وای‌فای سبب بازگشت تنظمیات اولیه وای‌فایتان می‌شود و ممکن است که کیفیت اینترنت بهتری نیز داشته باشد. برای انجام این‌کار تنها کافیست که وای‌فایتان را خاموش کنید و سپس بعد از چند دقیقه، آن را مجددا روشن کنید.

تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه اینترنت را محدود کنید

۷ ترفند کاربردی جهت افزایش سرعت دانلود بازی‌ها روی ایکس‌ باکس - ویجیاتو

اگر از اتصال چندین نفر به اینترنت متصل به ایکس‌ باکس‌تان آگاهید، بهتر است که در قدم اول تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه اینترنت را محدود کنید. هرچقدر که تعداد افراد متصل به شبکه اینترنت بیشتر باشد، به همان اندازه کیفیت اینترنت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بنابراین همیشه حواستان باشد که ایکس باکس شما تنها دستگاهی است که در هنگام دانلود به شبکه اینترنت متصل شده. همچنین اگر فکر می‌کنید که فرد غریبه‌ای به اینترنت شما متصل شده، سعی کنید تا رمز وای‌فایتان را یک‌بار دیگر تغییر دهید تا سایر افراد به اینترنت و وای‌فای شما دسترسی نداشته باشند.

از دی‌ان‌اس استفاده کنید

در نهایت باید به سراغ دی‌ان‌اس‌ها بروید. DNS یا به اصطلاح Domain Name System؛ یک مکانیزم تاثیرگذار در اجرای بازی‌ها و دانلود آن‌هاست. خوشبختانه ایکس باکس به شما اجازه می‌دهد تا از دی‌ان‌اس‌ها استفاده کنید و اگر در دانلود و آپدیت‌ بازی‌ها به مشکل خورده‌اید، شاید استفاده از DNS گزینه خوبی برایتان باشد.

منبع: ویجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید