فروش تابلو ۴ هزار میلیارد تومانی در حراج لندن

فروش تابلو ۴ هزار میلیارد تومانی در حراج لندن

تابلوی «بانویی با بادبزن» اثر گوستاو کلیمت احتمالا به بهای تقریبی ۸۰ میلیون دلار حراج می‌شود!

کد خبر : ۱۳۷۵۲۹
بازدید : ۴۲

 

یکی از آثار موخر گوستاو کلیمت، نقاش اتریشی پایان قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، که قرار است حدود دو هفته دیگر در لندن به حراج گذاشته شود٬ ممکن است بالاترین قیمت یک نقاشی فروخته شده در اروپا را به دست بیاورد.

موسسه حراج ساتبیز پیش‌بینی کرده که تابلوی «بانویی با بادبزن» که روز ۲۷ ژوئن در لندن به حراج گذاشته خواهد شد به احتمال فراوان به بهایی نزدیک به ۸۰ میلیون دلار فروخته خواهد شد.

این آخرین تابلویی است که گوستاو کلیمت قبل از مرگش در سال ۱۹۱۸ آن را تکمیل کرد.در این تابلو زنی گمنام جلوی یک پس زمینه رنگارنگ که از نماد‌های تزئینی هنر چین مثل شکوفه نیلوفر آبی و اژد‌ها الهام گرفته است ایستاده و بادبزنی در دست دارد که روی آن نیز نقش و نگار‌های متاثر از هنر تزئینی چینی مشاهده می‌شود.

این تابلو آخرین بار در سال ۱۹۹۴ در حراجی در شهر نیویورک به بهای ۱۱.۶ میلیون دلار فروخته شد.هلنا نیومن، رییس بخش هنر‌های مدرن و امپرسیونیسم موسسه حراج ساتبیز گفت: «این پرتره جلو‌های از قابلیت‌های تکنیکی خارق العاده، تجربه‌گرایی با عبور از مرز‌های متعارف و ادای احترام صمیمانه به زیبایی مطلق است.»

گوستاو کلیمت که به خاطر سبک شجاعانه و بی‌پروای نقاشی‌های خود شهرت دارد یکی از چهره‌های برجسته مدرنیسم در آغاز قرن بیستم تلقی می‌شود.

آثار او در زمره گرانترین نقاشی‌های جهان هستند.یکی از تابلو‌های او با عنوان «پرتره آدل بلوخ باوئر دوم» سال ۲۰۰۶ به بهای ۸۷.۹ میلیون دلار و یکی از تابلو‌های منظره او با عنوان «جنگل توس» پارسال در حراج ساتبیز به بهای ۱۰۴ میلیون دلار فروخته شد.

گزارش شده که دو پرتره دیگر این نقاش در معاملات خصوصی بالاتر از صد میلیون دلار فروخته شده‌اند. رکورد گران‌بهاترین اثر هنری که تاکنون در حراج‌های اروپایی به فروش رفته است متعلق به «مرد رهرو یک» اثر آلبرتو جاکومتی، مجسمه ساز سوئیسی است که سال ۲۰۱۰ در حراج ساتبیز به بهای ۱۰۴.۳ میلیون دلار به فروش رفت و در رتبه دوم یکی از تابلو‌های کلود مونه، نقاش فرانسوی از مجموعه معروف به «نیلوفر‌های آبی» قرار دارد که سال ۲۰۰۸ در حراج موسسه کریستیز ۸۰.۴ میلیون دلار فروخته شد.

رکورد جهانی در بهای آثار هنری متعلق به تابوی «منجی جهان» (سالواتور موندی) است که تصور می‌شود اثر لئوناردو داوینچی باشد، هرچند برخی از کارشناسان در این نکته شک دارند. این تابلو در سال ۲۰۱۷ به بهای ۴۵۰.۳ میلیون دلار فروش رفت.

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید