هوش مصنوعی چگونه سیل را پیش‌بینی می‌کند ؟!

هوش مصنوعی چگونه سیل را پیش‌بینی می‌کند ؟!

گوگل برای پیش‌بینی سیل در مقیاس جهانی از فناوری‌های یادگیری ماشین و داده‌هایی نظیر سوابق رودخانه‌ها، اطلاعات ثبت‌شده از سطح آب آن‌ها، میزان افزایش ارتفاع آب، شرایط منطقه‌ای و غیره استفاده کرده است

کد خبر : ۱۸۱۹۲۰
بازدید : ۹۵

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفت‌های قابل توجهی در پیش‌بینی سیل به دست آورده‌است.

سیل که شایع ترین بلای طبیعی است، سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار خسارت مالی وارد می‌کند و نزدیک به ۱.۵ میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. ساخت سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی توسط گوگل گامی مهم در بهبود سیستم‌های هشدار اولیه است، که جان هزاران نفر را در هر سال نجات می‌دهد.

گوگل برای پیش‌بینی سیل در مقیاس جهانی از فناوری‌های یادگیری ماشین و داده‌هایی نظیر سوابق رودخانه‌ها، اطلاعات ثبت‌شده از سطح آب آن‌ها، میزان افزایش ارتفاع آب، شرایط منطقه‌ای و غیره استفاده کرده است.

ارزیابی این مدل‌ها با همکاری مرکز اروپایی پیش‌بینی میان‌مدت وضع هوا (ECMWF) انجام شد و گوگل می‌تواند پیش‌بینی‌های خود را از طریق موتور جستجو، نقشه و اعلان‌های اندروید در اختیار کاربران بگذارد.

ابزار Flood Hub گوگل پیش‌بینی‌ها را تا ۷ روز قبل ارائه می‌کند(میانگین پیش‌بینی‌ها حدود ۵ روزاست) و بیش از ۸۰ کشور را پوشش می‌دهد. این اطلاعات برای جوامع، دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی حیاتی است تا اقدامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از جمعیت‌های آسیب پذیر انجام دهند.

منبع: فارس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید