بازگشت «مونولیت» اسرارآمیز؛ این بار در لاس‌وگاس

بازگشت «مونولیت» اسرارآمیز؛ این بار در لاس‌وگاس

اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس آخر هفته گذشته به طور تصادفی با یک تک‌سنگ‌ مرموز برخورد کرده است.

کد خبر : ۱۹۳۸۸۰
بازدید : ۳۰۳

فرادید| سال ۲۰۲۰ سال عجیبی بود. علاوه شیوع یک بیماری همه‌گیر در سراسر جهان و تمام اتفاقات مربوط به آن، هر از گاهی اخباری از دیده شدن مونولیت‌های مرموز در سراسر دنیا به گوش می‌رسید؛ ساختارهای یک‌تکه و آینه‌مانندی که در محیط‌های طبیعی مثل صحراها و حاشیه‌ی جنگل‌ها دیده می‌شدند.

به گزارش فرادید؛ به هر حال اگر آن اخبار را نشنیده بودید، خبر تازه این است که آن‌ها بازگشته‌اند. اداره پلیس لاس وگاس آخر هفته گذشته به طور تصادفی با یکی از این مونولیت‌های مرموز برخورد کرد. 

1

مونولیت تازه بسیار شبیه موارد قبلی است 

روشن نیست این مونولیت چه زمانی یا توسط چه کسی آنجا قرار گرفته است. این جدیدترین مورد از سری طولانی مونولیت‌هایی است که در سال‌های اخیر در رومانی، آمریکا، ترکیه و بسیاری نقاط دیگر ظاهر شدند. افراد مختلف مسئولیت برخی از آن‌ها برعهده گرفته‌اند و برخی دیگر را می‌توان به عنوان کپی‌برداری‌های احتمالی رد کرد، اما شخص یا گروه پشت مونولیت‌های اصلی ناشناخته باقی مانده است. 

نخستین مونولیت که سال ۲۰۲۰ در شهرستان رِد راک، یوتا کشف شد، برچیده شد و کارآگاهان اینترنتی که نقشه‌های گوگل را جستجو می‌کردند، دریافتند این اثر در مدت زمانی بین آگوست ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ آنجا قرار داده شده است. این مونولیت مدت کوتاهی پس از کشف برداشته و به دفتر مدیریت زمین بازگردانده شد که هنوز آن را در انتظار «تحقیق» نگه داشته است. 

در مورد اینکه چه کسی آن را آنجا قرار داده، چندین هنرمند پیشنهاد شده‌اند و چند نفر دخالت در آن را رد کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر معتقد بود آن‌ها این معما را حل کردند و شواهد نسبتاً قانع‌کننده‌ای برای اثبات آن داشت. 

آن‌ها تصویری از صفحه اینستاگرام الیوت لی هِیزِل عکاس به اشتراک گذاشتند. توئیتر ادعا کرد «سازنده» مونولیت‌ها که در عکس‌های اینستاگرام تگ شده، در یوتا زندگی می‌کند که نسبتاً نزدیک جایی است که مونولیت جدید پیدا شده است. به نظر می‌رسد هیزل و آژانسی که با آن کار می‌کرد، پست‌هایی را که آثار هنری مشابهی را به نمایش می‌گذاشتند، حذف کرده‌اند، هرچند این موضوع می‌تواند یک شفاف‌سازی نامرتبط در رسانه‌های اجتماعی باشد. 

لی هِیزِل از آن زمان تاکنون دخالت در ظاهر شدن این آثار را انکار کرده و گفته هنرمند دیگری به نام دِرِک دیسپین ممکن است در آن نقش داشته باشد. 

خلاصه بگوییم، شاید هرگز نفهمیم دقیقاً چه کسی این مونولیت‌ها را آنجا قرار داده، اما می‌توانیم بگوییم این یک پروژه هنری یا شاید وسیله صحنه‌ی یک فیلم بوده که با بی‌دقتی به حال خود رها شده یا شاید این مونولیت جدید احتمالاً در خلال بحران همه‌گیری آنجا قرار داده شده و به همین دلیل، تا به حال کسی توجهی به آن نکرده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید