کشف دو مومیایی باستانی مصر در فاضلاب

کشف دو مومیایی باستانی مصر در فاضلاب

دو جسد مومیایی باستانی در حالی که در آب‌های فاضلاب شناور بودند در مصر کشف شدند.

کد خبر : ۱۴۳۳۱۵
بازدید : ۱۷۳۵۲

براساس بیانیه جدید منتشر شده از سوی وزارت آثار تاریخی و باستانی مصر‌، دو مومیایی متعلق به دوره یونانی - رومی در شمال شرقی مصر کشف شده‌اند.

این دو جسد مومیایی پیش از این در روستایی کوچک در 240 کیلومتری جنوب قاهره دفن شده بودند، اما پلیس در حالی موفق به کشف این دو مومیایی شد که آنها رو بصورت شناور روی آب‌های فاضلاب پیدا کرد.

این مومیایی‌ها با قدمت چندین قرن درون محفظه‌های چوبی نگهدارنده تابوت قرار داشتند و با لایه‌های ضخیم کتاب پوشیده شده‌اند‌، اما تابوت‌دان‌های این مومیایی‌ها به سبب شناور بودن صدمات فراوانی دیده است.

بنابراعلام باستان‌شناسان قدمت این مومیایی‌ها به دوره یونانی - رومی تاریخ مصر از سال 323 قبل از میلاد تا 395 پس از میلاد بازمی‌گردد.

هنوز دلیل اصلی شناور بودن این مومیایی‌ها در آب فاضلاب مشخص نیست، اما متخصصان مصری گمان می‌کنند این اجساد تاریخی پس از حفاری غیرقانونی و به عمد درون آب انداخته شده‌اند.

«یوسف خلیفه»، رئیس اداره آثار تاریخی در مصر گفت، سارقان احتمالا پس از نزدیک شدن به پلیس و یا ایست‌های بازرسی این دو مومیایی را درون آب انداخته‌اند.

سرقت و حفاری‌های غیرقانونی برای کشف آثار تاریخی پدیده‌های است که امروزه در سراسر جهان وجود دارد اما بنابر پیش‌بینی متخصصان در صورتی که کشور مصر کار اساسی انجام ندهد بخش اعظمی از آثار باستانی خود را طی 25 سال آینده از دست خواهد داد.

منبع: ایسنا

۲۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید