( تصاویر) طوفان ایلان ماسک در دنیای فناوری؛ ربات‌ها وارد میدان شدند

( تصاویر) طوفان ایلان ماسک در دنیای فناوری؛ ربات‌ها وارد میدان شدند

ایلان ماسک در رویداد «We, Robot» لس‌آنجلس، از دو محصول جدید تسلا، ربو ون و ربو تاکسی رونمایی کرد، اما همه‌چیز به این دو خودرو محدود نمی‌شود؛ اپتیموس، ربات انسان نمای ایلان ماسک نیز با حضور در این مراسم، همه را غافلگیر کرد.

کد خبر : ۲۰۹۵۸۱
بازدید : ۲۱

ایلان ماسک در رویداد «We, Robot» که در لس‌آنجلس برگزار شد، از ربو تاکسی و ربو وَن تسلا رونمایی کرد. در کنار آن‌ها ربات انسان‌نمای آپتیموس هم روی صحنه آمد.

ایلان ماسک در رویداد «We, Robot» لس‌آنجلس، از دو محصول جدید تسلا، ربو ون و ربو تاکسی رونمایی کرد، اما همه‌چیز به این دو خودرو محدود نمی‌شود؛ اپتیموس، ربات انسان نمای ایلان ماسک نیز با حضور در این مراسم، همه را غافلگیر کرد.

ربوتاکسی و ربو ون، زمین بازی را تغییر می‌دهند.

ربوتاکسی (Robotaxi) خودروی نقره‌ای‌رنگ و دو دری بود که در این مراسم رونمایی شد. این خودرو که درهایش به شکل پروانه‌ای به سمت بالا باز می‌شود، فرمان یا پدال ندارد و برای شارژ شدن نیازی به اتصال ندارد. این خودروی الکتریکی به شارژ القایی متکی است و برای شارژ به‌سادگی باید از روی شارژر عبور کند.

به گفته ایلان ماسک، تسلا در این رویداد حداقل ۲۰ ربوتاکسی داشت، اما علاوه بر آن‌ها حدود ۵۰ وسیله نقلیه کاملاً خودمختار در این رویداد دیده شد که پیش از آن‌هم بدون هیچ راننده‌ای حرکت می‌کرد. بااین‌حال به گفته او ربوتاکسی تا قبل از سال ۲۰۲۷ تولید و باقیمت کمتر از ۳۰هزار دلار عرضه خواهد شد؛ البته اگرچه ایلان ماسک به زمان گفته‌شده خوش‌بین است اما معمولاً محصولات را دیرتر ازآنچه در ابتدا می‌گوید، تحویل می‌دهد.

34

با توجه به جزئیات بیشتری که تسلا در صفحه ایکس (توییتر) خود منتشر کرد، ربوتاکسی هیچ هزینه‌ای برای راننده نخواهد داشت و خودروهای کاملاً خودران به جای تجهیزات رادار از دوربین‌ استفاده می‌کنند. مشتریان می‌توانند با یک‌بار تماس با ربوتاکسی، چه برای یک سفر و چه برای یک روز کامل و تا زمانی که نیاز دارند، از آن استفاده کنند.

اگرچه تسلا قبلاً هم برای ایمنی سیستم‌های کمک‌راننده خود موردبررسی قرارگرفته است اما همچنان جزئیات زیادی در مورد فناوری پشت ربوتاکسی یا ویژگی‌های ایمنی آن به اشتراک نگذاشته است.

علاوه بر ربوتاکسی، ربو وَن (Robovan) هم در این رویداد رونمایی شد. این خودرو، ون بزرگی است که به گفته ایلان ماسک تا ۲۰ نفر را در خود جای می‌دهد. اما همه‌چیز در این دو خودرو خلاصه نمی‌شود؛ ربات‌های اپتیموس (Optimus)، صحنه‌ای حیرت‌آور خلق کردند و همراه با ربو ون بیرون آمدند. در یک ویدیو دیده می‌شود که کارهای روزانه انسان مانند آوردن بسته و آبیاری گیاهان شما را انجام می‌دهد.

35

اپتیموس، ربات انسان‌نمای ایلان ماسک

ایلان ماسک می‌گوید اپتیموس در میان انسان‌ها راه خواهد رفت. از راه رفتن با سگ، نگهداری از بچه‌ها و چمن‌زنی گرفته تا سرو نوشیدنی و غیره، اپتیموس می‌تواند هر کاری انجام دهد. بنابراین او بر این باور است که اپتیموس بزرگ‌ترین محصول موجود خواهد بود و با اطمینان می‌گوید تمدن بشر را از پایه دگرگون خواهد کرد.

علاوه بر این، به گفته ماسک، اپتیموس را می‌توان در حجم بسیار بالا و در میلیون‌ها واحد ساخت. همچنین به گفته او این ربات ۲۸هزار دلار تا ۳۰هزار دلار قیمت دارد، اما اطلاعاتی در مورد زمان عرضه ربات به اشتراک نگذاشت.

رونمایی از این ربات در کنار جدیدترین وسیله‌های نقلیه تسلا یک نقطه عطف بزرگ برای این شرکت بود.

36

می‌توان به ایلان ماسک خوشبین بود؟

اگرچه تسلا در ابتدا قصد داشت ربوتاکسی را در ماه اوت رونمایی کند، اما به دلیل درخواست ماسک برای تغییر دادن طراحی قسمت جلو خودرو، این تاریخ به تعویق افتاد. در عوض او در پستی در ایکس نوشت زمان باعث می‌شود که شرکت چند محصول دیگر را به نمایش بگذارد.

البته در سال ۲۰۱۶، ماسک گفت وسیله نقلیه جدید تسلا تا سال ۲۰۱۷ به‌طور مستقل در جاده‌ها به حرکت درمی‌آید. در سال ۲۰۱۹ اما، این میلیاردر در کنفرانسی گفت که تسلا در سال ۲۰۲۰ یک‌میلیون ربوتاکسی در جاده‌ها خواهد داشت. در سال ۲۰۲۲ نیز این جدول زمانی به سال ۲۰۲۳ منتقل شد. علیرغم چشم‌انداز خوش‌بینانه ماسک، فناوری خودران تسلا با چالش‌های قابل‌توجه و بررسی دقیق نظارتی مواجه شده است.

گزارش اخیر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها گفته است که در حال بررسی صدها تصادف که در آن Autopilot  نقش داشته و منجر به کشته شدن ۲۹ نفر شده است. ماسک، در دهه گذشته، پیش‌بینی‌های مکرری درباره زمان آماده شدن این فناوری، که با موانع قانونی مواجه است انجام داده است.

نرم‌افزار کمک‌راننده Autopilot تسلا به‌طور گسترده در دسترس است، اما ارتقای اختیاری Full-Self-Driving همچنان نرم‌افزار بتا محسوب می‌شود و همچنان نیاز به نظارت دائمی انسان و آمادگی برای در اختیار گرفتن رانندگی دارد. بنابراین تحلیلگران بر این باورند همچنان چند سال زمان می‌برد تا ربوتاکسی کاملاً خودمختار شود و این‌ یکی از موانع اصلی تسلا در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید