جزئیات شکست بزرگ اپل همزمان‌ با درخشش شیائومی؛ پروژه Apple Car لغو شد

جزئیات شکست بزرگ اپل همزمان‌ با درخشش شیائومی؛ پروژه Apple Car لغو شد

اپل پس از یک دهه تلاش به این نتیجه رسید که توانایی تولید خودرو را ندارد و در نهایت پروژه‌ی بزرگ Apple Car را لغو کرد.

کد خبر : ۱۷۸۷۸۰
بازدید : ۴۰

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی و غیرمنتظره از لغو پروژه‌ی Apple Car خبر داده است. شرکت تولیدکننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک به‌مدت یک دهه روی خودرو برقی کار می‌کرد، اما در نهایت روی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های تاریخش خط قرمز کشید.

بلومبرگ می‌گوید تصمیم اپل برای لغو اپل کار امروز به‌صورت داخلی اطلاع‌رسانی شد تا تقریبا ۲٬۰۰۰ کارمندی که روی این پروژه کار می‌کردند شگفت‌زده شوند. ظاهرا این خبر را جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل و کوین لینچ، قائم‌مقام پروژه، به اشتراک گذاشته‌اند.

1775608_491

لغو پروژه‌ی اپل کار در حالی انجام می‌شود که شیائومی اخیرا اولین خودرویش را رونمایی کرده است

لغو پروژه‌ی اپل کار در حالی اتفاق می‌افتد که شیائومی به‌تازگی ازطریق رونمایی SU7 ورود هیجان‌انگیزی به بازار خودروهای برقی داشته است؛ محصولی که در بازار چین و اروپا با پورشه تایکان و تسلا مدل S رقابت خواهد کرد.

به گزارش زومیت، دو مدیر ارشد اپل به کارکنان شرکت گفته‌اند که روند تعطیلی پروژه‌ی اپل کار شروع خواهد شد و بسیاری از افرادی که هم‌اکنون روی آن کار می‌کنند، به تیم هوش مصنوعی منتقل می‌شوند. اپل ازاین‌پس می‌خواهد توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی هوش مصنوعی مولد نشان دهد.

کارکنان تیم اپل کار به واحد هوش مصنوعی اپل منتقل خواهند شد

تیم اپل کار چندصد نفر مهندس سخت‌افزار و طراح خودرو نیز دارد. ممکن است این افراد نیز بتوانند وارد سایر تیم‌های اپل شوند. تعدیل نیرو قطعی است، اما نمی‌دانیم که در نتیجه‌ی آن چند نفر اخراج خواهند شد.

تا لحظه‌ی نگارش این مقاله، اپل هیچ واکنش رسمی به خبر لغوشدن پروژه‌ی Apple Car نشان نداده است.

لغو پروژه‌ی خودرو برقی، اقدامی بسیار عجیب از سوی اپل است و پایان تلاشی چند میلیارد دلاری را رقم می‌زند که می‌توانست اپل را وارد صنعت کاملا جدیدی کند.

اپل توسعه‌ی خودرو برقی را در سال ۲۰۱۴ شروع کرد و از همان زمان به‌دنبال تولید خودرویی تماما‌ خودران و لیموزین‌مانند بود که با دستور صوتی کنترل شود.

با وجود جاه‌طلبی‌های بسیار، پروژه‌ی اپل کار تقریبا از همان ابتدا با چالش مواجه شد و غول آمریکایی چندین بار تیم رهبری و حتی استراتژی را اصلاح کرد. لینچ و ویلیامز چند سال پیش مسئول پروژه‌ی اپل کار شدند، درست در زمانی که داگ فیلد، از مدیران ارشد فعلی فورد، اپل را ترک کرد.

شنیده‌ها حاکی است که ارشدترین مقامات اپل در هفته‌های اخیر به لغو پروژه‌ی اپل کار چراغ سبز نشان داده‌اند. بلومبرگ پیش‌تر گفته بود که ممکن است عرضه‌ی خودرو اپل تا سال ۲۰۲۸ به تأخیر بیفتد و این شرکت به‌جای سیستم خودران سطح ۴ به سیستم سطح ۲ پلاس راضی شود.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گفتند که قیمت خودرو اپل به حدود ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. مدیران اپل نگران بوده‌اند که این محصول نتواند حاشیه‌ی سود چشمگیری ثبت کند.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید