7 معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن PS5 وPS4

7 معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن PS5 وPS4

هنگامی که با سوال پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس مواجه می‌شوید، ابتدا باید امکان کپی خور بودن آن‌ها را چک کنید. همه ما می‌دانیم که کنسول کپی خور در مقایسه با کنسول استاندارد کیفیت پایین‌تری دارد و هر لحظه ممکن است مشکلی برای ما ایجاد کند؛ اما بیایید با هم بررسی کنیم که آیا صرف هزینه برای خرید کارت های اعتباری، گیفت کارت و یا اشتراک به صرفه‌تر است یا پذیرفتن خطرات کپی خور کردن کنسول!

کد خبر : ۱۹۳۴۷۵
بازدید : ۶۲

معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن و مشکلاتی که پس از آن به وجود می‌آید، یکی از معضلات بسیار مهم گیمرهای ایرانی است که ممکن است به دفعات با آن‌ها مواجه شوند. منظور از کپی خور کردن کنسول پلی استیشن، هک کردن و یا جیلبریک کردن است؛ بدین معنا که افراد با استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف، کنسول را از حالت استاندارد خارج می‌کنند تا دیگر نیازی به خرید بازی‌های اصل و اورجینال نداشته باشند.

به طورکلی، ازآنجایی‌که تحریم‌ها اجازه خرید مستقیم از فروشگاه پلی استیشن را نمی‌دهند، بسیاری از تصمیم می‌گیرند که کنسول خود را کپی خور کنند؛ البته در طرف مقابل گیمرهای زیادی وجود دارند که خرید گیفت کارت پلی استیشن از ایرانیکارت را انتخاب می‌کنند.

کسانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند، عموما تنها مزایای این کار را در نظر می‌گیرند و نسبت به معایب آن بی‌توجهند. به همین دلیل در قدم اول شما باید نسبت به معایب این کار آشنایی داشته باشید تا بتوانید با اطلاعات بهتر و کامل‌تری تصمیم نهایی را بگیرید.

کپی خور کردن کنسول پلی استیشن چه معایبی دارد؟

هنگامی که با سوال پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس مواجه می‌شوید، ابتدا باید امکان کپی خور بودن آن‌ها را چک کنید. همه ما می‌دانیم که کنسول کپی خور در مقایسه با کنسول استاندارد کیفیت پایین‌تری دارد و هر لحظه ممکن است مشکلی برای ما ایجاد کند؛ اما بیایید با هم بررسی کنیم که آیا صرف هزینه برای خرید کارت های اعتباری، گیفت کارت و یا اشتراک به صرفه‌تر است یا پذیرفتن خطرات کپی خور کردن کنسول!

مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم تنها خلاصه‌ای از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب این کار هستند:

عدم دسترسی به بازی‌های جدید

کنسول پلی استیشن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های دنیا، بهترین بازی‌ها را در اختیار گیمرهای خود قرار می‌دهد. در واقع بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان همواره در تلاش‌اند تا بازی‌های مشهور خود را با ویژگی‌های بهتر و جدیدتری برای کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 ارائه کنند.

یکی از دلایل بسیار مهمی که گیمرها را وادار می‌کند تا پول زیادی در این تجارت بپردازند، دسترسی به این بازی‌های جدید است. با اینکه کپی خور کردن کنسول پلی استیشن، نصب بازی‌ها را راحت می‌کند، اما در این صورت، دیگر به بازی‌های جدید دسترسی نخواهید داشت.

«عدم دسترسی به بازی‌های جدید دنیا یکی از بزرگ‌ترین معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن است که بسیاری از گیمرها را از انجام این کار منصرف می‌کند.»

وجود مشکل در انجام بازی‌های آنلاین

تصور اینکه گیمرها نتوانند بازی آنلاین و گروهی تجربه کنند، تقریباً غیرممکن است. تمامی افرادی که به کنسول بازی علاقه دارند، عاشق بازی‌های آنلاین هستند و روزانه ساعت‌های زیادی را صرف انجام آن‌ها می‌کنند. در واقع اگر بازی آنلاین را از این دسته افراد بگیرید، دیگر سراغ کنسول بازی نخواهند رفت.

کپی خور کردن پلی استیشن دقیقاً گیمرها را در چنین حالتی قرار خواهد داد. هنگامی که کنسول کپی خور شده و یا آن را هک کنید، دیگر توان پشتیبانی از بازی‌های آنلاین را نخواهد داشت. در اینجا باید تصمیم بگیرید که آیا کپی خور کردن دستگاه و پرداخت هزینه کمتر، ارزش محروم شدن از بازی‌های آنلاین و گروهی را دارد؟ بدون شک تمام گیمرهای حرفه‌ای هزینه‌ای بیشتر برای خرید گیفت کارت پرداخت می‌کنند تا بتوانند روزانه چند ساعت بازی‌های مشهوری مانند کال آف دیوتی را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

انجام تنظیمات هک پس از هر بار خاموش و روشن شدن کنسول

در ادامه معرفی معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن به یکی از مهم‌ترین معایب انجام این کار می‌رسیم که احتمالاً شما را از انجام این کار منصرف خواهد کرد. نکته بسیار مهمی که باید درباره کپی خور کردن پلی استیشن بدانید، افراد متخصص این کار را با استفاده از نرم‌افزار انجام می‌دهند و تغییری در سخت‌افزار به وجود نمی‌آید.

ازآنجایی‌که تغییر در سخت‌افزار صورت نمی‌گیرد، کپی خور شدن کنسول دائمی نیست و هر بار که آن را خاموش کنید، باید بار دیگر تنظیمات هک را انجام دهید. شاید انجام این کار در چند روز اول برایتان امکان‌پذیر باشد، اما بدون شک بعد از مدت کوتاهی دیگر حوصله انجام آن را ندارید.

با اینکه انجام تنظیمات هک بعد از هربار خاموش شدن دستگاه یکی از بزرگ‌ترین معایب کپی خور بودن پلی استیشن به شمار می‌آید، اما باید بدانید که پشیمانی شما از این کار معایب دیگری هم به همراه خواهد داشت.

در بسیاری از مواقع گیمرها از انجام مکرر این کار خسته شده‌اند و خرید گیفت کارت را در دستور کار قرار داده‌اند. توجه داشته باشید که برگشتن به حالت عادی امکان‌پذیر است، اما در طول این پروسه (کپی خور کردن و سپس برگشت به حالت عادی) باید هزینه‌های بیشتری بپردازید.

عدم اتصال به PSN

شرکت سونی برای اینکه دسترسی گیمرهای خود را به بازی‌ها و امکانات مختلف خود آسان‌تر کند، شبکه PSN را راه‌اندازی کرده است. تمامی گیمرها می‌توانند برای دسترسی سریع به بازی‌های جدید و سایر امکانات حوزه گیم به این شبکه بروند و بر اساس نیاز خود آیتم‌های مختلف را خریداری کنند.

با اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع دسترسی به این امکانات می‌شود، اما با خرید گیفت کارت و شارژ اکانت پلی استیشن، می‌توانید به‌راحتی آیتم‌های موردعلاقه خود را خریداری کنید. اتصال به PSN آرزوی تمام گیمرهایی است که از پلی استیشن 4 و یا پلی استیشن 5 استفاده می‌کنند، اما کپی خور کردن کنسول آن‌ها را از این لذت شیرین و دلچسب محروم می‌کند.

به‌جرئت می‌توان گفت که عدم اتصال به PSN یکی از بزرگ‌ترین معایب جیلبریک کردن PS4 و PS5 است که نمی‌گذارد کیفیت واقعی کنسول را تجربه کنید. در واقع اوج لذت کنسول پلی استیشن را زمانی می‌فهمید که بتوانید از امکانات ویژه PSN استفاده کنید.

آپدیت نشدن کنسول پس از گذشت زمان

کیفیت کنسول‌های بازی پلی استیشن بسیار بالا است، اما در برخی از مواقع احتمالاً با یک‌سری باگ مواجه شوند. شرکت سونی برای اینکه مشکل باگ را برطرف کند و همواره کیفیت کنسول‌های خود را ارتقا دهد، در بازه‌های زمانی خاصی آپدیت جدید را ارائه می‌کند. در صورتی که شما به‌صورت قانونی از کنسول استفاده کنید، امکان دریافت آپدیت و ارتقای عملکرد و کارایی کنسول برایتان فراهم می‌شود.

البته اگر قصد کپی خور کردن کنسول پلی استیشن را دارید، باید بی‌خیال آپدیت‌های جدید بشوید و به باگ‌های مختلف عادت کنید. همچنین درصورتی‌که شرکت سونی در آپدیت جدید امکانت خاصی را ارائه کند، شما از داشتن آن‌ها محروم خواهید بود. باتوجه‌به تمامی این نکات می‌توان گفت که آپدیت نشدن کنسول یکی از مهم‌ترین معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن است که نمی‌گذارد اوج لذت و هیجان را تجربه کنید.

71

عدم امکان کنترل دستگاه توسط موبایل

یکی از بهترین ویژگی‌های کنسول پلی استیشن که محبوبیت آن را در میان گیمرها بالا می‌برد، امکان اتصال آن به موبایل است. شما می‌توانید ابتدا دستگاه را به اینترنت وصل کنید تا امکان کنترل شدن آن با گوشی موبایل فراهم شود. ازآنجایی‌که دستگاه کپی خور امکان اتصال به اینترنت را ندارد، باید بی‌خیال کنترل آن با گوشی موبایل شوید.

خطر بن شدن و از کار افتادن کنسول

معایب دستگاه پلی استیشن کپی خور زیاد هستند، اما خطر بن شدن و از کار افتادن کنسول می‌تواند حسابی برای گیمرها دردسرساز شود و حتی برای همیشه امکان استفاده از کنسول را سلب کند. شرکت سونی به‌شدت مخالف کپی خور شدن کنسول‌ها است؛ بنابراین هنگامی که این موضوع را متوجه شود، کنسول شما را بن می‌کند.

البته باید بدانید که شرکت سونی تنها در حالتی متوجه کپی خور شدن دستگاه می‌شود که بخواهید آن را به اینترنت متصل کنید. در واقع تا زمانی که کنسول را به اینترنت متصل نکنید، خبری از بن شدن نخواهد بود.

سخن پایانی 

معایب کپی خور کردن کنسول پلی استیشن، بسیاری از افراد را از انجام این کار منصرف کرده است. با اینکه انجام این کار مزایای خاصی به همراه دارد، اما قانونی نبودن آن می‌تواند مشکلات و چالش‌های خاصی مانند بن شدن کنسول را برایتان به وجود بیاورد. در این مطلب به طور کامل مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب کپی خور بودن پلی استیشن را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات بهتر و کامل‌تری تصمیم خود را اتخاذ کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید