کشف صد اسکلت هزار ساله در محل ساخت یک هتل!

کشف صد اسکلت هزار ساله در محل ساخت یک هتل!

حدود ۱۰۰ اسکلت مربوط به قرون وسطی حین حفاری برای ساخت هتل جدید یک شرکت ایرلند شمالی در دوبلین کشف شده است.

کد خبر : ۱۴۱۳۸۸
بازدید : ۲۴۲

فرادید| گورهایی با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال در خیابان کَپِل پیدا شدند؛ جایی که زمانی صومعه‌ای به نام سنت ماری آنجا بود. دست‌کم، دو مورد از این بقایا به اوایل قرن یازدهم باز می‌گردد. این حفاری‌ها به دستور Beanchor انجام شده است که در حال ساخت هتل جدید Bullitt Dublin در این مکان است. 

به گزارش فرادید، صومعه‌ای که فرقه‌ی ساویگنیاک و سیسترسین از آن استفاده می‌کردند، در قرن دوازدهم افتتاح شد. قدمت‌گذاری کربن یکی از گورهای کشف‌شده نشان داد این گورها قدیمی‌تر از هزار سال پیش هستند و این نتیجه نشان‌دهنده‌ی وجود یک سکونتگاه مسیحی پیش از ساخت صومعۀ سنت ماری است. 

بررسی‌های باستان‌شناسی این مکان که قبلاً نانوایی بولَند در آن بود، منجر به کشف پایه‌های ساختمان‌هایی شد که قدمت آن‌ها به قرن ۱۶۰۰ بازمی‌گردد. 

Untitledgg

ادموند اودونوان، مدیر کاوش‌های موسسه مشاوره میراث کورتنی دیری (CDHC)، در سایت خیابان کپل

این یافته‌ها نزدیک یک پرستشگاه سابق پرسبیتریان متعلق به سال ۱۶۶۷ کشف شد. بخش‌هایی از خانه‌ای معروف به «بیلی‌های هلندی» هم پیدا شده است. این بنا پس از به قدرت رسیدن ویلیام اورنج به تاج و تخت انگلستان، اسکاتلند و ایرلند در سال ۱۶۸۹ توسط مهاجرانی که حدود سال ۱۷۰۰ به دوبلین آمدند، ساخته شد. 

این بقایای اسکلتی که به سختی حفاری شده‌اند، تمیز شده و برای تجزیه و تحلیل‌های بیشتر به مکان دیگری فرستاده خواهند شد، اما قرار است سایر سازه‌های یافت‌شده در جریان بررسی سایت را در طراحی مجموعه هتل جدید بگنجانند. 

Beannchor Group که هتل‌های معروف ایرلند شمالی را اداره می‌کند، در گذشته حفاری‌های مشابهی را در ساختمان‌های تاریخی انجام داده است، از جمله هتل مرچنت بلفاست که قبلا بانک بوده است. گفته می‌شود پروژه دوبلین تا کنون بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه آن‌ها بوده است. 

پرستشگاه پرسبیتریانی قرن هفدهم برای توسعه مفهوم جدید رستوران هتل مرکزیت خواهد داشت. خانه «بیلی‌های هلندی» نیز حفظ خواهد شد و ساختمانی با اجاق‌های بجامانده از نانوایی بولاند که مربوط به سال ۱۸۹۰ است، بازسازی و تغییر کاربری داده خواهد شد. 

ادموند اودونوان، مدیر کاوش‌های موسسه مشاوره میراث کورتنی دیری (CDHC)، گفت صومعه‌ی سنت مری در زمان خود بزرگترین و ثروتمندترین صومعه قرون وسطایی ایرلند بوده است. 

این بنا پس از سال ۱۵۴۰ زمانی که هنری هشتم صومعه را منحل کرد، ویران شد و بعداً پرستشگاه پرسبیتریان‌ها در قرن هفدهم شد.

Untitled

بیل وولسی، مدیر عامل Beannchor، می‌گوید غیرممکن بود که بتوانیم پیش‌بینی کنیم در این پروژه که از سال ۲۰۱۷ آغاز شد، چه چیزهایی کشف خواهد شد، اما با گذشت زمان، متوجه شدیم این پروژه چقدر ممکن است پیچیده باشد. مراقبت‌های زیادی برای حفظ و گنجاندن عناصر این ساختمان‌های اولیه بازمانده در سازه‌ی جدید انجام شده است، چیزی که اکنون می‌دانیم این است که اینجا از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شهر است.

انتظار می‌رود هتل جدید Bullitt Dublin در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید