(ویدئو) ویژگی‌ها و مشخصات اسکای لارک I-LEX؛ پهپاد کوچک قابل حمل توسط انسان

(ویدئو) ویژگی‌ها و مشخصات اسکای لارک I-LEX؛ پهپاد کوچک قابل حمل توسط انسان

اسکای‌لارک I-LEX یک نسخه پیشرفته از سیستم هواپیمای بدون سرنشین اسکای لارک I-LE مینی است که در سال ۲۰۰۴ وارد خدمت نیرو‌های دفاعی اسرائیل شد. این مینی پهپاد برای استفاده توسط نیرو‌های مانور برای عملیات طراحی شده است.

کد خبر : ۱۹۴۷۱۱
بازدید : ۱۲

اسکای لارک I-LEX نسل جدید سیستم هواپیمای بدون سرنشین کوچک قابل حمل توسط انسان است که توسط شرکت البیت سیستمزساخته شده است. این مینی پهپاد در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۵ در لِبورگت فرانسه در ژوئن ۲۰۱۵ معرفی شد.

تاریخچه اسکای لارک I-LEX

اسکای‌لارک I-LEX یک نسخه پیشرفته از سیستم هواپیمای بدون سرنشین اسکای لارک I-LE مینی است که در سال ۲۰۰۴ وارد خدمت نیرو‌های دفاعی اسرائیل شد. این مینی پهپاد برای استفاده توسط نیرو‌های مانور برای عملیات طراحی شده است. این پهپاد که در خدمت نیرو‌های زمینی اسرائیل است توسط مشتریان مختلف بین المللی سفارش داده شده است.

2

این سیستم از انواع کاربرد‌های نظامی مانند شناسایی، کسب اطلاعات مخفی هوایی، حفاظت از نیرو‌ها و مقابله با شورش پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند توسط مقامات امنیتی داخلی برای نظارت بر مناطق ساحلی و مرزها، عملیات ضد تروریستی، امنیت محیطی و ماموریت‌های اجرای قانون استفاده شود.

3

طراحی و ویژگی‌های اسکای لارک I-LEX

پهپاد می‌تواند از وسایل نقلیه زمینی ساکن یا متحرک مستقر شود و می‌تواند به طور مستقل از برخاست تا فرود پرواز کند. سیستم هواپیمای بدون سرنشین اسکای لارک I-LEX قابل بسته بندی و کارکردی ساده دارد. می‌توان آن را توسط دو اپراتور از طریق یک رابط انسانی و ماشین مدیریت کرد. این پهپاد دارای طراحی قابل پرواز است و تجهیزات ایمنی پیشرفته را در خود جای داده است.

این پهپاد همچنین می‌تواند در حالت پرواز با دوربین برای ردیابی و شناسایی خودکار اهداف ثابت و متحرک عمل کند. طول بال این پهپاد ۳ متر، وزن برخاست آن ۷.۵ کیلوگرم و ظرفیت حمل بارآن تا ۱.۲ کیلوگرم است. قابلیت هات-اسواپ به کاربران اجازه می‌دهد تا بار‌های مختلف را بر اساس نیاز‌های عملیاتی خود مبادله کنند.

4

علاوه بر این، این پهپاد قابلیت ارتباط رله داده هوا را دارد و می‌تواند با سیستم‌های C۴I ادغام شود. سیستم کیسه هوای هوابرد اسکای لارک I-LEX امکان بازیابی نقطه را بدون هیچ گونه دستگاه دریافت زمینی فراهم می‌کند.

جزئیات ارسال تصاویر اسکای‌لارک I-LEX

سیستم هواپیمای بدون سرنشین اسکای لارک I-LEX با استفاده از یک سنسور تثبیت شده به جمع آوری تصاویر و ویدیو‌های با کیفیت بالا در زمان واقعی در طول روز و شب می‌پردازد. این پهپاد همچنین به قابلیت‌های پردازش تصویر از جمله ثبت جغرافیایی، ردیاب خودکار، نشانگر هدف متحرک و موزاییک مجهز شده است.

5

ایستگاه کنترل زمینی I-LEX

این سیستم هواپیمای بدون سرنشین برای ارائه قابلیت‌های با کارایی بالا برای امنیت داخلی نظامی و کاربرد‌های غیرنظامی طراحی شده است و می‌تواند برای انجام ماموریت‌های مختلف مستقر شود.

6

یک ایستگاه کنترل زمینی پیشرفته برای برنامه ریزی ماموریت، کنترل محموله و فرماندهی و کنترل اسکای‌لارک I-LEX استفاده می‌شود. ایستگاه کنترل زمینی دارای کنسول‌های اپراتور، رابط کاربری گرافیکی مدرن و یک پایانه ویدیویی از راه دور است.

قابلیت اسکای لارک I-LEX

پهپاد اسکای لارک I-LEX با نیروی محرکه الکتریکی می‌تواند اطلاعات را در محدوده ارتباطی خط دید ۴۰ کیلومتری منتقل کند. سقف سرویس آن ۴۵۷۲ متر است و در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین. این سیستم هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند تا سه ساعت در آسمان دوام بیاورد. این پهپاد عملکرد بهتری را در مقایسه با اسکای لارک I-LE ارائه می‌دهد.

انواع اسکای لارک

خانواده سیستم‌های بدون سرنشین اسکای‌لارک شامل اسکای لارک I، اسکای لارک II، اسکای لارک I-LEX و اسکای‌لارک بلاک ۲ و یک نسخه آمریکایی از اسکای لارک ۱-LE است. انواع مختلف این پهپاد‌ها با ارتش اسرائیل و تعدادی از کشور‌های ناتو و همچنین سایر مقامات نظامی و امنیتی بین المللی عملیاتی هستند.

7

مشخصات فنی کلی اسکای لارک I-LEX
 

نوع پروژه: مینی سیستم هواپیمای بدون سرنشین

سازنده: البیت سیستمز

وزن برخاستن: ۷.۵ کیلوگرم

وزن محموله: ۱.۲ کیلوگرم

سقف سرویس: ۴۵۷۲ متر

دامنه عملیاتی: ۴۰ کیلومتر

استقامت: ۳ ساعت

منبع: رویداد24

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید