ابزار جدید هوش مصنوعی مرگ و عوارض بعد از جراحی قلب را پیش‌بینی می‌کند

ابزار جدید هوش مصنوعی مرگ و عوارض بعد از جراحی قلب را پیش‌بینی می‌کند

تیمی از محققان دانشگاه میشیگان، ابزار هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند به بیماران و پزشکان در تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان کمک کند.

کد خبر : ۱۷۲۳۹۴
بازدید : ۱۵

تیمی از محققان دانشگده پزشکی دانشگاه میشیگان، ابزار هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به بیماران و پزشکان در تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان کمک کند. این ابزار قدرتمند احتمال مرگ و عوارض بعد از PCI را با دقت بالا پیش‌بینی می‌کند.

مداخله عروق کرونر از راه پوست ( PCI ) یک روش غیر جراحی است که برای درمان تنگی عروق کرونر قلب استفاده می‌شود. افرادی که گرفتگی شریان دارند، ممکن است برای رفع آن به روشی به نام مداخله کرونری از راه پوست یا PCI نیاز داشته باشند که شامل قرار دادن یک بالون کوچک یا یک لوله توری فلزی به نام استنت در رگ خونی است تا جریان خون به قلب بهبود یابد. اما PCI بدون خطر نیست و گاهی اوقات، ممکن است باعث خونریزی، آسیب کلیه یا حتی مرگ شود.

1289

ابزار هوش مصنوعی چگونه عمل می‌کند و چه مزایایی دارد؟

تیمی از محققان دانشگاه میشیگان، ابزار هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند احتمال مرگ یا عوارض بعد از PCI را با دقت بالا پیش‌بینی کند. این ابزار که مبتنی بر الگوریتم یادگیری ماشینی به نام XGBoost است، از داده‌های بیش از 20 مولفه مانند سن، فشار خون و سطح کلسترول برای محاسبه میزان خطر فرد استفاده می‌کند.

محققان این ابزار را روی داده‌های بیش از صد هزار بیمار که بین سال‌های 2018 تا 2021 در میشیگان تحت PCI قرار گرفتند، آزمایش کردند. آنها دریافتند که این ابزار در پیش‌بینی نتایجی مانند مرگ، خونریزی شدید و انتقال خون بهتر از سایر مدل‌های موجود عمل می‌کند. نتایج این مطالعه در مجله قلب اروپا منتشر شده است.

این ابزار نه تنها هوشمند است، بلکه بیمار پسند بوده و محققان با شورای مشاوره بیماران PCIو گروهی از بیمارانی که تحت PCI قرار گرفته اند، همکاری دارند تا ابزار را به گونه‌ای طراحی کنند تا استفاده از آن آسان باشد. این ابزار به عنوان یک برنامه تحت وب و یک برنامه مبتنی بر گوشی هوشمند در دسترس است، بنابراین بیماران می‌توانند در هر زمان و هر مکان به آن دسترسی داشته باشند

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید