وجود حیات بیگانه در این نقطه از منظومه شمسی

وجود حیات بیگانه در این نقطه از منظومه شمسی

دانشمندان مدت‌هاست که در مورد ایده حیات فرازمینی فکر می‌کنند و سازمان‌هایی مانند ناسا در حال جمع‌آوری سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهد حیات می‌تواند در سیارات دیگر وجود داشته باشد یا قبلا وجود داشته است.

کد خبر : ۱۹۵۰۶۵
بازدید : ۱۵

براساس یک مطالعه جدید، حیات بیگانه ممکن است در قمرهای دوردست منظومه شمسی و زیر اقیانوس‌های وسیع آن قرار گرفته باشد.

به نقل از روزنامه سان، دانشمندان مدت‌هاست که در مورد ایده حیات فرازمینی فکر می‌کنند و سازمان‌هایی مانند ناسا در حال جمع‌آوری سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهد حیات می‌تواند در سیارات دیگر وجود داشته باشد یا قبلا وجود داشته است.

اکنون تیمی از محققان در «یوسی سانتا کروس» سرنخ‌هایی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد موجودات بیگانه ممکن است در قمرهای مشتری و زحل پنهان شده باشند.

براساس مطالعه‌ای که در ژورنال تحقیقات ژئوفیزیک منتشر شده فرض بر آن است منافذی که کف دریاهای زمین یافت می‌شوند ممکن است باعث افزایش حیات در قمرهای سیارات دور منظومه شمسی که «جهان‌هایی‌اقیانوسی» هستند، شود.

این سازه‌ها که به منافذ هیدروترمال معروف هستند، معمولاً به‌عنوان «چشمه‌های آب گرم» در کف اقیانوس شناخته می‌شوند. آنها گرمای خود را از سنگ مذاب زیر آتشفشان‌های زیر آب می‌گیرند.

جهان‌های اقیانوسی به‌عنوان سیارات و قمرهایی تعریف می‌شوند که زمانی دارای اقیانوس مایع بوده‌اند. دانشمندان به «اروپا» و «انسلادوس» ۲ قمری که به‌ترتیب به دور مشتری و زحل می‌چرخند، اشاره کرده‌اند. مشاهده شده است که توده‌های بخار از سطح هر دو قمر فوران می‌کنند، اما دانشمندان تلاش کرده‌اند تا دقیقاً عامل ایجاد آنها را شناسایی کنند.

با این حال، مطالعات قبلی اشاره کرده‌اند که برخی از جهان‌های اقیانوسی، گرمای کافی آزاد می‌کنند که عمدتاً در اثر فروپاشی رادیواکتیو تولید می‌شود تا گردش گرمابی را به حرکت درآورد. در آخرین مطالعه، محققان از یک مدل کامپیوتری مبتنی بر گردش گرمابی در زمین استفاده کرده اند.

پس از دستکاری عواملی مانند گرما و عمق گردش سیال، آنها دریافته اند که دریچه‌های هیدروترمال می‌توانند تحت شرایط مختلفی وجود داشته باشند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید