(تصاویر) عجیب‌ترین خانه ۵۹متری جهان!

(تصاویر) عجیب‌ترین خانه ۵۹متری جهان!

خانه اس اف-اف آر نمونه ای منحصر به فرد است که از چهار ماژول مکعبی جداگانه شکل گرفته است.

کد خبر : ۱۹۰۲۸۱
بازدید : ۱۰۵

 این خانه کوچک منحصر به فرد که توسط معمار آرژانتینی ماریانو راوانا طراحی شده است، شامل مجموعه ای از حجم های بتنی سفید می شود.

خانه ای با طراحی خاص متشکل از چهار ماژول

خانه کوچکی که به نام خانه اس اف-اف آر شناخته می شود، مطابق با نیازهای مالک در بوئنوس آیرس، آرژانتین سفارشی سازی شده است. هدف ایجاد یک محیط راحت بوده که همه در آن احساس کنند در خانه خود هستند و ساکنان به روشی پویا با هم در تعامل باشند.

ساکنان خانه اس اف-اف آر می توانند در یک فضای فیزیکی شامل چهار ماژول با هم زندگی کنند، و انتخاب کنند با چه کسی، چه زمانی و چگونه در ارتباط و تعامل باشند.

خانه اس اف-اف آر نمونه ای منحصر به فرد است که از چهار ماژول مکعبی جداگانه شکل گرفته است. این ماژول ها از طریق یک راهرو و یک حیاط بیرونی به هم متصل می شوند. خانه دارای فضای داخلی 59 متر مربعی است و رویکردی جدید برای زندگی در فضای بسیار کوچک ارائه می کند. برنامه ریزی فضا، انتخاب مواد، و گزینه های روشنایی به دقت مورد توجه قرار گرفته تا خانه ای منسجم و راحت شکل بگیرد.

خانه ای پویا با فضاهایی انعطاف پذیر برای کاربری های مختلف

343

سه تا از ماژول ها در طبقه همکف به صورت دایره ای قرار گرفته اند. چهارمین ماژول بتنی بالای این سه ماژول قرار دارد و شکل هندسی جذابی ایجاد می کند. این خانه را می توان به مناطق مختلف با کاربری های مختلف تفکیک کرد. دو ماژول اول می توانند به عنوان اتاق نشیمن و غذاخوری عمل کنند و به حیاط منتهی می شوند.

ماژول های سوم و چهارم را می توان به عنوان اتاق های خواب و حمام استفاده کرد. امکان دسترسی به ساختاری که در بالا قرار گرفته است از طریق یک راه پله مارپیچ فلزی بیرونی فراهم می شود. این راه پله به یک تراس فضای باز متصل می شود که مناظر اطراف دید دارد.

به جز فضای آشپزخانه و حمام، قسمت های دیگر خانه اس اف-اف آر فاقد عملکردهای از پیش تعیین شده هستند. به عبارت دیگر، بیشتر قسمت های خانه می توانند به طور متناوب بین اتاق خواب یا اتاق نشیمن، اتاق بازی یا دفتر کار تغییر کاربری دهند.

پنجره های بزرگی در سراسر خانه تعبیه شده اند تا نور طبیعی به راحتی وارد فضای داخل خانه شود. این پنجره ها مشاهده مناظر دوست داشتنی اطراف را نیز ممکن می کنند. این ملک شامل یک حیاط بزرگ است که به عنوان یک میانجی بین ماژول های مختلف خانه عمل می کند. همچنین، این حیاط حریم خصوصی را فراهم کرده و اجازه گردش نور و تهویه هوا در خانه را می دهد.

عجیب‌ترین خانه 59متری جهان!

اطلاعات پروژه:

نام: خانه اس اف-اف آر

مکان: لا پلاتا، بوئنوس آیرس، آرژانتین

معمار: ماریانو راوانا

مساحت خانه: 59 متر مربع

مساحت زمین: 300 متر مربع

344

345

346

347

348

349

350

351

352

353

354

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید