کشف استثنایی یک کشتی رومی در مدیترانه

کشف استثنایی یک کشتی رومی در مدیترانه

باستان‌شناسان در نتیجه اکتشافی که آن را «استثنایی» ‌ توصیف می‌کنند، ‌ بقایای یک کشتی باستانی رومی متعلق به قرن اول یا دوم پیش از میلاد را در اعماق دریای مدیترانه کشف کردند.

کد خبر : ۱۴۴۴۱۷
بازدید : ۳۷۵

باستان‌شناسان بقایای یک کشتی رومی را در اعماق دریای مدیترانه کشف کردند.

به گزارش گاردین، باستان‌شناسان در نتیجه اکتشافی که آن را «استثنایی» ‌ توصیف می‌کنند، ‌ بقایای یک کشتی باستانی رومی متعلق به قرن اول یا دوم پیش از میلاد را در اعماق دریای مدیترانه کشف کردند.  

این کشتی که حامل صدها ظرف بود، ‌ در عمق ۱۶۰ متری دریای نزدیک به «چیویتاوکیا»، شهر بندری ایتالیا واقع در ۸۰ کیلومتری «رم» ‌ کشف شد.

باستان‌شناسانی از یگان حفاظت میراث فرهنگی ایتالیا با همکاری غواصان مدیریت ملی میراث فرهنگی زیر آب ایتالیا، مؤسسه‌ای که از محوطه‌های تاریخی زیر آب محافظت می‌کند، بقایای این کشتی تاریخی را کشف کردند.

یگان پلیس حفاظت میراث فرهنگی ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کشف استثنایی نمونه مهمی از غرق شدن یک کشتی رومی است که در تلاش برای رسیدن به ساحل، با خطرات دریا مواجه شد، که اکنون کشف آن مدرکی از مسیرهای دریایی و تجاری باستانی است.»

گمان می‌رود این کشتی باری بیش از ۲۰ متر طول داشته و حامل صدها ظرف رومی بوده که با نام «آمفورا» شناخته می‌شوند.

خط ساحلی مدیترانه در ایتالیا مملو از گنجینه‌های باستان‌شناسی است و یگان‌های غواصی پلیس به طور مرتب گشت‌زنی می‌کنند تا از این محوطه‌ها در برابر غارتگران محافظت کنند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، ‌ باستان‌شناسان سیسیلی در عرض چند هفته بقایای دو کشتی باستانی رومی را در ساحل «پالرمو» ‌ و در نزدیکی جزیره اوستیکا کشف کردند. در آن زمان، پلیس در جریان تحقیقات یک‌ساله درباره آثار باستانی دزدیده‌شده در بازار زیرزمینی در شمال ایتالیا، از محل اختفای این قایق رومی مطلع شد.

از دیگر کشتی‌های رومی که در مدیترانه کشف شده است، به کشتی تقریبا سالم متعلق به قرن دوم پیش از میلاد می‌توان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ در سواحل «جنوآ» کشف شد.

پلیس ایتالیا، هر ساله صدها «آمفورا»ی رومی باستانی را که غیرقانونی کشف شده‌اند در خانه دلالان آثار هنری پیدا می‌کند.

در ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی، ‌ مقام‌های ایتالیا صدها اثر تاریخی متعلق به قرن ششم پیش از میلاد و به ارزش ۱۱ میلیون یورو را که غیرقانونی جمع‌آوری شده بودند در خانه یک مجموعه‌دار بلژیکی کشف کردند.

منبع: ایسنا

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید