تصاویر؛ ابرموتور نسل ششمی BMW به‌نمایش درآمد؛ پرسروصدا و قدرتمند

تصاویر؛ ابرموتور نسل ششمی BMW به‌نمایش درآمد؛ پرسروصدا و قدرتمند

نسخه‌ی مفهومی نسل ششم ابرموتور BMW با قدرت بیشتر و طراحی آیرودینامیک و تهاجمی معرفی شد.

کد خبر : ۲۴۴۰۶۰
بازدید : ۲۶

در همایش Concorso d'Eleganza Villa d’Este، رقابتی‌ترین ویترین طراحی و مهندسی جهان، شرکت BMW Motorrad با معرفی موتورسیکلت مفهومی جدید RR بار دیگر نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

مدل مفهومی RR، پیش‌نمایشی از نسل آینده‌ی M1000RR به‌شمار می‌رود؛ همان موتورسیکلتی که توپراک رازگاتلی‌اوغلو با آن قهرمان رقابت‌های جهانی WSBK در سال ۲۰۲۴ شد.

ترکیب طراحی آینده‌نگر با قدرت خیره‌کننده

22_11zon

BMW

در دل موتورسیکلت مفهومی BMW، موتور چهار سیلندر خطی قرار دارد که با قدرتی فراتر از ۲۳۰ اسب‌بخار، تمام توان خود را با کمک سامانه‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل کشش چندسطحی، کنترل ویل‌لیفت، مدیریت ترمز و حالت‌های مختلف رانندگی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این ویژگی‌ها در مدل‌های قبلی M1000RR نیز دیده می‌شد؛ اما نکته‌ی جذاب، تغییر زبان طراحی و ایرودینامیک ابرموتور نسل ششمی بی‌ام‌و است.

بازتعریف طراحی در موتورسیکلت‌های اسپرت

23_11zon

BMW

بی‌ام‌و سنگ تمام گذاشته و با ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم، ظاهری تهاجمی و زاویه‌دار به موتورسیکلت جدیدش داده؛ دماغه‌ی باریک و بخش انتهایی یادآور مدل‌های مسابقه‌ای یاماها مانند R1 و R6 است.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی وزن دقیق موتورسیکلت منتشر نشده، اما تمرکز مهندسان روی کاهش مقاومت هوا و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا کاملاً مشهود است.

24_11zon

BMW

در گذشته بسیاری از موتورسیکلت‌های اسپرت، از نظر آیرودینامیک طراحی چندان پیشرفته‌ای نداشتند و شکل بدن موتورسوار روی آن‌ها، همچون مانعی در برابر جریان هوا عمل می‌کرد؛ اما در سال‌های اخیر، ورود فناوری winglets و تونل باد، موجب تحول در این بخش شده است.

BMW با حفظ طراحی متعادل‌تر نسبت‌به باله‌های اغراق‌آمیز نسل فعلی M1000RR، به‌دنبال تعادلی بین زیبایی و عملکرد بوده است.

مشخصات فنی؛ فراتر از اعداد مرسوم

25_11zon

BMW

با بیش از ۲۳۰ اسب‌بخار، موتورسیکلت کانسپت بی‌ام‌و از مدل فعلی M1000RR با ۲۱۴ اسب‌بخار و S1000RR با ۲۰۶ اسب‌بخار، پیشی می‌گیرد. در نسخه‌ی M، با استفاده از نسبت تراکم بالاتر (۱۴٫۵ به یک)، دریچه‌ی گاز بزرگ‌تر (۵۲ میلی‌متر)، سوپاپ‌های تیتانیومی و لاستیک عقب پهن‌تر، توان بیشتری تولید می‌شود.

وزن خشک مدل فعلی M1000RR حدود ۱۹۳٫۵ کیلوگرم است. دیسک‌های ترمز جلو ۳۲۰ میلی‌متری و در عقب ۲۲۰ میلی‌متری هستند (با کالیپرهای چهار پیستونه مخصوص مدل M).

تعلیق قابل تنظیم در جلو و عقب، با دامنه‌ی حرکت ۱۲۰ و ۱۱۸ میلی‌متر، ارتفاع صندلی ۸۶۵ میلی‌متر برای نسخه‌ی M (در مقایسه با ۸۳۲ میلی‌متر در مدل S) و چرخ‌های کربنی بسیار سبک در مدل M از دیگر مشخصات موتورسیکلت جدید بی‌ام‌و هستند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید