کشف گنجینۀ «بوداهای فلزی» در شهر سنگی

کشف گنجینۀ «بوداهای فلزی» در شهر سنگی

در آخرین دور کاوش‌ها در منطقۀ باستانی آنگکور، صدها مجسمۀ فلزی کوچک کشف شده که بیشتر آن‌ها تمثال‌هایی از بودا هستند.

کد خبر : ۱۳۴۴۱۱
بازدید : ۶۰۳۹

فرادید| باستان‌شناسانی که با پارک ملی آنگکور در کامبوج همکاری می‌کنند، در جریان کاوش‌های اخیرشان بیش از هزار اثر باستانی را کشف کرده‌اند. آن‌ها در حال حاضر مشغول تمیز کردن این یافته‌ها برای ارائه در یک نمایشگاه هستند.

به گزارش فرادید؛ پارک ملی آنگکور با وسعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر، شامل بقایایی از پایتخت‌های متعدد امپراطوری خِمِر است که از قرن ۹ تا قرن ۱۵ میلادی دوام داشت. این مجموعه شامل ساختمان‌هایی شگفت‌انگیز از جمله معبد آنگکور وات، بقایای شهر آنگکورتام و معبد بایون است که به ویژه به خاطر مجسمه‌های سنگی بزرگش شناخته شده است.

photo_2023-05-18_14-05-45

امپراطوری خمر در دوران اوج خود در بخش اعظم سرزمین‌های جنوب آسیا از جمله اندونزی، میانمار و ویتنام و همچنین بخش‌هایی از چین گسترده بود.

در کاوش‌های انجام شده در معبدی در نزدیکی منطقۀ سِراسِرانگ (Srah Srang) که در قرن دهم میلادی ساخته شده، تعداد ۱۰۵۵ اثر باستانی از جمله ۱۰۳ مجسمۀ فلزی کشف شده است که قدمتشان به حدود ۸۰۰ سال قبل برمی‌گردد؛ تعداد زیادی از این مجسمه‌ها تمثال‌های کوچک بودا هستند.

IMG_7516-scaled

لانگ کوسال، از مسئولان پارک ملی آنگکور می‌گوید: «این مجسمه‌های باستانی نشانه‌های نوعی پیشرفت در کار با فلز هستند که در حدود قرن ۱۲ میلادی اتفاق افتاد. البته ما باید برای شناخت دقیق‌تر این یافته‌ها مطالعات بیشتری انجام بدهیم. با اینکه کاوش‌های این سایت باستانی تکمیل شده‌اند اما این یافته‌ها در وضع چندان مناسبی نیستند و نیاز به مرمت‌های دقیق دارند. به همین خاطر تیم باستان‌شناسان ما در حال حاضر مشغول تمیزکاری و تعمیر این یافته‌ها هستند».

IMG_7512-scaled

۸
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید