۲۰ مورد از معروف‌ترین آهنگ‌های غمگین جهان که اشکتان را در می‌آورند

۲۰ مورد از معروف‌ترین آهنگ‌های غمگین جهان که اشکتان را در می‌آورند

در ادامه برخی از معروف‌ترین و بهترین آهنگ‌های غمگین تاریخ را معرفی می‌کنیم.

کد خبر : ۲۰۰۲۱۸
بازدید : ۱۴۳

لذت بردن از آهنگ‌ غمگین شاید مازوخیستی به نظر برسد اما تحقیقات نشان می‌دهد که موزیک غمگین در واقع بیشتر از موسیقی شاد می‌‌‌‌‌‌تواند شما را خوشحال کند. شاید به این خاطر که با شنیدن چنین قطعه‌هایی متوجه می‌شویم که دیگران هم مثل ما تجربیات مشابهی از طرد شدن، سوگ و عشق‌های نافرجام را از سر گذرانده‌اند. در ادامه برخی از معروف‌ترین و بهترین آهنگ‌های غمگین تاریخ را معرفی می‌کنیم.

۱. شینید اوکانر، «هیچ چیز با تو قابل مقایسه نیست»

2_11zon (14)

قطعه Nothing Compares 2 U از Sinead O’Connor ابتدا توسط پرینس اجرا شد، اما این کاور آهنگ توسط خواننده فقید ایرلندی بود که بسیاری را همگام با خودش که در کلیپ این ویدئو اشک می‌ریزد به گریستن واداشته است. موزیک ویدئوی این ترانه در میان بهترین موزیک ویدئوهای تاریخ جای دارد.

۲. جونی میچل، «رود»

3_11zon (15)

حتماً دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که اما تامپسون در فیلم «در واقع عشق» هنگام گوش دادن به ترانه River از Joni Mitchell اشک‌هایش جاری می‌شود. خودتان گوش کنید.

۳. اد شیرن، «برآمدگی کوچک»

4_11zon (14)

Small Bump از Ed Sheeran برای هر پدر و مادری که تا به حال فرزندی را از دست داده‌اند و برای هر کسی که حتی رویای بچه‌دار شدن دارد، می‌تواند جرقه‌ای برای جاری شدن آبشاری از اشک باشد.

۴. ایمی واینهوس؛ «بازگشت به سیاهی»

5_11zon (12)

ترانه معروف و محبوب Back to Black از Amy Winehouse داستان آشنای رها شدن از سوی معشوق را روایت می‌کند؛ جایی که فرد نمی‌داند چطور می‌تواند از اندوه عمیق خود نجات یابد.

۵. اریک کلپتون، «اشک در بهشت»

6_11zon (11)

Tears in Heaven اثر Eric Clapton حتی بدون اینکه بدانید خواننده و آهنگساز مشهور انگلیسی آن را در سوگ پسر چهار ساله‌اش نوشته هم به اندازه کافی غم‌انگیز است.

۶. لوتر وندرس، «رقص با پدرم»

7_11zon (12)

Luther Vandross آهنگ Dance With My Father را به پدر مرحومش تقدیم کرد. این آهنگ غم‌انگیز قطعه‌ای از آلبومی به همین نام است که تبدیل به آخرین اثر وندرس پیش از مرگ شد.

۷. بانی ریت، «نمی‌توانم مجبورت کنم عاشقم باشی»

8_11zon (15)

I Can’t Make You Love Me از Bonnie Raitt خواننده آمریکایی هم یکی از غمگین‌ترین آهنگ‌هایی است که بسیاری با آن خاطره دارند.

۸. بیلی آیلیش، «وقتی مهمانی تمام شد»

9_11zon (13)

When The Party’s Over از Billie Ellish آهنگ آرامی درباره رها کردن محبوب، هم دلخراش و هم زیبا است.

۹. آر.ئی.ام، «همه درد می‌کشند»

10_11zon (12)

آهنگ Everybody Hurts از R.E.M. در واقع برای نجات جان آدم‌ها نوشته شده است تا با ایجاد حس همدلی نوجوانان را از خودکشی بازدارد.

۱۰. سیا، «مرا نفس بکش»

11_11zon (17)

Breathe Me از Sia در زمان افسردگی خواننده استرالیایی نوشته شد. میل مالیخولیایی به درک شدن به‌خوبی در این تصنیف غم‌انگیز به تصویر کشیده شده است.

۱۱. لئونارد کوهن / جف باکلی، «هله‌لویا»

12_11zon (13)

Hallelujah ابتدا توسط Leonard Cohen و سپس Jeff Buckley خوانده شد که هر کدام زیبایی‌های خود را دارند.

۱۲. نیروانا، «مانعی در راه»

13_11zon (17)

Something in the Way از Nirvana مثل بسیاری دیگر از آهنگ‌های کرت کوبین فقید روحتان را در آغوش می‌کشد و شاید یکی دو قطره اشک با آن بریزید.

۱۳. ادل، «کسی مثل تو»

14_11zon (12)

Adele آهنگ معروف Someone Like You را پس تمام شدن رابطه ۱۸ ماهه با دوست‌پسرش نوشت. متن ترانه به‌گونه‌ای است که بسیاری از افراد با آن همزاد پنداری می کنند.

۱۴. کلدپلی، «دانشمند»

15_11zon (14)

The Scientist از Coldplay برای همه کسانی است که در دل آرزوی بازگشت به روزهایی آرام‌تر و آسان‌تر در رابطه عاطفی‌شان را دارند. این آهنگ هم یکی از بهترین آهنگ‌های غمگین است.

۱۵. سارا مک‌لاکلن،‌ «صبر کن»

16_11zon (13)

گفته می‌شود Sarah McLachlan آهنگ Hold On را پس از تماشای مستندی درباره یک زن نوشت که باوجود اینکه متوجه شد نامزدش HIV مثبت است با او ازدواج کرد و تا زمان مرگ در کنارش ماند.

۱۶. سم اسمیت، «با من بمان»

17_11zon (17)

Stay With Me از Sam Smith آنجایی دردآور می‌شود که می‌گوید: «می‌دانم این راه هرگز جواب نمی‌دهد/اما می‌توانی کنارم دراز بکشی تا درد کمتری داشته باشد.»

۱۷. جانی کش، «آسیب»

18_11zon (13)

Hurt از Johnny Cash با صدای اعجاب‌آور خواننده فقید آمریکایی مثل بسیاری دیگر از آخرین آهنگ‌های او بازتابی از رنج و اندوهش است و می‌توان آن را از بهترین آهنگ‌های غمگین دانست.

۱۸. التون جان، «شمعی در باد»

19_11zon (13)

نسخه بازنویسی‌شده Candle in the Wind از Elton John برای پرنسس دایانا نوشته و تنها یک بار در مراسم تشییع پیکر او اجرا شد.

۱۹. رجینا اسپکتور، «سامسون»

20_11zon (14)

Samson از Regina Spektor داستان «سامسون» جنگجوی کتاب مقدس و عشقش «دلیله» که به او خیانت کرد را این بار از زاویه دید «دلیله» روایت می‌کند.

۲۰. کریستینا آگیلرا، «چیزی بگو»

21_11zon (11)

آهنگ Say Something از A Great Big World & Christina Aguilera اغلب در لحظات غم‌انگیز فیلم‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند اشک‌هایتان را جاری کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید