کشف زیورآلات 2500ساله در ویتنام

کشف زیورآلات 2500ساله در ویتنام

تا کنون در این محوطه تاریخی صدها اثر تاریخی شامل شامل سکه، ظرف‌های سفالی، دندان حیوانات، سلاح، زیورآلات و مجسمه‌هایی که به احتمال فراوان اسباب‌بازی یک کودک بوده‌اند، کشف شده‌ است.

کد خبر : ۱۴۴۰۶۸
بازدید : ۲۰۵۹

صدها اثر تاریخی منحصر به فرد با قدمتی حدود 2500 سال، به طور تصادفی در ویتنام کشف شدند.

در جریان اجرای یک پروژه ساختمانی در منطقه تاریخی «نام جیانگ» ویتنام، صدها اثر تاریخی منحصر به فرد با قدمتی حدود 2500 سال کشف شدند.

به گزارش برناما، تا کنون در این محوطه تاریخی صدها اثر تاریخی شامل شامل سکه، ظرف‌های سفالی، دندان حیوانات، سلاح، زیورآلات و مجسمه‌هایی که به احتمال فراوان اسباب‌بازی یک کودک بوده‌اند، کشف شده‌ است.

کشف این آثار در منطقه تاریخی نام جیانگ در شرایطی صورت می‌گیرد که کمتر از یکسال قبل نیز در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان استرالیایی 140 اثر تاریخی با قدمتی، حداقل 5 هزار سال در این منطقه کشف شدند.

در این محوطه تاریخی نیز علاوه‌بر بقایای جسد ده‌ها مرد و زن، آثار تاریخی دیگری نیز شامل زیورآلات ‌ساخته شده از استخوان حیوانات،‌ ظروف سنگی و سلاح کشف شدند.

اکنون اجرای پروژه ساختمانی در محل کشف زیورآلات 2500 ساله متوقف شده و قرار است پروژه کاوش برای کشف آثار تاریخی احتمالی توسط باستان‌شناسان دانشگاه هانوی آغاز شود.

منبع: ایسنا

۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید