آیا این دستگاه به سلطۀ تلفن‌های هوشمند پایان می‌دهد؟

آیا این دستگاه به سلطۀ تلفن‌های هوشمند پایان می‌دهد؟

«آر وان» ظاهری دارد که ما را به یاد دستگاه‌های قدیمی بازی می‌اندازد؛ اما ادعای شرکت رابیت این است که این دستگاه می‌تواند روابط ما را با دنیای دیجیتال به شکلی بنیادی متحول کند و به سلطۀ تلفن‌های هوشند پایان دهد.

کد خبر : ۱۷۱۹۷۶
بازدید : ۲۰۶

فرادید| استارت‌آپ آمریکایی Rabbit و شرکت فناوری Teenage Engineering اخیرا دستگاهی با عنوان R1 طراحی کرده‌اند؛ یک «همراه جیبی» که هدف آن کاهش سیطرۀ تلفن‌های هوشمند بر زندگی ماست؛ این همراه جیبی قرار است با استفاده از هوش مصنوعی وظایف خاصی را در زندگی کاربران به عهده بگیرد.

به گزارش فرادید؛ Rabbit R1 که در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) هفته گذشته در لاس وگاس معرفی شد، یک دستیار هوش مصنوعی به رنگ نارنجی روشن و به اندازه کف دست است که برای انجام اقداماتی از طرف کاربر طراحی شده است، حتی در مواردی که این اقدامات شامل مراحل متعدد یا پیچیده باشد. این دستگاه می‌تواند برای رزرو پرواز، پخش موسیقی یا ویرایش تصاویر فتوشاپ و سایر موارد استفاده شود.

1

کاربران این دستگاه، دکمه‌ای را در سمت راست آن فشار می‌دهند و نگه می‌دارند تا مانند دستگاه واکی تاکی با R1 خود صحبت کنند؛ آن‌ها دستورات را به زبان طبیعی صادر می‌کنند و یک رابط بصری ساده‌شده را مشاهده می‌کنند که دستیارشان را به‌ شکل یک حیوان دست‌آموز نشان می‌دهد.

Rabbit ادعا می‌کند که این دستگاه در بسیاری از عادات دیجیتالی از جمله نحوه تعامل با برنامه‌ها، هنجارهای امنیتی و نحوه ظاهر دستگاه‌های همراه تحول ایجاد می‌کند.

5

جسی لیو، بنیانگذار و مدیر عامل Rabbit در یک سخنرانی گفت که هدف این شرکت ایجاد «ساده‌ترین کامپیوتر» و یک تجربه کاربری «لذت بخش» بوده است؛ دستگاهی آنقدر ساده که نیازی به یادگیری نحوه استفاده از آن نباشد.

او گفت: «بهترین راه برای رسیدن به این هدف، جدا شدن از سیستم عامل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها است که در حال حاضر توسط گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. در عوض، ما رویکردی مبتنی بر زبان طبیعی را متصور هستیم».

4

این دستگاه کاملا مستقل است و برای کارکرد نیازی به اتصال به گوشی هوشمند ندارد.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی 2.88 اینچی و دکمه لمسی برای مکالمه، اجزای فیزیکی شامل یک چرخ اسکرول برای حرکت در صفحه نمایش و «چشم خرگوش» (یک دوربین چرخان برای بینایی کامپیوتر است). این موارد دستگاه را قادر می‌سازد تا کارهایی مانند «نگاه کردن» در یخچال و شناسایی مواد موجود در آنجا برای پیشنهاد یک دستور پخت را انجام دهد.

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید