ویدئویی کمتر دیده شده از وضعیت تهران در زمان اشغال متفقین؛ 82 سال قبل

ویدئویی کمتر دیده شده از وضعیت تهران در زمان اشغال متفقین؛ 82 سال قبل

در این ویدئو که در دهه 20 هجری شمسی و همزمان با اشغال تهران توسط نیروهای متفقین ضبط شده است، می توان عبور و مرور نیروهای خارجی در خیابان های تهران را مشاهده کرد.

کد خبر : ۱۳۶۱۸۰
بازدید : ۱۷۵۹

فرادید| آلبوم های تصویری بسیاری از تهران در دهه 10 و 20 هجری شمسی به جای مانده است. اما تعداد ویدئوهای باقی مانده از این دو دهه بسیار اندک است. اما همان تعداد انگشت شمار، جزئیات مهمی را در اختیار بیننده قرار می دهند. 

به گزارش فرادید، در این ویدئو که در دهه 20 هجری شمسی و همزمان با اشغال تهران توسط نیروهای متفقین ضبط شده است، می توان عبور و مرور نیروهای خارجی در خیابان های تهران را مشاهده کرد.

علاوه بر این رفت و آمد مردم تهران، وضعیت خیابان ها و حمل و نقل توجه ها را به خود جلب می کند.

MmI1ZWJiSUnD

ماجرای اشغال تهران توسط نیروهای متفقین

اشغال تهران توسط نیروهای متفقین در طول جنگ جهانی دوم رخ داد. آن هم زمانی که آلمان به شوروی حمله کرد و نیروهای متفقین (شامل انگلیس، آمریکا، شوروی و دیگر کشورهای هم پیمان) به بهانهٔ حضور کارشناسان آلمانی در ایران و با هدف مبارزه با نیروهای آلمانی در جنوب آسیا و خاورمیانه در ۳ شهریور ۱۳۲۰ به ایران حمله کردند.

32

 پس از اشغال تهران ، رضا شاه از  ایران فرار کرد و پسرش محمدرضا پهلوی به عنوان شاه جدید به جای او نشست.

چه اتفاقاتی پس از اشغال تهران رخ داد؟

اشغال تهران توسط متفقین تاثیرات گسترده ای بر سیاست و اقتصاد ایران داشت و در گام اول منجر به افزایش تحریم ها و محدودیت های اقتصادی برای ایران شد.

همچنین اعمال افشار متفقین باعث شد تا بسیاری از ایرانیان برای کار در صنایع جنگی متفقین به کار گرفته شوند و این مسئله در نهایت به تحریم های بیشتر ایران منجر شد.

حجم ویدیو: ۷.۸۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۸ دانلود ویدیو
۱۳
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید