(ویدئو) مقبره بابانوئل پس از 1600 سال در ترکیه کشف شد

(ویدئو) مقبره بابانوئل پس از 1600 سال در ترکیه کشف شد

پژوهشگران می‌گویند موفق به کشف مقبره نیکلاس قدیس یا منبع الهام داستان بابانوئل شده‌اند که ۱۶۰۰ سال پیش در منطقه ترکیه امروزی زندگی می‌کرد.

کد خبر : ۱۳۷۴۱۷
بازدید : ۱۴۰۹

باستان‌شناسان مقبره سنت نیکلاس یا نیکلاس قدیس را که منبع اصلی الهام داستان سانتاکلاوس یا بابانوئل به حساب می‌آید، در زیر یک کلیسای دوران بیزانس در ترکیه پیدا کردند. سنت نیکلاس در حدود ۱۶۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد و به خاطر کمک‌های سخاوتمندانه‌اش به فقرا شناخته می‌شود.

دیجیاتو نوشت: مقبره نیکلاس قدیس زیر یک کلیسای باستانی در ترکیه که در دوره قرون وسطی به خاطر بالا آمدن سطح آب‌های دریای مدیترانه غرق شده بود، پیدا شد. ظاهرا یک کلیسای دیگر هم روی این ساختمان بنا شده بود تا از مقبره مذکور محافظت کند و همین ساختار باعث شده بود که کشف این آرامگاه تاکنون طول بکشد.

5756762

این مقبره ۱۶۰۰ ساله منبع الهام داستان بابانوئل است؟

این یافته حالا تایید می‌کند که سنت نیکلاس در ترکیه امروزی زندگی کرده و از دنیا رفته بود. کلیسایی که در بالای این مقبره قرار گرفته، در حد فاصل قرن پنجم تا دوازدهم میلادی محلی برای عبادت مسیحیان ارتدوکس بود. این کلیسا در سال ۱۹۸۲ به فهرست میراث فرهنگی یونسکو اضافه شد.

5756741

پژوهشگران اولین بار در سال ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیدند که این کلیسای باستانی را پیدا کرده‌اند. با این حال، فرآیند حفاری در کف این کلیسا به خاطر حساسیت کار مدت زمان زیادی طول کشید. «عثمان اراوسار»، رئیس هیئت محافظت از آثار فرهنگی آنتالیا می‌گوید: «کلیسای اول با بالا آمدن آب دریای مدیترانه غرق شد و چند قرن بعد یک کلیسای جدید روی آن ساخته شد.»

5756751

او اضافه می‌کند: «ما حالا به باقی‌مانده کلیسای اول و زمینی که سنت نیکلاس روی آن قدم گذاشته رسیدیم. کاشی‌های کلیسای اول که سنت نیکلاس روی آن‌ها راه رفته، حالا نمایان شده است.»

5756752

نیکلاس قدیس که به هدیه دادن به فقرا معروف بود، در آناتولی متولد شد. گفته می‌شود که او حامی کودکان، معلمان، دریانوردان و کسبه بود و بذل و بخشش‌های زیادی می‌کرد.

5756753

داستان سانتاکلاوس که ما در ایران آن را با نام بابانوئل (از واژه فرانسوی پاپانوئل) می‌شناسیم، برگرفته از همین شخصیت تاریخی است که نام مستعار او در هلندی «سنتر کلاوس» بود و در گذر زمان به سانتاکلاوس تبدیل شد.

5756761

۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید