(ویدئو+ عکس) ایلان ماسک از Cybercab تسلا رونمایی کرد

(ویدئو+ عکس) ایلان ماسک از Cybercab تسلا رونمایی کرد

تسلا سرانجام در جریان رویداد «We, Robot» از روبوتاکسی خود با نام Cybercab رونمایی کرد. Cybercab شبیه نسخه کوچک‌تر و شیک‌تر سایبرتراک به نظر می‌رسد و دو صندلی دارد. همچنین در حالی که بسیاری انتظار داشتند حداقل یک نمونه اولیه از روبوتاکسی بدون فرمان یا پدال معرفی شود، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، طرفداران خود را با مجموعه‌ای متشکل از 20 Cybercab خوشحال کرد.

کد خبر : ۲۰۹۵۵۵
بازدید : ۱۸

ایلان ماسک می‌گوید که تولید Cybercab از 2026 آغاز خواهد شد اما ممکن است تا سال 2027 نیز به تعویق بیفتد.

تسلا سرانجام در جریان رویداد «We, Robot» از روبوتاکسی خود با نام Cybercab رونمایی کرد. Cybercab شبیه نسخه کوچک‌تر و شیک‌تر سایبرتراک به نظر می‌رسد و دو صندلی دارد.

همچنین در حالی که بسیاری انتظار داشتند حداقل یک نمونه اولیه از روبوتاکسی بدون فرمان یا پدال معرفی شود، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، طرفداران خود را با مجموعه‌ای متشکل از 20 Cybercab خوشحال کرد.

روبوتاکسی تسلا یک وسیله نقلیه خودران هدفمند است که فرمان یا پدال ندارد، بنابراین پیش از شروع تولید باید تأییدیه رگولاتوری‌ها را کسب کند. از نظر طراحی، خودرو Cybercab به‌صورت آینده‌نگرانه طراحی‌شده و درهای آن به سمت بالا باز می‌شوند و کابین داخلی آن فقط برای دو سرنشین فضا دارد.

خود ماسک نیز با یک Cybercab بدون فرمان یا پدال به روی صحنه رویداد رفت و گفت که «20 دستگاه دیگر» از آن وجود دارد.

فناوری‌های استفاده‌شده در روبوتاکسی تسلا

101_11zon

در مورد فناوری Cybercab در این رویداد گفته شد که این خودرو از هوش مصنوعی و سیستم‌های بینایی بهره می‌برد. تسلا رادارها و سنسورهایی که دیگر روبوتاکسی‌ها مانند نسخه Waymo به آن مجهز هستند را حذف کرده و به‌همین‌دلیل ماسک می‌گوید که این دستگاه به تجهیزات گران‌قیمت نیازی ندارد و تسلا می‌تواند هزینه‌های تولید آن را پایین نگه دارد.

نکته قابل‌ذکر دیگر اینکه روبوتاکسی تسلا دارای درگاه شارژ نیست و به جای آن از سیستم شارژ القایی استفاده می‌کند.

ایلان ماسک در این رویداد گفت که هزینه حمل‌و‌نقل با خودروهای خودران به‌قدری پایین خواهد بود که با حمل‌و‌نقل انبوه قابل مقایسه است. او همچنین گفت که هزینه عملیات روبوتاکسی 0.20 دلار به ازای هر مایل خواهد بود، در حالی که این میزان برای اتوبوس‌های شهری 1 دلار در هر مایل است. ماسک همچنین گفت که انتظار می‌رود خودروهای خودران 10 تا 20 برابر ایمن‌تر از وسایل نقلیه قابل‌کنترل توسط انسان باشند.

او به مشتریان تسلا اعلام کرد که غول خودروسازی انتظار دارد خودروهای Cybercab را با قیمتی زیر 30 هزار دلار بفروشد.

درنهایت، ماسک به امکان خودروهای خودران در صرفه‌جویی زمان افراد اشاره کرده است و می‌گوید:

 «به زمانی که مردم در ماشین صرف می‌کنند فکر کنید و [با خودروهای خودران] آن‌ها می‌توانند زمانی را برای مطالعه کتاب یا تماشای فیلم یا انجام هر کار دیگری حفظ کنند.»

102_11zon

تسلا قصد دارد سال آینده فناوری کاملاً خودران را در تگزاس و کالیفرنیا راه‌اندازی کند و تولید Cybercab نیز از 2026 آغاز خواهد شد، هرچند ایلان ماسک گفت که ممکن است تا سال 2027 نیز به تعویق بیفتد.

علاوه بر این، تسلا در حال توسعه ربات انسان‌نما Optimus است که می‌تواند با قیمت 20000 تا 30000 دلار در دسترس باشد و توانایی انجام وظایف مختلفی را دارد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید