دعوت ناسا از داوطلبان برای زندگی در یک زیستگاه مشابه با مریخ به مدت یک سال

دعوت ناسا از داوطلبان برای زندگی در یک زیستگاه مشابه با مریخ به مدت یک سال

این ماموریت زمینی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز شود و شامل ۴ شرکت‌کننده در یک تأسیسات ۱۵۰ متر مربعی است؛ درست مانند مکانی که در مریخ ساخته خواهد شد.

کد خبر : ۱۷۸۰۰۲
بازدید : ۱۴

ناسا از داوطلبین دعوت کرده تا به مدت یک سال در یک زیستگاه با شرایطی مانند مریخ زندگی کنند.

این ماموریت زمینی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز شود و شامل ۴ شرکت‌کننده در یک تأسیسات ۱۵۰ متر مربعی است؛ درست مانند مکانی که در مریخ ساخته خواهد شد.

ناسا معیار‌های انتخاب فضانوردان آینده‌اش را فاش کرده و برای شرکت در این پروژه نباید بیشتر از ۵۵ سال سن داشته باشید.

زیستگاهی که در آن زندگی خواهید کرد، Mars Dune Alpha نام دارد و ساختاری ایجادشده با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در مرکز فضایی جان در هیوستون تگزاس است.

این پروژه، بخشی از یک ماموریت در حال انجام به نام CHAPEA برای بررسی سلامت و عملکرد افرادی که در مأموریت‌های فضایی یا شرایط مشابه مشغول به کار هستند، می‌باشد.

ناسا می‌گوید که با هدف کمک به ماموریت‌های اکتشافی طولانی‌مدت در فضا، «سکونتگاهی واقع‌گرایانه مشابه با مریخ را شبیه‌سازی می‌کند».

زندگی در Mars Dune Alpha شبیه به تجربه مورد انتظار برای کسانی است که در آینده در زیستگاهی روی مریخ زندگی خواهند کرد.

این زیستگاه پرینت سه‌بعدی به گونه‌ای طراحی شده که مناطق جداگانه‌ای در داخل آن برای زندگی و کار وجود داشته باشد.

به گفته ناسا، برای زندگی در این زیستگاه باید چالش‌هایی مانند نقص‌های تجهیزات یا فناوری، تأخیر‌های ارتباطی و «استرس‌های محیطی» را متحمل شوید.

در این پروژه، شما وظیفه خواهید داشت که پیاده‌روی‌های فضایی شبیه‌سازی‌شده، کار با ربات‌ها، مراقبت و نگهداری از زیستگاه، رشد محصولات کشاورزی و ورزش انجام دهید.

این پروژه در واقع دومین ماموریت CHAPEA است. اولین شرکت‌کنندگان ماموریت در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۳ وارد این مرکز شدند.

جهت درخواست برای شرکت در این ماموریت، باید یک شهروند یا مقیم دائم «سالم و باانگیزه» در ایالات متحده باشید. همچنین، سیگاری نبودن و داشتن سنی بین ۳۰ تا ۵۵ سال از پیش‌نیاز‌های شرکت در این پروژه است.

شما همچنین باید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید به طور مؤثر با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

متقاضیان باید تمایل زیادی به ماجراجویی‌های منحصر به فرد داشته و به مشارکت با ناسا جهت آمادگی برای اولین سفر انسانی به مریخ علاقه داشته باشند.

همچنین، الزامات تحصیلی خاصی برای کار با ناسا وجود دارند. از جمله  داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ای در زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مانند مهندسی، ریاضیات، علوم زیستی، فیزیک یا کامپیوتر از یک مؤسسه معتبر با حداقل دو سال تجربه حرفه‌ای یا داشتن تجربه در خلبانی هواپیما به مدت حداقل هزار ساعت مورد نیاز است.

همچنین، شرایط داوطلبانی که به مدت دو سال در مقطع دکتری در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تحصیل کرده یا برنامه آزمایشی خلبانی را گذرانده باشند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خوشبختانه، کار علمی سخت شما بدون پاداش نخواهد ماند. به گفته ناسا، به هر کسی که در این ماموریت شرکت می‌کند، پاداش می‌دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد مبلغ این پاداش در طول فرآیند غربالگری داوطلبین فاش خواهد شد.

آخرین مهلت درخواست برای شرکت در این ماموریت، روز سه‌شنبه ۲ ‌آوریل است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید