«پترا» هدیه‌ای برای الهه خورشید بوده است

«پترا» هدیه‌ای برای الهه خورشید بوده است

نتایج سال‌ها تحقیق محققان دانشگاه کارولینای شرقی آمریکا بر روی آثار تاریخی پترا حاکیست،‌این شهر تاریخی که سال‌ها وجود آن یک افسانه پنداشته می‌شد، برای قدردانی از الهه خورشید در هزاران سال قبل ساخته شده است.

کد خبر : ۱۴۳۸۶۴
بازدید : ۴۱

سال‌ها تحقیق محققان دانشگاهی در آمریکا نشان می‌دهد، شهر تاریخی «پترا» به عنوان هدیه‌ای برای الهه‌ خورشید در دل صخره‌ها ساخته شده است.

این شهر تاریخی که یکی از عجائب هفتگانه جهان مدرن به شمار می‌رود، با حریم آن حدود 3 میلیون متر مربع مساحت داشته و در جنوب اردن واقع شده است.

به گزارش هریتیج‌کی، نتایج سال‌ها تحقیق محققان دانشگاه کارولینای شرقی آمریکا بر روی آثار تاریخی پترا حاکیست،‌این شهر تاریخی که سال‌ها وجود آن یک افسانه پنداشته می‌شد، برای قدردانی از الهه خورشید در هزاران سال قبل ساخته شده است.

براساس‌ سال‌ها بررسی‌ محققان دانشگاه کارولینا شرقی حدود 85 درصد بناهای 2300 ساله پترا از جمله معبد اصلی این شهر که یکی از نمادهای اردن نیز محسوب می‌شود، به سمت طلوع خورشید ساخته شده است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد، این شهر تاریخی که یکی از مشهورترین بناهای جهان محسوب می‌شود و به دلیل استفاده از نوع خاصی از معماری با تلفیق معماری سنتی شرقی و معماری یونانی، در سال ‌1985 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، در یک بازه زمانی کوتاه و در کمتر از یک قرن ساخته شده و پس از آن چند دوره اوج و چند دوره فراموشی را پشت سرگذاشته است.

پترا که در سال ‌1812 میلادی توسط یک باستان‌شناس سوییسی کشف شد، در سال‌های دور بخشی از شهر باستانی «ناباتایان» محسوب می‌شده است.

این شهر تاریخی در گذشته، در تقاطع راه‌های اصلی کاروان‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کرده‌اند، قرار داشته است. معبد باستانی پترا نیز یک اثر تاریخی نیمه‌کاره است که در صخره‌ای بزرگ ساخته شده و داخل آن مملو از دالان‌ها و دهلیزهای اسرارآمیز است.

قرار است نتایج کامل تحقیقات محققان دانشگاه کارولینا شرقی که حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش است در ماه اوت در ژورنال تخصصی باستان‌شناسی این دانشگاه منتشر شود.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید