تلفات نیروی هوایی ایالات متحده در سناریو فرضی از جنگ با چین بر سر تایوان

تلفات نیروی هوایی ایالات متحده در سناریو فرضی از جنگ با چین بر سر تایوان

اگر چین به تایوان حمله کند و اگر ایالات متحده مستقیماً در جنگ محدود به تایوان مداخله کند، چه تعداد هواپیمای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده از دست خواهد رفت؟

کد خبر : ۲۰۴۴۷۰
بازدید : ۵۷

ایالات متحده و چین اکنون خود را درگیر رقابت قدرت های بزرگ می بینند (حتی در شرایطی که قدرت های سابق مانند روسیه نیز در اوکراین خبرساز شده اند). ایالات متحده به چرخش خود به سمت تقویت حضور در اقیانوس آرام ادامه می دهد و آماده می شود تا در صورت جنگ با چین آماده باشد.

این بدان معنا نیست که جنگ اجتناب ناپذیر است، اما به این معنی است که ایالات متحده بیش از گذشته به مقابله با اعمال قدرت رو به افزایش چین در این منطقه فکر می کند.

اگر چین به تایوان حمله کند و اگر ایالات متحده مستقیماً در جنگ محدود به تایوان مداخله کند، چه تعداد هواپیمای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده از دست خواهد رفت؟

سناریو جنگ فرضی چین و ایالات متحده

بازی جنگی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) در سال ۲۰۲۲

تخمین‌های موجود در این مقاله، آنهایی هستند که توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) در سال ۲۰۲۲ برآورد شده است. این مرکز محتمل ترین سناریوها را در این بازی جنگی به کار گرفته است اگر چه احتمالات در دنیای واقعی بی پایان هستند. این بازی جنگی برای سال ۲۰۲۶ تنظیم شده بود.

پیش‌بینی می‌شود که چین با این فرض که در صورت حمله به تایوان، باید مستقیماً با آمریکا بجنگد، عمل خواهد کرد. در نتیجه، چین جنگ را با حملات موشکی گسترده به پایگاه‌های ایالات متحده در گوام، ژاپن، و جاهای دیگر – از جمله هر نیروی دریایی ایالات متحده در دسترس (حمله آغازین یادآور پرل هاربر خواهد بود) آغاز کرد.

این بازی جنگی، فرض می کرد که ژاپن و استرالیا نیز به این جنگ کشیده خواهند شد. انتظار می رود در روزهای آغازین جنگ، ایالات متحده، ژاپن و تایوان متحمل خسارات سنگینی شوند. اما با ورود بیشتر دارایی های نظامی ایالات متحده به صحنه – که جنگنده F-35 در راس آن ها قرار دارد- انتظار می رود که نیروهای تحت رهبری ایالات متحده تلفات ویرانگری بر نیروهای مهاجم چینی وارد کرده و به طور سیستماتیک نیروی هوایی ، نیروی دریایی و قابلیت های تدارکات لجستیکی چین را نابود کنند. این بازی جنگ نشان داد که پس از سه هفته نبرد فوق‌العاده شدید، هر ارتشی که چین در تایوان وارد می کند، به احتمال فراوان از تدارک مجدد محروم شده و مجبور به تسلیم می شود.

سناریو جنگ فرضی چین و ایالات متحده

تلفات سنگین برای متحدان تحت رهبری ایالات متحده

در حالی که بیشتر بازی‌های جنگی نشان می دهند که چین در تصرف تایوان شکست می‌خورد، انتظار می‌رود تلفات ایالات متحده بسیار زیاد باشد. انتظار می رود تلفات ایالات متحده بیش از ۲۰,۰۰۰ نفر باشد – از این تعداد، حدود ۳,۲۰۰ نفر کشته خواهند شد.

بیشتر تلفات ایالات متحده از در اولین روز یا روزهایی است که انتظار می رود چین حمله غافلگیرانه گسترده ای به دارایی های ایالات متحده در سراسر منطقه انجام دهد، با مدل سازی که نشان می دهد ایالات متحده حدود ۲ ناو هواپیمابر خود را از دست می دهد. هر ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۵,۰۰۰ پرسنل دارد. این ناوها تا حد زیادی تلفات مورد انتظار را افزایش می دهند و در عین حال ابهام زیادی در اعداد ایجاد می کنند (اگر ناوها غرق نشوند، تلفات ایالات متحده بسیار کمتر خواهد بود). انتظار می رود نیروی دریایی آمریکا ۱۰ تا ۲۰ کشتی جنگی بزرگ را از نیز دست بدهد.

تلفات هواپیماهای رزمی ایالات متحده ژاپن مجموع ایالات متحده/ژاپن
سناریو پایه ۲۷۰ فروند (۲۰۶ فروند نیروی هوایی) ۱۱۲ فروند ۳۸۲ فروند
سناریو بدبینانه (به نفع چین) ۴۸۴ فروند (۱۲ فروند نیروی هوایی) ۱۶۱ فروند ۶۴۵ فروند
سناریو خوشبینانه (به نفع ایالات متحده/تایوان/ژاپن) ۲۰۰ فروند (۱۵۱ فروند نیروی هوایی) ۹۰ فروند ۲۹۰ فروند

سناریو جنگ فرضی چین و ایالات متحده

انتظار می رود ۹۰ درصد از هواپیماهای از دست رفته متحدین آمریکا روی زمین و توسط حملات موشکی چین (یا به ناوهای هواپیمابر) نابود شوند. شایان ذکر است که ایالات متحده در حال بررسی این بازی های جنگی است و در حال تطبیق با آن هاست. نیروی هوایی ایالات متحده در حال انجام اقداماتی برای پراکنده کردن هواپیماهای خود در سراسر اقیانوس آرام و ایجاد شبکه ای از پایگاه های هوایی قوی تر در سراسر این پهنه آبی است.

نیروهای هوایی ایالات متحده، تایوان و ژاپن برای از دست دادن بیش از ۶۴۰ فروند هواپیما در بدترین سناریو مدل سازی شدند. در سناریوی بدبینانه، CSIS می‌گوید: «تلفات هوایی ایالات متحده از یک بازی به بازی دیگر بسیار متفاوت است، از کمترین میزان ۹۰ فروند تا حداکثر ۷۷۴ فروند در این بازسازی ها». طبق گزارش فایننشال تایمز، بازی‌های جنگی نشان می‌دهد که ایالات متحده بین ۱۶۸ تا ۳۷۲ فروند هواپیما از دست می‌دهد – اکثر این هواپیماها در پایگاه‌های هوایی روی زمین نابود می شوند.

انتظار می رود ارتش تایوان به شدت در این نبرد متحمل تلفات شود و بخش اعظم نیروی هوایی آن از بین برود. نیروی زمینی تایوان در این نبرد به طور کامل شکست نخورده و همچنان توانمند خواهد ایستاد. انتظار می رود مقدار مقدار کمی از ناوگان جت های جنگی تایوان باقی بماند.

انتظار می رود ژاپن نیز وارد این درگیری شود و احتمالاً ۱۰۰ هواپیمای جنگی و ۲۶ کشتی جنگی خود را از دست خواهد داد. ژاپن نیز به اندازه ایالات متحده نگران قدرت گرفتن چین در منطقه است. همچنین ژاپن میزبان پایگاه های نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده بوده و از روابط نزدیکی با تایوان برخوردار است.

سناریو جنگ فرضی چین و ایالات متحده

نیروی دریایی چین به شدت متحمل تلفات شده و نیروی هوایی اش آسیب فراوانی می بیند

تلفات چین بیش از ۱۲۵,۰۰۰ سرباز (و احتمالاً تعداد بیشتری از جمله ۱۰,۰۰۰ کشته) خواهد بود. همچنین مدل سازی ها نشان می دهد که بیشتر نیروی هوایی چین به همراه نیروی دریایی چین این کشور نابود خواهند شد (شامل ۹۰ درصد ناوگان آبی خاکی). انتظار می رود نیروی دریایی چین ۱۱۳ تا ۱۳۸ کشتی خود را از دست بدهد. انتظار می رود تایوان ده ها هزار سرباز چینی را به اسارت بگیرد.

ناوگان رزمی نیروی هوایی چین شامل بسیاری از هواپیماهای قدیمی است که در میدان نبرد مدرن علیه تایوان و ایالات متحده دوام نمی آورند. برخی از هواپیماهای جدیدتر، مانند J-20 Mighty Dragon، بسیار بهتر در نظر گرفته می شوند، اما انتظار می رود که این هواپیماها برای عملیات علیه F-35 و F-22 های ایالات متحده با مشکل مواجه شوند.

تلفات نیروی هوایی چین
سناریو پایه ۱۵۵ فروند
سناریو بدبینانه ( به نفع چین) ۱۸ فروند
سناریو خوش بینانه (به نفع ایالات متحده/تایوان/ژاپن) ۳۲۷ فروند

به طور کلی، انتظار می رود که نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده تلفات اندکی از این جنگ ببینند. آنطور که سی‌ان‌ان می‌گوید، «در پایان درگیری، حداقل دو ناو هواپیمابر آمریکایی به اعماق اقیانوس آرام خواهند رفت و نیروی دریایی مدرن چین، که بزرگ‌ترین نیروی دریایی در جهان است، در «هرج و مرج» خواهد بود.» در یک سناریوی بدبینانه، CSIS می‌گوید: «چین به‌طور متوسط ​​۳۲۷ هواپیما در هر نمایش از دست داد که از پایین‌ترین ۴۸ تا حداکثر ۸۲۶ فروند متغیر بود».

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید