تلاش باستان‌شناسان یونانی برای حفظ جاده رومی 1800 ساله

تلاش باستان‌شناسان یونانی برای حفظ جاده رومی 1800 ساله

این جاده در مکانی واقع شده که قرار است یکی از ایستگاه‌های مترو تسالونیکی در آن احداث شود، به همین دلیل با احداث ایستگاه مترو نابود خواهد شد.

کد خبر : ۱۴۴۷۴۰
بازدید : ۱۲۶

باستان‌شناسان یونانی با برگزاری یک تجمع اعتراض‌آمیز، خواستار حفظ یک جاده رومی 1800 ساله شدند.

صدها باستان‌شناس یونانی در جریان یک تجمع اعتراضی در شهر تاریخی «تسالونیکی» بر حفظ یک جاده رومی ارزشمند اصرار ورزیدند.

به گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس، این جاده در مکانی واقع شده که قرار است یکی از ایستگاه‌های مترو تسالونیکی در آن احداث شود، به همین دلیل با احداث ایستگاه مترو نابود خواهد شد.

در این شرایط صدها باستان‌شناس یونانی با تجمع در نزدیک این جاده و ارائه طوماری به 12 هزار امضاء خواستار طراحی مجدد ایستگاه مترو به نحوی شدند که جاده رومی به بخشی از ایستگاه تبدیل شود، البته تحقق این امر نیاز به بودجه هنگفتی دارد که اجرای آن با شرایط فعلی بحران اقتصادی یونان بسیار بعید به نظر می‌رسد.

این جاده که در مرکز شهر و در عمق هفت متری قرار دارد، حدود یک‌سال قبل در جریان احداث یکی از تونل‌های مترو تسالونیکی کشف شد و هنوز می‌توان حکاکی کودکان و چرخ ارابه‌ها بر روی سنگ‌های مرمرین سطح آن را مشاهده کرد. همچنین در محل اکتشاف این جاده‌ بقایایی از چراغ‌ها و ابزارها و همچنین ستون‌های مرمری پیدا شده است.

شهر تاریخی تسالونیکی در فاصله سال‌های چهارم پیش از میلاد تا چهارم پس از میلاد یکی از شهرهای مهم دو تمدن بیزانس و روم باستان بوده است و از زمان آغاز پروژه ساخت مترو این شهر از سال 2006 هزاران اثر تاریخی ارزشمند کشف شده‌اند که در آخرین مورد آن در فوریه سال جاری میلادی یک تاج گل طلا با قدمتی 2300 ساله به همراه ده‌ها اثر تاریخی کشف شدند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید