عشق، درمان آلزایمر؛ اکسی توسین به هورمون عشق معروف است

عشق، درمان آلزایمر؛ اکسی توسین به هورمون عشق معروف است

پژوهشگران دانشگاه علوم توکیو در یافته‌های جدیدی درباره تأثیر اکسی‌توسین بر حافظه حیوانات پی برده اند که این هورمون می‌تواند نتایج مهمی در درمان اختلالات شناختی مانند زوال عقل به همراه داشته باشد.

کد خبر : ۱۷۶۹۳۶
بازدید : ۷

دانشمندان مدت‌هاست که به اکسی‌توسین علاقه نشان می دهند، زیرا این هورمون، که به عنوان «هورمون عشق» شناخته می‌شود، به تقویت ارتباطات عاطفی و افزایش آرامش روانی کمک می‌کند.

به نقل از آی‌ای، اما اخیراً، پژوهشگران دانشگاه علوم توکیو در یافته‌های جدیدی درباره تأثیر اکسی‌توسین بر حافظه حیوانات پی برده اند که این هورمون می‌تواند نتایج مهمی در درمان اختلالات شناختی مانند زوال عقل به همراه داشته باشد.

در یک تحقیق بزرگ، پژوهشگران دانشگاه علوم توکیو مکانیسم‌های عصبی و سیگنال‌دهی فعال شده توسط اکسی‌توسین را بررسی کردند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که این هورمون علاوه بر تأثیرات اجتماعی، به خاطر تأثیرات قابل توجهش بر فرآیندهای شناختی مانند یادگیری و حافظه، عملکرد قابل قبولی دارد.

دانشمندان بررسی مسیرها و مکانیسم‌های عصبی فعال شده توسط اکسی‌توسین را آغاز کردند. پژوهش‌های آنها نشان می‌دهد که فعال‌سازی نورون‌های اکسی‌توسین در نواحی خاص مغز باعث بهبود عملکرد شناختی می‌شود.

این در حالی است که، قبلاً با استفاده از نمونه‌های موش مبتلا به بیماری آلزایمر، اکسی‌توسین به عنوان گزینه‌ای برای درمان زوال عقل مطرح شده بود.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید