حقایق جالب علمی؛ از نفس کشیدن مورچه تا راز لباس «قرمز»

حقایق جالب علمی؛ از نفس کشیدن مورچه تا راز لباس «قرمز»

به سفر عجیب و غریب ما در میان حقایق تصادفی خوش آمدید! حقایقی دربارۀ حیوانات، فضا، جغرافیا، علم، سلامت، زیست‌شناسی و بسیاری موارد دیگر که هر روز چند مورد از آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

کد خبر : ۱۹۹۳۵۷
بازدید : ۱۹۰

فرادید| اگر می‌خواهید دوستان، بچه‌ها و خانواده‌تان را با حقایق جالب تصادفی و چیزهای شاید بی‌اهمیت اما عجیب و غریب و شگفت‌انگیز تحت تأثیر قرار دهید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش فرادید؛ هر روز چند حقیقت جالب و شگفت‌انگیز را در حوزه‌های مختلف از فیزیک و زیست‌شناسی تا نجوم و جغرافیا با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. مورچه‌ها ریه ندارند

5

مورچه‌ها به جای ریه از طریق سوراخ‌های تنفسی نفس می‌کشند، نه یا ده روزنه کوچک، بسته به گونه‌ای که هستند! 

2. تی‌رکس‌ها احتمالاً پر داشتند

4

دانشمندان در چین، اسکلت‌های تیرانوسور دوره کرتاسه اولیه را کشف کردند که با پر پوشیده شده بودند. اگر اجداد تی‌رکس پر داشتند، تی‌رکس‌ها هم احتمالاً پر داشتند. 

3. بازیکنان فوتبال با لباس قرمز بهتر بازی می‌کنند

3

رنگ لباس شما می‌تواند بر درک دیگران از شما اثر بگذارد و احساس شما را تغییر دهد. برای مثال، آمار مسابقات فوتبال در ۵۵ سال گذشته نشان داده که تیم‌هایی که لباس قرمز پوشیده بودند، در مسابقات خانگی بهتر از تیم‌های دیگر بازی کردند. 

4. توربین‌های بادی سالانه بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ پرنده را در بریتانیا می‌کشند

2

جالب اینجاست که رنگ کردن یکی از پره‌های توربین بادی به رنگ سیاه می‌تواند مرگ پرندگان را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. 

5. حلزون‌ها دندان دارند

1

حلزون‌ها به طور دقیق بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دندان دارند. با این حال، دندان آن‌ها مانند ما نیست، بنابراین حلزون‌ها را با دندان‌هایی شبیه به خودمان تصور نکنید. دندان‌های ریز حلزون در سراسر زبان سوهان مانندش وجود دارند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید