(عکس) تقلای عجیب این مرد برای جاودانگی

(عکس) تقلای عجیب این مرد برای جاودانگی

وقتی انسان تصمیم می‌گیرد مرگ را برای همیشه شکست دهد و به هوش مصنوعی بپیوندد، چه چیزهایی را باید قربانی کند؟

کد خبر : ۱۷۵۳۸۰
بازدید : ۶۳

میل انسان به جوان ماندن و جاودانگی موضوع جدیدی نیست و شاید از زمانی که بشر به تمدن دست یافت این رؤیا را در سر می‌پروراند. کیمیاگران بسیاری درصدد دستیابی به سنگ فلاسفه برای تبدیل مس به طلا و رسیدن به جاودانگی بوده‌اند.

اولین امپراتور چین در تلاش برای دستیابی به اکسیر زندگی ابدی با جیوه مسموم شد و در ۴۹ سالگی از دنیا رفت. الیزابت باتوریِ خون‌آشام از اشراف‌زادگان مجارستانی، جان صدها دختر جوان را گرفت تا با خون آن‌ها حمام بگیرد و جوان بماند. اسطوره‌ها و داستان‌های زیادی مثل گیل‌گمش و دوریان گری در مورد زندگی جاودان وجود دارند.

در دنیای امروزی این میل به جاودانگی با علم و تکنولوژی آمیخته شده و چهره‌ی جدیدتری گرفته است. ثروتمندان که تقریباً همه‌چیز را تجربه کرده‌اند و بسیاری از چیزهای ناممکن برایشان خریدنی و ممکن بوده است، اکنون بر این باور هستند که زندگی ابدی نیز خریدنی است. جنون فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در میان میلیاردرها، باوری را ایجاد کرده که می‌گوید مرگ اختیاری است یا حداقل مشکلی قابل حل.

سم آلتمن از بنیان‌گذاران شرکت هوش مصنوعی OpenAI و پیتر تیل، از مؤسسان پی‌پل در شرکتی به‌نام Minicircle سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در زمینه‌ی بهبود ژنتیکی انسان برای افزایش عمر تحقیق می‌کند. براساس گزارش‌ها، جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون هم در Altos Labs، استارتاپی با تمرکز بر جوان‌سازی سلولی سرمایه‌گذاری کرده است.

جف بزوس و پیتر تیل هر دو سرمایه‌گذاران اولیه‌ی Unity Biotechnology بودند؛ شرکتی که به توسعه‌ی روش‌های درمانی برای کند یا معکوس کردن بیماری‌های مرتبط با پیری اختصاص داشت. پیتر تیل با سرویسی قرارداد بسته است که جسدش را هنگام مرگ منجمد می‌کند و او را به اسکاتس‌دیل در آریزونا می‌برد تا با محافظت از بدنش به کمک ماشین‌آلات و مواد شیمیایی، روزی بتواند دوباره زنده شود.

میلیاردرهای دنیای تک دنبال راهی برای جاودانگی هستند

استقبال از روش‌های ضدپیری تنها مختص سرشناسان حوزه‌ی تکنولوژی نیست. ورزشکاران نخبه برای جوان نگه داشتن بدن خود از روش‌های درمانی مثل اتاق‌های هایپرباریک و کرایوتراپی و لباس‌خواب ریکاوری استفاده می‌کنند.

اما در این مقاله می‌خواهیم در مورد مردی به نام برایان جانسون صحبت کنیم که سرمایه‌گذار عادی یا مصرف‌کننده‌ی معمولی نیست. او کسی است که حاضر شده برای دستیابی به روش‌های ضدپیری‌ای که واقعاً جواب می‌دهند، خود را موش آزمایشگاهی کند.

برایان جانسون مرد واقعاً عجیبی است؛ او اعتقاد دارد افرادی که فکر می‌کنند محدودیتی برای مدت زمان زندگی وجود دارد، نمی‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. تلاش جانسون برای «نمردن» فقط در راستای استراحت یا حفظ توده‌ی عضلانی نبوده، بلکه در جهت تبدیل بدنش به الگوریتم ضدپیری است. او فکر می‌کند مرگ اختیاری است و قصد دارد هرگز نمیرد.

برایان جانسون می‌خواهد کل بدنش را به الگوریتم ضدپیری تبدیل کند

برایان جانسون کارآفرین حوزه‌ی فناوری است که پس از موفقیت در تجارت پردازش پرداخت و به دست آوردن ثروت ۴۰۰ میلیون دلاری، خود را وقف جوان ماندن و نمردن کرده است. او ساعات بیداری‌اش را صرف رسیدگی و مراقبت از خود می‌کند و ساعات خوابش را به ارزیابی و پیگیری بدنش، از ضربان قلب تا سلامتی جنسی اختصاص داده است. تمام این تلاش‌ها در قالب پروژه‌ای تعریف شده که جانسون آن را Blueprint می‌نامد.

جانسون پلتفرم اختصاصی برای تبلیغ ندارد و همه‌چیز با خودش است؛ در اصل می‌توان او را اینفلوئنسر فعالی دانست که همه‌چیز را روی خودش امتحان می‌کند، البته تحت‌نظر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی. او روزانه گزارشی را در مورد وضعیت سلامتی‌اش در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

5986913

جانسون ۴۶ ساله در تلاش برای جوان‌ شدن و نامیرایی، سال پیش با پسر ۱۷ ساله‌ و پدر ۷۰ ساله‌اش مبادله‌ی پلاسمای سه‌طرفه انجام داد و توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد. اما این عجیب‌ترین کاری نیست که تاکنون انجام داده است.

ظاهر جانسون شبیه سایبورگ‌ها و خون‌آشام‌ها است

جانسون می‌گوید که الگوریتمی ساخته است که بهتر از خودش از او مراقبت می‌کند. او معمولاً حدود ساعت ۴:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شود تا اندازه‌گیری‌ چربی بدن، توده‌ی عضلانی، دما و گاهی اوقات MRI را شروع کند؛ اما واقعیت این است که از زمانی‌ که جانسون برای معکوس کردن سن بیولوژیکی خود به استفاده از ترکیبی از مکمل‌ها، داروهای تجویزی، رژیم غذایی کم‌کالری و روش‌های زیباسازی مختلف روی آورد، ظاهر بی‌روحی گرفت و حالا بیشتر شبیه سایبورگ‌ها و خون‌آشام‌ها به‌نظر می‌رسد تا فردی که مبلغ زندگی سالم است.

با توجه به انقلاب هوش مصنوعی، جانسون استدلال می‌کند که برون‌سپاری مدیریت بدن به الگوریتم، شکل نهایی «همسویی انسان و هوش مصنوعی» است. جانسون می‌گوید هوش مصنوعی مهم‌ترین رویداد در جهان هستی محسوب می‌شود. اگر قرار است همه‌چیز از بازاریابی گرفته تا تحقیقات حقوقی و خرده‌فروشی به‌زودی توسط الگوریتم‌ها بهبود پیدا کند، چرا الگوریتم‌ها نباید بدن ما انسان‌ها را بهینه کنند؟

جانسون از حالا خودش را برای آینده تحت سلطه هوش مصنوعی آماده می‌کند

جانسون معتقد است آینده‌ تحت سلطه‌ی هوش مصنوعی خواهد بود؛ پس خودکارسازی بدن فیزیکی نوعی سازگاری تکاملی با آینده‌ای هوشمند است. او می‌گوید: «برایم مهم نیست که مردم حالا در مورد من چه فکر می‌کنند. من به آنچه در قرن ۲۵ فکر خواهند کرد، اهمیت می‌دهم.»

روتین زندگی برایان جانسون

وقتی جانسون از خواب بیدار می‌شود، خود را روی ترازویی وزن می‌کند که از امپدانس الکتریکی برای اندازه‌گیری وزن، شاخص توده‌ی بدن، سطح هیدراتاسیون، چربی بدن و سرعت موج پالس استفاده می‌کند. او می‌گوید درصد عضلانی بالاتری نسبت به ۹۹ درصد از افراد دارد؛ اما مشخص نیست که در مورد کدام دسته از افراد صحبت می‌کند.

پس از اندازه‌گیری‌ها، جانسون به‌مدت دو تا سه دقیقه لامپ نوردرمانی خود را که تقلیدی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، روشن می‌کند تا ریتم شبانه‌روزی‌اش تنظیم شود. دمای گوش داخلی خود را اندازه می‌گیرد تا تغییرات بدنش را بررسی کند، سپس دو قرص فریتین برای تقویت آهن همراه با مقداری ویتامین C مصرف می‌کند. صورت خود را می‌شوید، از کرمی برای جلوگیری از چین و چروک استفاده می‌کند و پنج دقیقه ماسک لیزری را که با نورهای قرمز و آبی برای تحریک رشد کلاژن و کنترل لک طراحی شده‌ است، روی صورتش می‌گذارد. در این زمان معمولاً ساعت ۶ صبح است و جانسون برای شروع روز خود از پله‌ها پایین می‌رود.

5986910

رژیم مکمل Blueprint بر روی پیشخوان آشپزخانه‌ی جانسون به‌ترتیب از چپ به راست چیده شده است. او با قطره‌های چشمی شروع می‌کند، سپس در کنار بینی خود یک دستگاه ویبره کوچک می‌گذارد تا با تحریک عصب به تولید اشک چشمانش کمک کند. جانسون اسموتی سبز خود را سر می‌کشد و بین جرعه‌هایش حدود ۶۰ قرص را از گلویش پایین می‌دهد.

بعد از اسموتی، جانسون شروع به انجام تمرینات ویژه برای افزایش قدرت می‌کند. سپس به باشگاه ورزشی خانه‌اش می‌رود تا روتین ورزشی یک ساعته‌اش آغاز شود. او این کار را هفت روز هفته انجام می‌دهد و سه روز در هفته به آن یک تمرین با شدت بالا اضافه می‌کند. گاهی اوقات در طول این تمرینات سنگین، یک ماسک پلاستیکی روی صورتش می‌گذارد تا حداکثر میزان مصرف اکسیژن خود را در طول تمرینات بدنی اندازه‌ بگیرد. VO2 Max بالاتر نشان‌دهنده‌ی سلامت قلب و عروق و استقامت بهتر است. به گفته‌ی جانسون، تنها ۱٫۵ درصد از افراد ۱۸ ساله ظرفیت هوازی‌ای مثل او دارند.

تنها ۱٫۵ درصد از افراد ۱۸ ساله ظرفیت هوازی‌ای مثل جانسون دارند

پس از تمرین، جانسون یک وعده غذایی از سبزیجات بخارپز و عدس مخلوط‌شده می‌خورد. پودینگ آجیلی او از شیر ماکادمیا، ماکادمیا و گردو آسیاب‌شده، دانه‌ی چیا، بذر کتان، آجیل برزیلی، لسیتین آفتابگردان، دارچین سیلان و آب انار تهیه می‌شود که بافت و طعمش تفاوت چندانی با ماست وگان ندارد. تا ساعت ۹ صبح، جانسون صبحانه و ناهار را خورده است. البته او به وعده‌های غذایی خود صبحانه، ناهار و شام نمی‌گوید و به جای آن از «وعده اول»، «وعده دوم» و «وعده سوم» استفاده می‌کند.

جانسون روزانه ۱۰۰ قرص مختلف می‌خورد

وعده سوم و آخر، نوعی سالاد، اغلب با سیب‌زمینی شیرین یا چغندر است که پس از آن تقریباً ۴۰ قرص دیگر مصرف می‌شود. یعنی جانسون از حوالی ظهر تا حدود ۵ صبح بعد، دیگر چیزی نمی‌خورد. ساعت ۲۰:۳۰ زمان خواب است. او در شبکه‌های اجتماعی در مورد خواب کامل، تراکم استخوان، آنزیم‌های کبدی بی‌نقص و جریان ادرار خود پست می‌گذارد و به‌طور دوره‌ای داده‌هایی را منتشر می‌کند که مدعی است نشان می‌دهند اندام‌های بدنش از سن تقویمی‌اش که ۴۶ سال است، جوان‌تر هستند.

طبق «بلوپرینت» جانسون می‌خواهد تا ۱۱۵ سال عمر کند

الیور زولمن، دکتر اصلی جانسون و بنیان‌گذار مدرسه‌ی آنلاین طول عمر برای پزشکان، تخمین می‌زند که در دنیای ایدئال، جانسون با پیروی از پروتکل بلوپرینت تا ۱۱۵ سال عمر می‌کند، اما بسیار سالم‌تر از افراد عادی در آن سن.

جانسون تا قبل از پیوستن کیت تولو به بلوپرینت، تنها کسی بود که با عنوان «Blueprint X» متعهد به انجام روتین‌های جوانسازی شده بود. کیت تولو ۲۸ ساله اصالتاً استرالیایی است و پیش از اینکه مدیر ارشد بازاریابی و وفادارترین شاگرد جانسون باشد، به‌عنوان استراتژیست مد کار می‌کرد. چند ماه پیش او به‌عنوان «Blueprint XX» به پروژه اضافه شد تا اولین مورد آزمایشی از نحوه‌ی عملکرد بلوپرینت روی بدن زنانه باشد.

در سال ۲۰۱۶ زمانی که تولو در شهر نیویورک در زمینه‌ی مد کار می‌کرد، به فکر تماس با جانسون افتاد. در آن زمان انقلاب هوش مصنوعی در حال ظهور بود و تولو به‌شدت احساس می‌کرد تنها راه برای پیشرفت به‌عنوان انسان این است که خودمان را به هوش مصنوعی متصل کنیم. او نقل‌قولی از جانسون را در یک خبرنامه‌ی فناوری دید که از ایده‌ی «ادغام انسان‌ها با هوش مصنوعی» حمایت می‌کرد و تصمیم گرفت برای جانسون کار کند. پس از سال‌ها درخواست، سرانجام یک موقعیت شغلی برای او باز شد و تولو با تنزل عنوان و دستمزد، توانست دستیار جانسون در کرنل شود.

5986915

تولو و جانسون خود را آدم و حوای دنیای مدرن می‌دانند. جانسون می‌گوید آن‌ها حتی عکس‌هایی با مضمون آدم و حوا برنامه‌ریزی کردند تا به مردم کمک کنند بفهمند که «در حال صحبت از انقلابی در مقیاس کل نژاد بشر هستند».

دانشمندان چه می‌گویند؟

جانسون اصرار دارد کارهایی که انجام می‌دهد فراتر از پیر نشدن و جوان ماندن است. او فکر می‌کند اولین کسی است که می‌تواند بگوید مرگ اجتناب‌پذیر است؛ اما کارشناسان به‌شدت مخالف هستند. دکتر پینچاس کوهن، رئیس دانشکده‌ی پیری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید که مرگ اختیاری نیست، بلکه در ژن‌های ما نوشته شده است. کوهن تأکید می‌کند همان‌طور که در طول قرن بیستم، امید به زندگی انسان از حدود ۵۰ به بیش از ۸۰ سال افزایش یافت، زندگی طولانی‌تر در آینده مطمئناً امکان‌پذیر است؛ اما زندگی بی‌نهایت نه. مطمئناً هیچ مدرکی مبنی بر امکان‌پذیر بودن زندگی ابدی وجود ندارد و در حال حاضر هیچ فناوری‌ای نیست که ثابت کند ما به سمت نامیرایی می‌رویم.

زندگی طولانی‌تر در آینده بی‌شک امکان‌پذیر است

دکتر اریک وردین، مدیر عامل مؤسسه‌ی Buck Institute for Research on Aging که در زمینه‌ی تحقیقات پیری فعالیت دارد، می‌گوید: «حتی اگر اندکی باور می‌کردم که جاودانگی ممکن است، هیجان‌زده می‌شدم؛ اما این فقط یک رؤیای بی‌اساس است.»

وردین فقط نسبت به ادعاهای جانسون مبنی‌بر اینکه می‌تواند به جاودانگی دست یابد، بدبین نیست؛ بلکه کلاً نسبت به معکوس‌سازی روند پیری بدبین است. بااینکه جانسون ادعا دارد همه‌چیز را شفاف‌سازی می‌کند، درک ابزارهایی که برای ارزیابی سن از آن‌ها کمک می‌گیرد برای وردین به‌عنوان دانشمند، غیرممکن است.

بی‌علاقگی جانسون به همکاری با دانشمندان مستقل، دکتر وردین را بیش‌ازپیش از صحت ادعاهایش بدبین کرده است. او می‌گوید اگر جانسون می‌خواهد همه را در مورد اعتبار کاری که انجام می‌دهد، متقاعد کند، باید بپذیرد که توسط همکارانش به چالش کشیده شود. جانسون در واکنش گفته است که به یاد نمی‌آورد دعوت وردین را نادیده گرفته باشد.

5986914

برخی از دانشمندان بر این باورند که معکوس کردن روند سنی به‌طور محدود امکان‌پذیر است. در تحقیقاتی که هنوز جای بحث دارد، محققان دانشکده‌ی پزشکی هاروارد مدعی هستند موش‌های مسن را جوان کرده‌اند و درحال‌حاضر، در تلاش‌اند ببینند آیا می‌توان ساعت پیری را در سلول‌های پوست و چشم انسان به عقب برگرداند یا نه. این آزمایش‌ها بر اساس کنوانسیون‌های علمی ثابت انجام می‌شود؛ اما جانسون خود را به موش آزمایشگاهی تبدیل کرده است و تقریباً تمام درمان‌های مرتبط با سن را همزمان انجام می‌دهد تا ببیند چه چیزی جواب می‌دهد.

جانسون خود را به موش آزمایشگاهی تبدیل کرده است

متخصصان پزشکی نه‌تنها نسبت به توانایی Blueprint برای دستیابی به جاودانگی شک دارند، بلکه حتی متقاعد نشده‌اند که روتین جانسون سالم است. طی ملاقات دکتر نیر بارزیلای، مدیر مؤسسه‌ی تحقیقات پیری در کالج پزشکی آلبرت اینشتین نیویورک با جانسون، بارزیلای به یاد می‌آورد که پزشکان حاضر با دیدن جانسون نگران شدند. او مریض به نظر می‌رسید، رنگش پریده بود و هیچکس نمی‌دانست که با صورتش چه کرده است. تمام پزشکان حاضر به نوعی موافق بودند که این مرد چندان عالی به نظر نمی‌رسد.

دکتر بارزیلای از کمبود چربی جانسون که نقش مهمی در بدن دارد، نگران است. او همچنین در مورد مصرف همزمان این همه مکمل و درمان تردید دارد و هشدار می‌دهد که تمام این قرص‌های مختلف می‌توانند به‌شکل خطرناکی با یکدیگر تداخل داشته باشند. طرح اولیه‌ی بلوپرینت، آزمایشی نیست که برای دانشمندان یا پزشکان قابل پذیرش باشد. بارزیلای می‌گوید: مشخص نیست روش برایان بی‌خطر باشد؛ زیرا برخی از درمان‌هایی که او انجام می‌دهد با یکدیگر تضاد دارند. حتی اگر مصرف بیش از ۱۰۰ قرص به‌طور همزمان برای جانسون مؤثر باشد، از کجا بدانیم که برای بقیه هم جواب می‌دهد؟

جانسون به پزشکان خود اجازه‌ی مصاحبه نداده است، اما قصد دارد طرح بلوپرینت را به شهرت برساند. او تمام اندازه‌گیری‌های بیولوژیکی‌اش را در اینترنت منتشر می‌کند و ویدیوهایش در پلتفرم یوتیوب در مورد رژیم ورزشی و آزمایش‌های درمانی توسط میلیون‌ها نفر مشاهده شده‌اند. تقریباً ۱۸۰٬۰۰۰ نفر در پنج ماه اول برای خبرنامه‌ی او ثبت‌نام کرده‌اند.

5986912

اولین محصول تجاری بلوپرینت که در وب‌سایت جانسون به فروش رسید، یک روغن زیتون کاهش‌دهنده‌ی کلسترول است که در جعبه‌ی سیاهی با عکس جانسون در نور قرمز و شعار «Build your autonomous self» (کنترل زندگیت را به دست بگیر) قرار دارد. ۱۵ درصد از رژیم روزانه‌ی جانسون از این روغن زیتون تشکیل می‌شود. موجودی روغن زیتون بلوپرینت در دو بطری ۰٫۷ لیتری به قیمت ۷۵ دلار در مدت کمی پس از عرضه‌ی اولیه به پایان رسید.

موجودی روغن زیتون جانسون برای کاهش کلسترول به‌سرعت تمام شد

دانشمندان به‌دنبال روش‌هایی برای تغییر سرعت پیری هستند و در تعیین علت پیری پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. برای مثال اکنون دانشمندان تنها با نگاه کردن به نشانگرهای DNA موجود در قطره‌ی خون، می‌توانند با حاشیه خطای چندساله تعیین کنند که فرد چند سال سن دارد؛ این همان سنی است که به‌عنوان سن اپی‌ژنتیک شناخته می‌شود. جانسون از اینکه با شروع بلوپرینت سن اپی‌ژنتیک خود را ۵ سال کاهش داده است، به خود می‌بالد.

جانسون با شروع بلوپرینت، سن اپی‌ژنتیک خود را ۵ سال کاهش داده است

لوئیجی فروچی که بر یک مطالعه‌ی طولی در مورد پیری برای مؤسسه ملی بهداشت نظارت می‌کند، می‌گوید آزمایش روش‌های درمانی متعدد بر روی خود، فراتر از خطرناک بودن برای سلامتی، از نظر علمی هم ارزشمند نیست؛ زیرا نمی‌توان روش مؤثر در معکوس کردن پیری را از بین روش‌های غیرمؤثر تشخیص داد. از نظر فروچی، اگر میلیاردری واقعاً به فکر ارتقای دانش بشر است، باید ثروت خود را به محققان بدهد.

زولمن، پزشک اصلی جانسون، با این موضوع که فردی که روی خودش آزمایش می‌کند نمی‌تواند از نظر علمی مفید باشد، موافق نیست و در این مورد به بری مارشال استناد می‌کند؛ پزشکی که با انجام آزمایش‌هایی بر روی خود ثابت کرد باکتری هلیکوباکتر پیلوری دلیل بیشتر زخم معده‌ها است و در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل فیزیولوژی شد.

5986911

زولمن می‌گوید در حال جمع‌آوری داده‌های ۶۰ نفر از مراجعه‌کننده‌ها است تا افرادی مانند جانسون را وادار به سرمایه‌گذاری در مطالعات بزرگ‌تر درباره‌ی زیست‌شناسی پیری کند. این همان چیزی است که اندرو استیل، دانشمند و نویسنده، قصد داشت جانسون را به انجامش متقاعد کند، اما حساب توییتری جانسون او را بلاک کرد. استیل ویدیویی در یوتیوب ساخت و در آن ادعاهای مختلف جانسون را تک‌به‌تک بررسی کرد و تشخیص داد که در بهترین حالت، نتایج درمان‌های مختلف او بی‌نتیجه خواهد بود. از نظر استیل، روشن است که برنامه‌ی جانسون، کسب درآمد از بلوپرینت است.

استیل معتقد است برنامه‌ی جانسون کسب درآمد از بلوپرینت است، نه پیدا کردن راز جاودانگی

در وب‌سایت بلوپرینت، علاوه‌بر روغن زیتون مارک‌دار، محصولات دیگری ازجمله محصولات شست‌وشوی صورت به فروش می‌رسد که جانسون در پروتکل‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کند. در اکتبر ۲۰۲۳ جانسون در پلتفرم ایکس اعلام کرد برنامه‌ی غذایی اشتراکی Blueprint Autopilot راه‌اندازی خواهد شد. اما وقتی از جانسون در مورد جدول زمانی‌اش برای تبدیل بلوپرینت به سرمایه‌گذاری تجاری بزرگ بعدی‌اش پرسیده شد، گفت که کسب درآمد برایش جذابیت ندارد. آنچه برای او جالب است این است که «ما انسان‌ها چطور با تهدیدهای وجودی متعددی مواجه هستیم. وقتی قدرت خدایان را در دستان خود دارید، یک دشمن دارید؛ مرگ. بنابراین تنها اولویتی که در حال حاضر دارم این است که: نمیرید. همدیگر را نکشید. سیاره را نابود نکنید و با هوش مصنوعی هماهنگ شوید.»

جانسون این حرف‌ها را درحالی می‌زند که زولمن می‌گوید او و جانسون شرکای تجاری Blueprint هستند و تأیید می‌کند برای کسب درآمد از این برنامه تلاش زیادی خواهند کرد!

برایان جانسون چگونه به فکر نامیرایی رسید؟

جانسون همیشه این‌طور نبود. او در یک جامعه‌ی کوچک مورمون در یوتا بزرگ شد. پدربزرگش مزرعه‌ای پر از اسب داشت و جانسون و چهار خواهر و برادرش بیشتر وقت خود را برای برداشت یونجه و ذرت در بیرون از خانه سپری می‌کردند. جانسون در ۱۹ سالگی به اکوادور رفت تا مأموریت مورمون خود را سپری کند. سپس به دانشگاه بریگم یانگ و پس از آن به مدرسه‌ی بازرگانی در دانشگاه شیکاگو رفت.

جانسون ازدواج کرد، صاحب سه فرزند شد و در سال ۲۰۰۷ شرکت پردازش پرداخت Braintree را تأسیس کرد. Braintree پنج سال بعد Venmo را خرید. در سال ۲۰۱۳، این شرکت به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار به PayPal فروخته شد و جانسون حدود ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کرد.

5986909

تغییر ظاهری جانسون پس از اجرای برنامه‌ی ضدپیری Blueprint

با وجود موفقیت مالی، جانسون از روزهای کاری‌اش به‌عنوان دورانی دردناک یاد می‌کند. در سال ۲۰۰۴ دچار افسردگی شدید شد و ۱۰ سال در آن حال باقی ماند. نمی‌توانست بین کار و مسئولیت‌های فرزندپروری تعادل برقرار کند. دارو و درمان هم کمکی نکرد. او خودش را در آن زمان مردی بدبخت با بیش از ۲۰ کیلوگرم اضافه وزن توصیف می‌کند.

در عرض یک سال پس از فروش شرکت، جانسون به ازدواج خود پایان داد و کلیسای مورمون را ترک کرد. در سال ۲۰۱۴ برای ایجاد OS Fund صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد. OS Fund در شرکت‌هایی که به قول جانسون بر روی «دنیای فیزیکی قابل برنامه‌ریزی» کار می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کند؛ یعنی شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید به‌منظور درمان، تشخیص و و زیست‌شناسی مصنوعی استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶، جانسون Kernel را تأسیس کرد. کرنل شرکت فناوری عصبی است که از کلاه ایمنی طراحی‌شده‌ی ویژه برای اندازه‌گیری فعالیت مغز با هدف تشخیص اختلالات شناختی در مراحل اولیه استفاده می‌کند. درحال‌حاضر، این شرکت به‌دنبال نشانگرهای زیستی برای اختلالات روانی است. جانسون به‌عنوان سرگرمی از این کلاه برای اندازه‌گیری سن مغزش استفاده می‌کند.

برای پسر جانسون فکر خوردن پیتزا دردناک است

جانسون در حال حاضر مجرد است. پسر بزرگ‌ترش در حال خدمت برای کلیسای مورمون است و دختر کوچک‌ترش ۱۳ سال دارد و با مادرش زندگی می‌کند؛ بنابراین او بیشتر وقت خود را با تالمج، پسر وسطی ۱۸ ساله‌اش می‌گذراند. تالمج به رژیم غذایی بلوپرینت، استراحت و ورزش متعهد است، اما از درمان‌های ضدپیری صرف نظر کرده است. او می‌گوید به بسیاری از نگرش‌های سبک زندگی پدرش باور دارد و فکر خوردن پیتزا برایش بیشتر از اینکه لذت‌بخش باشد، دردناک است.

وقتی از برایان جانسون پرسیدند از اینکه زندگی بی‌پایان یا عمری بسیار طولانی داشته باشد و شاهد مرگ فرزندان و تک‌تک عزیزانش باشد، چه حسی دارد، او بسیار بی‌تفاوت این اتفاقات را بخشی از گذر زندگی خواند. اما زندگی طولانی بدون کسانی که دوستشان داریم، با رنج از دست دادن عزیزانمان و بدون هیجان تجربه‌ی چیزهای جدید، چه لذتی خواهد داشت؟ و اگر مرگ دیگران بخشی از زندگی است، چرا جانسون همین باور را برای زندگی خود ندارد؟

داستان برایان جانسون، زندگی مردی را نشان می‌دهد که در طول زندگی‌اش تحول بزرگی را تجربه کرده است. ما نمی‌توانیم به‌درستی ادعای او و حقیقت بلوپرینت پی ببریم، اما با نگاهی عمیق‌تر به گذشته و رفتارهای خاص او در کسب‌وکار و رابطه‌ی پرتنش با شریک سابق زندگی‌اش، دست‌کم می‌توانیم به این نتیجه برسیم که او کاری را بدون منفعت شخصی انجام نمی‌دهد.

نظر شما در مورد هدف بلوپرینت و زندگی برایان جانسون چیست؟ آیا فکر می‌کنید در آینده ادغام انسان با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد؟

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید