طلسم جادوگری، باستان‌شناسان مکزیکی را شگفت‌زده کرد

طلسم جادوگری، باستان‌شناسان مکزیکی را شگفت‌زده کرد
کد خبر : ۱۴۴۴۰۹
بازدید : ۸۱۹۸۲

کشف یک طلسم جادوگری 1500 ساله در مکزیک باستان‌شناسان را به شگفتی وا داشت.

این طلسم جادوگری در بقایای یک مقبره بر جای مانده از تمدن مایاها که تا کنون از تاراج دزدان آثار تاریخی در امان مانده کشف شد.

به گزارش هریتیج‌کی، طلسم جادوگردی مایاها که در اصل یک مجسمه بوده و تاکنون مشابه آن در هیچ یک از مقبره‌های مایاها کشف نشده است، در باور مایاها علاوه بر رفع ارواح خبیث، نقش نگهبان مقبره‌ها را نیز داشته و در بسیاری از موارد سطح خارجی آن با سم‌های مهلک آغشته می‌شد.

مقبره مایاها در شهر تاریخی «مارکو زاولتا» در ایالت «کویما» مکزیک واقع شده و در آن علاوه‌بر بقایای استخوان‌های 35 زن، مرد و کودک که به احتمال فراوان از اشراف بوده‌اند، بقایای اسکلت صدها حیوان به همراه صدها کوزه سفالی کشف شده‌اند.

کاوش در شهر تاریخی مارکو زاولتا از ماه آوریل سال 2013 آغاز شده که حاصل آن کشف صدها اثر تاریخی ارزشمند از مایاها است که بیشتر آنها در موزه ملی مکزیک در شهر مکزیکوسیتی، پایتخت این کشور نگهداری می‌شوند‌. این شهر که یکی از بزرگترین محوطه های تاریخی کشف شده از تمدن مایاها در مکزیک محسوب می‌شود در فاصله بین سال‌های 400 تا 900 میلادی بنیان نهاده شدو از تمامی اجزای اصلی یک شهر مایاها شامل کاخ‌، معبد خورشید، محله اعیانی، محله مسکونی مردم عادی، بازار و گورستان برخوردار بوده است.

از آنجا که شهر تاریخی مارکو اولتا در منطقه‌ای دور افتاده و صعب‌العبور در مکزیک واقع شده، آثار تاریخی کمتر توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به سرقت رفته و پروژه کاوش در آن نیز برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

۸۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید