با بزرگترین هر چیزی در دنیا آشنا شوید؛ از بزرگترین شهر تا بزرگترین میوه

با بزرگترین هر چیزی در دنیا آشنا شوید؛ از بزرگترین شهر تا بزرگترین میوه

بزرگ ترین کشور، بزرگ ترین الماس یا بزرگ ترین میوه ی درختی دنیا چیست؟ اگر شما هم تا به حال این سؤالات و مشابه شان را از خود پرسیده اید، با این مطلب همراه باشید.

کد خبر : ۱۸۲۰۶۸
بازدید : ۳۱۰

بزرگ ترین کشور، بزرگ ترین الماس یا بزرگ ترین میوه ی درختی دنیا چیست؟ اگر شما هم تا به حال این سؤالات و مشابه شان را از خود پرسیده اید، با این مطلب همراه باشید.

بزرگترین پرنده ی دنیا

شترمرغ ها بزرگ ترین پرندگان زنده ی دنیا هستند به طوری که وزن آن ها به طور متوسط به ۱۰۴ کیلوگرم و قد آن به طور متوسط به ۲۱۰ سانتیمتر می رسد.

بزرگ ترین قاره ی دنیا

بزرگ ترین قاره ی کره زمین، آسیا است. این قاره از شرق دریای مدیترانه تا غرب اقیانوس اطلس امتداد دارد و بیش از ۴۰ کشور دنیا را در خود جای داده است.

بزرگ ترین بیایان دنیا

شایدد از دانستن بزرگ ترین بیابان دنیا متعجب شوید: بیابان قطب جنوب! این بیابان ۱۴/۲ میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. اما بزرگ ترین بیابان گرم دنیا، صحرای آفریقا است.

بزرگ ترین کشور دنیا

بزرگ ترین کشور دنیا روسیه است. مساحت این کشور معادل ۱۱ درصد از کل خشکی کره زمین است.

بزرگ ترین الماس تاریخ

الماس کولینان بزرگ ترین الماس سخت یافت شده با کیفیت جواهر است و ۳،۱۰۶ قیراط است. این الماس در سال ۱۹۰۵ در منطقه ای در نزدیکی آفریقای جنوبی کنونی کشف شد و پس از صیقل داده شدن به ۹ الماس بزرگ تقسیم شد که ۲ تا از آن ها جزء جواهرات سلطنتی بریتانیا هستند.

بزرگ ترین دریاچه ی  دنیا

دریای خزر، برخلاف اسمش، بزرگ ترین دریاچه ی دنیا است. این دریاچه نزدیک به ۳۸۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

بزرگ ترین مسجد  دنیا

مسجد الحرام در شهر مکه، بزرگ ترین مسجد دنیا است. این مسجد می تواند به طور همزمان بیش از یک میلیون نمازگزار را در خود جای دهد.

بزرگ ترین پارک ملی  دنیا

بزرگ ترین پارک ملی دنیا، «پارک ملی شمال شرق گرینلند» در کشور دانمارک است. این پارک که یک شگفتی اکولوژیک وسیع است، ۴۰ درصد از جمعیت گاو های مشک دنیا را در خود جای داده است (گاو مشک حیوانی شبیه به گاومیش است).

بزرگ ترین کاخ دنیا

کاخ سلطنتی کازرتا در ایتالیا بزرگ ترین کاخ ساخته شده طی یک پروژه ی اولیه ی واحد است. با این حال، با توجه به گسترش مساحت آن طی سالیان، کاخ لوور در پاریس (تصویر بالا) از نظر اندازه بزرگ ترین کاخ دنیا محسوب می شود. امروزه عمده ی مساحت این کاخ را موزه ی معروف لوور تشکیل می دهد.

بزرگ ترین آتشفشان فعال دنیا

آتشفشان «مائونا لوآ» در هاوایی که ۴ کیلومتر از سطح دریا ارتفاع دارد، بزرگ ترین آتشفشان کره زمین است. مائونا لوأ در نوامبر ۲۰۲۲ در حالی به مدت ۱۲ روز فوران کرد که این اولین فوران این آتشفشان از سال ۱۹۸۴ تا آن زمان بود.

بزرگ ترین کلیسای دنیا

کلیسای سن پیترو در واتیکان که سنگ تراشی ها و مجسمه هایی از میکل آنژ، هنرمند بزرگ ایتالیایی در خود دارد، بزرگ ترین کلیسای دنیا است. این کلیسا که یکی از شاهکارهای اواخر دوران رنسانس است، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

بزرگ ترین معبد دنیا

«آنگکور وات» در کامبوج نه تنها بزرگ ترین معبد دنیا است، بلکه کتاب رکوردهای جهانی گینس آن را بزرگ ترین بنای مذهبی دنیا نیز می داند. این معبد هندو – بودایی نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

بزرگ ترین ناقوس دنیا

«ناقوس تزار» در شهر مسکو بزرگ ترین ناقوس ساخته شده تاکنون است، گرچه هرگز به صدا در نیامده است. این ناقوس که از جنس برنز است، بعد از ساخته شدنش، در جریان یک آتش سوزی دچار شکستگی شد. این ناقوس در بیرون «دیوار کرملین» (گورستانی در کنار کاخ کرملین در میدان سرخ شهر مسکو که محل خاکسپاری افراد برجسته است) به صورت دائمی در معرض نمایش عمومی قرار دارد.

بزرگ ترین شهر دنیا از نظر جمعیت

بزرگ ترین شهر دنیا از نظر جمعیت، توکیو، پایتخت ژاپن است. این شهر ۳۷/۴ میلیون نفر را در خود جای داده است.

بزرگ ترین میوه ی درختی دنیا

«جک فروت» بزرگ ترین میوه درختی دنیا است، میوه ای استوایی که معمولاً در فیلیپین، هند، جنوب شرق اسیا و آفریقای مرکزی و شرقی یافت می شود. این میوه در سورینام و برزیل هم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید