قبرهای سنگی شش هزارساله‌ای که راهرو و اتاق دارند

قبرهای سنگی شش هزارساله‌ای که راهرو و اتاق دارند

به تازگی دو سازۀ سنگی در اسپانیا کشف شده‌اند که احتمالا شش هزار سال قبل به عنوان مقبره مورد استفادۀ مردمان عصر برنز قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۱۴۴۴۴۶
بازدید : ۴۱۲

فرادید| گورستان «لا لِنتِ‌هوئِلا تِبا» تجمعی از سازه‌های تدفینی است که در نزدیکی مالاگای اسپانیا واقع شده است. در حفاری‌های قبلی، یعنی نخستین بار در سال ۲۰۰۵ که بررسی این سایت آغاز شد، ۱۳ سازه شناسایی شد و حالا با کاوش‌های اخیر از سوی دانشگاه کادیز (UCA) دو سازۀ جدید سنگی کشف شده‌اند. 

به گزارش فرادید، این فصل از کاوش بر روی یک سازۀ سنگی تدفینی به نام Funeral Structure ۱ متمرکز شده است. این سازه دارای یک راهرو خمیده است که به پیش‌اتاقی دسترسی دارد که با قرار گرفتن دو تخته‌سنگ عمودی از راهرو متمایز می‌شود. 

Untitled1

قدمت‌گذاری اولیه نشان می‌دهد این سازه در اواخر هزاره چهارم قبل از میلاد ساخته شده است، با این حال، این سازه سنگی در طول هزاره سوم قبل از میلاد توسط مردم عصر برنز که نزدیک آن زندگی می‌کردند استفاده مجدد شد تا مردگان‌شان را در فضاهای کوچک ساخته‌شده در سازه قرار دهند. 

سِرافین بِسِرا از UCA می‌گوید: «مردمان عصر برنز مردگان‌شان را در این مقبره‌ها می‌گذاشتند، حتی فضاهای کوچکی داخل آن‌ها تعبیه می‌کردند تا آن‌ها را به صورت جداگانه یا حداکثر دو نفری دفن کنند.»

New-dolmen-excavated

محققان با استفاده از عکاسی هوایی با پهپاد، اسکن دیجیتال سه‌بعدی، فتوگرامتریو سایر فناوری‌های جدید برای ثبت تمام ساختارهای این گورستان استفاده کرده‌اند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید