تصاویر؛ معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S جدید، قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ با پیشرانه هیبرید

تصاویر؛ معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S جدید، قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ با پیشرانه هیبرید

پورشه با رونمایی از اولین ۹۱۱ توربو S هیبریدی، تحولی بزرگ در تاریخ این مدل ایجاد کرده که با ۷۱۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ محسوب می‌شود.

کد خبر : ۲۵۹۶۷۹
بازدید : ۱۶

سرانجام انتظارها به پایان رسید و پورشه در یک حرکت تاریخی، از اولین ۹۱۱ توربو S هیبریدی تاریخ رونمایی کرده است. این خودرو با بهره‌گیری از فناوری پیشرفتهٔ هیبریدی، نه‌تنها با قدرت ۷۱۰ اسب بخار به قوی‌ترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ تبدیل شده، بلکه با ثبت زمان شگفت‌انگیز در پیست نوربرگ‌رینگ، ثابت کرده که آیندهٔ پرفورمنس در دستان الکتریسیته است. قلب تپنده این هیولای جدید، یک سیستم هیبریدی پیشرانهٔ T-Hybrid است که قبلاً در ۹۱۱ کاررا GTS معرفی شده بود و همراه با پیشرانهٔ ۳٫۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید کار می‌کند.

11_11zon
 

بااین‌حال، برخلاف GTS که فقط یک توربوشارژر دارد، توربو S به دو توربوشارژر برقی مجهز است. این پیشرانه همراه با یک موتور الکتریکی در گیربکس دوکلاچه و باطری ۱٫۹ کیلووات ساعتی، مجموعاً ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند یعنی ارقامی که حتی از GT2 RS افسانه‌ای قبلی هم سریع‌تر است. این ترکیب هوشمندانه، قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند و نتیجه آن پرفورمنسی است که مرزهای یک خودروی اسپرت روزمره را جابجا می‌کند.

12_11zon
 

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۴ ثانیه طی می‌کند که ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است. رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها ۸٫۴ ثانیه زمان می‌برد. اگرچه حداکثر سرعت با اندکی کاهش به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیده، اما افزایش چشمگیر شتاب و قدرت، این هیولای آلمانی را به کابوس سوپراسپرت‌ها تبدیل کرده است.

13_11zon
 

البته اضافه شدن سیستم هیبریدی بدون هزینه نبوده و وزن خودرو با افزایشی حدوداً ۸۲ کیلوگرمی به ۱۷۳۶ کیلوگرم رسیده است اما پورشه برای اثبات اینکه این افزایش وزن تأثیر منفی بر عملکرد نداشته، یک پیش‌نمونه از این خودرو را در پاییز گذشته به پیست نوربرگ‌رینگ برد. نتیجه حیرت‌انگیز بود و خودرو تایم ۷ دقیقه و ۳٫۹۲ ثانیه را به ثبت رساند که ۱۴ ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ قبلی است. به گفتهٔ یورگ برگمایستر، سفیر برند پورشه که این رکورد را ثبت کرد، افزایش وزن هرگز حس نمی‌شود و برعکس، خودرو بسیار چابک‌تر است.

14_11zon
 

بخشی از این چابکی مدیون سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه است که اکنون از سیستم برق ۴۰۰ ولتی خودرو نیرو می‌گیرد و واکنش‌های سریع‌تری دارد. سیستم آیرودینامیک فعال شامل دریچه‌های هوای متغیر در جلو و بال عقب تطبیق‌پذیر، در کنار ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد و لاستیک‌های عقب پهن‌تر، تضمین می‌کنند که تمام این قدرت به شکلی ایمن و کارآمد به سطح مسیر منتقل شود.

15_11zon
 

در داخل کابین، با همان فضای آشنای نسل ۹۹۲.۲ روبرو هستیم اما با جزئیاتی منحصربه‌فرد که جایگاه این مدل را به‌عنوان پرچم‌دار خانواده ۹۱۱ نشان می‌دهد. استفاده از تریم جدیدی به نام توربونایت روی فرمان، صفحه آمپر و کنسول مرکزی، در کنار فیبر کربن، فضایی لوکس و اسپرت را به وجود آورده است. مدل کوپه به‌صورت استاندارد دونفره عرضه می‌شود اما صندلی‌های عقب به‌عنوان یک آپشن بدون هزینه قابل سفارش هستند.

16_11zon
 
17_11zon
18_11zon
 
19_11zon

این شاهکار مهندسی اما با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه است. قیمت پایه برای مدل کوپه از ۲۷۲٬۶۵۰ دلار و برای مدل کانورتیبل از ۲۸۶٬۶۵۰ دلار در بازار آمریکا آغاز می‌شود که افزایشی بیش از ۳۰ هزار دلار را نسبت به نسخهٔ قبل نشان می‌دهد. فروش این خودرو قرار است از بهار ۲۰۲۶ آغاز شود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید