(تصاویر) 20 بازی آرامش بخش اندروید و آی‌او‌اس

(تصاویر) 20 بازی آرامش بخش اندروید و آی‌او‌اس

سبک بازی آرامش بخش از گزینه‌های پیش رو برای افرادی است که ساعات زندگی خود را با کار سپری می‌کنند و می‌خواهند برای چند ساعت از آرامش و سکوت لذت ببرند.

کد خبر : ۲۰۴۲۴۰
بازدید : ۱۶

یکی از مزایای بازی‌های موبایل نسبت به کنسول و رایانه این است که همواره در تلفن شما هستند و در هر مکان و زمان می‌توانید بازی موردنظر خود را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. به لطف پیشرفت حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی و استقبال بازی‌سازی از سبک‌های متنوع و ساخت آثار باکیفیت، این روزها هر کاربر موبایل، بازی مورد علاقه خود را تجربه می‌کند تا از جنبه‌های منفی زندگی روزانه به دور باشد. خوشبختانه، سبک بازی آرامش بخش از گزینه‌های پیش رو برای افرادی است که ساعات زندگی خود را با کار سپری می‌کنند و می‌خواهند برای چند ساعت از آرامش و سکوت لذت ببرند.

برای اینکه شما را به بازی‌های بیشتری در این سبک معرفی کنیم، 20 تا از بهترین بازی‌های آرامش بخش را برای شما گلچین کرده‌ایم که هر کدام داستان و گیم پلی لذتبخشی دارند و تجربه آنها به چند ساعت خلاصه نمی‌شود و بنابر حجم محتوای بازی، بعضی از بازی‌های این فهرست را می‌توانید تا چند سال تجربه کنید.

1. بازی آرامش بخش My Oasis

3

بازی My Oasis یک اثر مطلوب برای رهایی از استرس و فشار زندگی است و هدف شما حین تجربه این بازی، کشت و زراعت در جزیره است. زمانیکه برای تجربه این بازی وقت می‌گذارید، متوجه می‌شوید که المان‌های موجود در بازی به نحوی طراحی شده‌اند که حس آرامش را در درون شما بیدار کنند. یادگیری این بازی آسان است و به راحتی می‌توانید به آن مسلط شوید.

یکی از نقاط قوت My Oasis موسیقی دلنشین و جلوه‌های صوتی ملایم است که در کاهش اضطراب شما موثر خواهد بود و گرافیک هنری نیز در موفقیت این بازی و جذب بازیکنان تاثیر بسزایی گذاشته است.

2. My Little Terrarium

4

نتیجه ارتباط با گیاهان و حیوانات، افزایش حس مثبت و آرامش است که در بهبود کیفیت زندگی ما مثمر ثمر خواهد بود؛ در نتیجه، تجربه بازی My Little Terrarium حس مشابهی را به شما خواهد داد. در این بازی، باید تراریوم یا آکواریوم‌های شیشه‌ای مملو از گیاه و حیوانات خانگی را بسازید و از خلاقیت خود استفاده کنید تا ظاهرش زیباتر و دلنشین‌تر باشد.

شخصی‌سازی و تزئین، بخش اصلی این بازی هستند و اگر بتوانید وقت بیشتری برای My Little Terrarium صرف کنید، می‌توانید حیوانات و گیاهان جدیدتر را به تراریوم‌های خود اضافه کنید. در کنار بخش اصلی، چند مینی گیم نیز برای شما در نظر گرفته شده است که سرگرم کننده خواهند بود.

3. بازی آرامش بخش  Penguin Isle

5

زیبایی، فیزیک بدنی و هوش پنگوئن‌ها از دلایلی است که این نوع از پرندگان مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و اکثر انیمیشن‌، فیلم و بازی‌هایی که مرتبط به این پرندگان هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند. بازی  Penguin Issle یکی از بازی‌های موفق برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس است که در سال 2020 منتشر  شد و به موفقیت دستیافت.

در این بازی، وظیفه دارید تا بهشتی زیبا برای این پرندگان کوچک بسازید؛ بهشتی که مملو از شگفتی و سرگرمی است و هر روز که می‌گذرد بیشتر از قبل پیشرفت می‌کند. با توسعه محل زندگی پنگوئن‌ها و اضافه شدن مکان‌های جدید، پنگوئن‌ها نیز برای خود وقت می‌گذرانند و لذت می‌برند.

موسیقی آرام این بازی در پرت کردن حواس شما موفق خواهد بود و به راحتی در عمق بازی غرق می‌شوید.

4. I Love Hue

6

اگر از بازی‌های فکری و پازلی با چاشنی رنگ استقبال می‌کنید، بازی آرامش بخش I Love Hue  شما را به دنیای رنگ‌ها می‌برد و با اینکه ظاهر بازی ساده و بی‌آلایش است، اما در ادامه بازی، چالشی‌تر می‌شود. هردفعه که یک مرحله از بازی را به پایان می‌رسانید، یک پالت رنگ به عنوان جایزه به شما اهدا می‌شود.

سازندگان، بیش از 300 مرحله را برای علاقمندان این بازی در نظر گرفته‌اند و موسیقی ملایم به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر روی بازی تمرکز کنید.

5. بازی آرامش بخش Pack Master

7

بازی Pack Master برای تمامی سلیقه‌ها مناسب نیست اما اگر جزو افراد منضبط و منظم هستید که هر بخش از اتاق خود را برای قرار دادن یک وسیله مشخص اختصاص می‌دهید، تجربه این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این بازی باید طیف متنوعی از وسایل را در یک کیف قرار دهید؛ به طوری که تمامی وسایل در کیف جا شوند.

با اینکه ممکن است تجربه بازی Pack Master طاقت فرسا باشد اما اگر بتوانید روی نحوه مدیریت وسایل تمرکز کنید و وضعیت را به خوبی مدیریت کنید، تجربه بازی لذتبخش خواهد شد.

6. Tiny Pixel Farm

8

اگر از طرفداران بازی‌های شبیه‌ساز با گرافیک پیکسل‌آرت هستید، بازی Tiny Little Farm شما را مجذوب خود می‌کند. طبق معمول، وظایفی مانند: کاشت درخت و استفاده از الوار، نگهداری از حیوانات، تعامل با شخصیت‌ها و غیره بر عهده شما است. برعکس ظاهر ساده این بازی، مسئولیت‌ها ساده نیستند و باید به کارهای مختلفی مانند: فروش محصولات بپردازید تا بتوانید زراعت خود را توسعه دهید.

7. Happy Color: Color By Number

9

دفتر نقاشی‌های شماره‌ای مختص یک بازه سنی خاص نیستند و طرح‌های بعضی از این دفترها پر از جزئیات است که به بزرگسالان پیشنهاد می‌شود و تعداد رنگ‌هایی که باید برای تکمیل هر طرح استفاده کنید نیز بیشتر است. بازی Happy Color یکی از عناوین موفق بین انواع بازی آرامش بخش است که خاطرات گذشته را برای شما زنده می‌کند.

رنگ کردن تصاویر، هدف اصلی شما در این بازی است و برای هر جزء از تصویر، کد بخصوصی در نظر گرفته شده است که باید رنگ شود. اغلب تصاویر موجود در این بازی آسان نیستند و بعضی از آنها به دقت و تفکیک رنگ نیاز دارند. با اینکه، بازی Happy Color به اندازه سایر بازی‌های این فهرست بازیکن را به چالش نمی‌کشد اما هدفی فراتر از این دارد.

به لطف حضور رنگ‌ها و تکمیل هر تصویر، حس مثبت و آرامش، شما را از فکر کردن به اتفاقات و موضوعات روز دور می‌کند.

8. بازی آرامش بخش Animal Crossing: Pocket Camp

10

بازی Animal Crossing: Pocket Camp تجربه‌ای لذتبخش از دنیای Animal Crossing است که به عنوان نسخه کوچکتر این بازی برای سیتم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده است و تجربه مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ممکن است زمانیکه برای اولین بار گیم پلی و گرافیک فانتزی این بازی را ببینید، پیش خود بگویید که این بازی برای کودکان ساخته شده است و برای من مناسب نیست، اما سیاست نینتندو مبنی بر ساخت اینگونه از بازی‌ها و تمرکز روی بازی‌های خانوادگی موجب شده است تا گروه بزرگسالان نیز نسبت به تجربه این بازی‌ها رغبت نشان دهند.

در این بازی شبیه‌ساز، امکان ساخت کمپ و شخصی‌سازی شخصیت‌ شما میسر شده است و تعامل با شخصیت‌ها و شرکت در ماموریت‌ها، حس پویا بودن بازی را به شما القا می‌کند.

9. Cats And Soup

11

همانطور که از اسم این بازی مشخص است، گربه‌ها وظیفه دارند تا در درست کردن سوپ‌های خوشمزه سهیم باشند و شما به عنوان ناظر، وظیفه دارید تا هر گربه را به پخت یک نوع سوپ اختصاص دهید؛ خوشبختانه، طبیعی بودن بازی مبنی بر خسته شدن گربه‌ها، از یاد سازندگان بازی نرفته‌است و گربه‌ها نیز برای مدت زمان کوتاهی استراحت می‌کنند و دوباره سر کار خود بر می‌گردند.

هیچ کدام از بخش‌های این بازی استرس‌زا نیست و اگر خیلی به گربه‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‎کنیم تا این بازی آرامش بخش را تجربه کنید و با پیشرفت در این بازی، طرز تهیه پخت سوپ‌های جدیدتر را یاد بگیرید  تا شما و گربه‌هایتان در این شغل موفق شوید.

10. بازی آرامش بخش Townscaper

12

بازی‌های مدیریت شهر، به دلیل گسترش و افزایش وظایف بازیکن، ممکن است طاقت‌فرسا و اعصاب‌ خوردکن باشند اما بازی TownScaper از این نوع نگاه به بازی‌های مدیریت شهر فاصله گرفته است و می‌توانید بدون نگرانی نسبت به این موضوع از تجربه بازی لذت ببرید. در این بازی، خبری از مدیریت منابع نیست و برای اینکه به هدف خود برسید، استرس و هیجان وجود ندارد.

برای تجربه این بازی، 3 آیتم مهم در نظر گرفته شده است که یکی از آنها برای تغییر رنگ ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جزئیات ساختمان‌ها و فضای بازی، لذت تجربه آن را افزایش می‌دهد و آیتم دوم، به شما اجازه می‌دهد تا زمان را تغییر دهید. تجربه بازی TownScaper به تمامی علاقمندان بازی‌های موبایل پیشنهاد می‌شود و تجربه آن لحظات سرشار از آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

11. Chrono Trigger

13

Chrono Trigger اولین بازی نقش‌آفرینی این فهرست است که در ابتدا در سال 1995 برای ویندوز معرفی شد و سپس نسخه موبایل این بازی در سال 2011 در دسترس گیمرها قرار گرفت تا علاقمندان بیشتری این بازی را تجربه کنند.

طراحی شخصیت، موسیقی و همچنین گیم پلی و سیستم‌مبارزات، از نقاط قوت این بازی ماجراجویی هستند که مرتبط به دنیای Dragon Ballz است و جزئیات بالای گرافیک پیکسل‌آرت در این بازی، شما را به تجربه بازی ترغیب می‌کند.

13. Stardew Valley

14

از زمان عرضه این بازی آرامش بخش در سال 2016، دره استاردیو یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌های شبیه‌ساز زراعت و دامپروری است که تنها به این 2 موضوع خلاصه نمی‌شود. خوشبختانه، این بازی برای پلتفرم‌های مختلفی مانند: اندروید، آی‌او‌اس، استیم، کنسول و همچنین  نینتندو سوییچ عرضه شده است.

مانند سایر بازی‌های شبیه‌ساز، باید در پرورش دام، فروش محصولات، شراکت و همچنین مواجه شدن با چالش‌های بزرگ آماده باشید. برعکس بازی TownScaper این بازی به حدی گسترش می‌یابد که باید بر سر نفع خود با هیولاها مبارزه کنید. تمامی نکات ذکر شده در این بازی، شما را برای سال‌ها سرگرم می‌کند و اجتماع این بازی به حدی گسترده است که می‌توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

14. بازی آرامش بخش  Sky: Children Of The Light

15

عرضه بازی Children of Light ابتدا از تلفن‌های هوشمند شروع شد و سپس برای سایر پلتفرم‌ها در دسترس قرار گرفت. در این بازی، می‌توانید از طریق شنلی که توانایی پرواز را به شما می‌دهد به 7 قلمرو سفر کنید و ماجراجویی خود را آغاز کنید.

دلیل قرار گرفتن بازی Children of Light در این فهرست، معاشرت با سایر بازیکنان است و می‌توانید احساسات و افکار خود را با آنها به اشتراک بگذارید و ذهن خود را خالی کنید و به لطف بخش چند نفره، با سایر بازیکنان به ماموریت بروید و آیتم‌های جدیدی کشف کنید.

طراحی جهان بازی، شخصیت‌ها و همچنین موسیقی، منحصر به فرد هستند و اگر تمایل دارید تا حین تجربه بازی، با سایر بازیکنان ارتباط برقرار کنید و معاشرت کنید، تجربه بازی آرامش بخش Sky: Children of the Light را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

15. Cube Escape: Birthday

16

تصور کنید که در یکی از روزهای فصل‌ زمستان به دنیا می‌آیید و پس از چند سال، خانواده شما جشنی مبنی بر یادآوری آن روز را در فصل زمستان برگزار می‌کنند؛ در همین حین، اعضای خانواده شما در این جشن حضور دارند. در این بین، چالش‌های فکری مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید حل کنید. به عنوان نمونه، باید به دنبال وسایل مورد نیاز برای گرامافون بگردید تا موسیقی را برای اعضای جشن تولد پخش کنید.

در ادامه، اتفاقات غیرقابل پیشبینی برای شما رخ می‌دهد که به هیچ عنوان انتظار آنها را ندارید و اینگونه بازی جالبتر و معمایی‌تر می‌شود. موسیقی این بازی به شدت اعتیادآور است و حتی شما را تا مرز چرت زدن و خوابیدن همراه می‌‌کند. سری بازی‌های Cube Escape در بین سایر بازی‌های معمایی اندروید، از ارزش بالایی برخوردار هستند و پیشنهاد می‌کنیم تا سایر نسخه‌های این بازی را نیز تجربه کنید.

16. بازی آرامش بخش Zen Koi Classic

17

ماهی‌های کوی اغلب به عنوان نشانه صلح شناخته می‌شوند؛ بنابراین منطقی است که Zen Koi Classic در لیست قرار بگیرد. در این بازی ساده باید ماهی های کوی را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف جمع‌آوری کنید و پرورش دهید. پس از  اینکه بچه ماهی‌ها از تخم بیرون آمدند، می توانید شنا کردن آنها را تماشا کنید.

توسعه دهندگان Zen Koi Classic نیز Zen Koi 2 و Zen Koi Pro را ساخته اند. این دو بازی گیم پلی را افزایش می دهند و ماهی های بیشتری را اضافه می کنند.

17.  بازی آرامش بخش Cozy Grove

18

Cozy Grove یک بازی برنامه ریزی جزیره‌ای است. در این جزیره تعداد انگشت شماری خرس را خواهید یافت که هر کدام وظیفه ای مختص به خود دارند. برای مثال، اولین خرسی که ملاقات می کنید شارلوت پاین است: او یک تکاور است که می تواند آیتم ها را برای شما شناسایی کند و همچنین نکاتی را برای ماموریت‌ها به شما ارائه دهد.

Cozy Grove گرافیک هنری پر زرق و برقی دارد و موسیقی دلنشینی که در پس زمینه اجرا می‌شود لذت تجربه بازی را افزایش می‌دهد. همانطور که در مسیر خود در جزیره قرار می گیرید، آیتم‌های زیبایی پیدا می‌کنید که به عنوان تزئ می‌توانید از آنها استفاده کنید.  همانطور که از نام بازی مشخص است، این یک بازی دنج است که احساس گرما را در درون شما زنده می کند.

18. Old Mans Journey

19

در ابتدای بازی، پیرمرد نامه‌ای مرموز دریافت می‌کند و به شدت نگران می‌شود، معلوم نیست که چه چیزی و یا چه کسی او را فراخوانده است، اما او تصمیم میگیرد تا برای یافتن حقیقت به بزرگترین سفر خود برود؛ به همین خاطر، کوله پشتی، عصا و جوانی خود را بر میدارد و به دل جاده میزند. از تپه‌ها عبور میکند و به سمت هدف خود حرکت می‌کند.

19. Mekorama   

20

Mekorama شما را به یک دستیار ربات تبدیل می‌کند تا به او کمک کنید تا از میان دیوراماهای کوچک بلوک حرکت کند. مفهوم ساده و رابط کاربری، یک تجربه بدون استرس را ایجاد می کند و در عین حال یک معمای جذاب را برای شما فراهم می کند تا در آن حرکت کنید.

در حالی که Mekorama در آیفون و اندروید رایگان است، می‌توانید آن را روی برای کنسول نیز بخرید تا به سطوح بیشتری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، Mekorama را می توان مستقیماً از مرورگر هم اجرا کرد.

20.  بازی آرامش بخش Desert Golfing

21گلف ورزشی است که به همه پیشنهاد نمی‌شود اما اگر علاقه دارید تا در گرافیک دو بعدی، گلف را تجربه کنید Desert Golfing گزینه مناسب و بی‌آلایش است. هر چقدر که پیشرفت می‌کنید این بازی می تواند بسیار چالش برانگیزتر شود. بااینحال، می توانید در محیط بدون استرس تمرین کنید و مهارت های خود را تقویت کنید.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید