«سیگاری‌های پیر»؛ نوع جدیدی از ستاره در کهکشان!

«سیگاری‌های پیر»؛ نوع جدیدی از ستاره در کهکشان!

‌این گونه جدید از ستاره با نزدیک شدن به پایان عمر خود، برای مدت طولانی آرام می‌نشیند و توجه‌ای را به خود جلب نمی‌کند، قبل از اینکه ناگهان ابری از دود آن را فرا می‌گیرد.

کد خبر : ۱۷۳۹۴۸
بازدید : ۱۶

نوع جدیدی از ستاره‌های مرموز با نام مستعار "سیگاری‌های پیر" در قلب کهکشان راه شیری ما کشف شده‌است. رفتار عجیبی که این ستارگان از خود نشان می‌دهند، پیش از آن در هیچ ستاره دیگری مشاهده نشده‌ بود.

سیگاری‌های پیر درست در مرکز کهکشان راه شیری، منطقه‌ای متراکم و غنی از فلز به نام دیسک ستاره‌ای هسته‌ای، دیده شده‌اند.

5981442

آنچه در مورد این کشف جدید شگفت‌انگیز بود، این است که ستاره‌هایی که رصد شدند، ساکن بودند و هیچ علائمی از حیات نداشتند. سپس به طور ناگهانی ستارگان بین 40 تا 100 بار کم‌نورتر شدند، گاهی اوقات چنان ضعیف شدند که دید فروسرخ تلسکوپ به سختی آنها را تشخیص می‌داد. ظاهرا چند سال بعد به روشنایی سابق خود باز خواهند گشت.

آنچه بیشتر موجب تعجب ستاره‌شناسان بود، حجم عظیمی از دود بود که اطراف ستاره‌ها قرار می‌گرفت. تصور می‌شود که این دودها به طور موقت ستاره‌ها را از دید ما پنهان می‌کنند. لوکاس گفت که "عناصر سنگین" بسیار بیشتری، هر چیزی سنگین تر از هیدروژن و هلیوم، در این منطقه از کهکشان وجود دارد که می‌تواند غبار بیشتری در جو ستاره ایجاد کند. اینکه دقیقاً چه چیزی این دودها را از بین می‌برد یک راز باقی مانده است.

5981449

اما اگر این نظریه درست باشد، پس مقدار دودی که توسط این ستارگان به جو کهکشان پرتاب می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در نحوه پخش شدن عناصر سنگین در سراسر کهکشان ما و فراتر از آن داشته باشد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید