۲۹۳ قطعه شی تاریخی در اصفهان کشف شد

۲۹۳ قطعه شی تاریخی در اصفهان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بیشتر این اشیا شامل سکه‌های مربوط به دوران ساسانی، اشکانی، هخامنشی، دوره اسلامی و متاخر اسلامی و تاریخی و دارای قدمت زیادی هستند و بمنظور انجام مراحل قانونی تحویل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان شدند.

کد خبر : ۱۴۰۶۸۶
بازدید : ۶۴۹۳

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از کشف ۲۹۳ قطعه شی تاریخی در شهر اصفهان خبر داد.

به  نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، علی بابایی روز پنجشنبه افزود: با توجه به وصول گزارشی مبنی بر نگهداری اشیای تاریخی دریکی از مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان، پس از صدور حکم قضائی، مأموران نیروی انتظامی به همراه نیروهای یگان حفاظت استان در بازرسی از این مغازه موفق به کشف تعداد زیادی از اشیا تاریخی شدند.

وی ادامه داد:بیشتر این اشیا شامل سکه‌های مربوط به دوران ساسانی، اشکانی، هخامنشی، دوره اسلامی و متاخر اسلامی و تاریخی و دارای قدمت زیادی هستند و بمنظور انجام مراحل قانونی تحویل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار داشت : همچنین یک عدد عطر دان، ظرف پایه‌دار، تعدادی مُهره سنگی، یک قطعه پلاک زرد از جنس طلا، تعدادی سکه خارجی، ۲ عدد باروت دان، تعدادی پلاک مینیاتوری، یک عدد حرز، تعدادی قبضه شمشیر و قمه، تعدادی چاقو و همچنین تعدادی کتاب چاپی مربوط به دوره معاصر نیز در میان اشیا کشف شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، بیشتر این اشیا دارای ارزش تاریخی زیادی بوده و خریدوفروش و همچنین نگهداری آنها جُرم محسوب می‌شود، و به همین دلیل این اداره‌کل تا حصول نتیجه از مقام قضایی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید